Volvo uviedlo elektrickú verziu XC40 s prívlastkom Recharge na trh v roku 2020. Na rozsiahlu modernizáciu je teda priskoro, no modelový rok 2022 predsa len absolvoval zmeny. Týkajú sa najmä dizajnu. XC40 sa totiž chcelo viac priblížiť svojmu mladšiemu súrodencovi Volvu C40, ktoré je módnym SUV-coupé. Obe stoja na multienergetickej platforme CMA, ktorá síce nevylučuje použitie spaľovacích motorov, no ani čisto elektrický pohon. Kým však XC40 spaľovacie motory používa, C40 je výlučne elektromobilom.
Aby sa švédska elektrická ponuka zjednotila, prevzalo XC40 dizajn prednej časti z C40. To znamená športovejší nárazník a najmä zaslepenú masku, ktorá už nie je lemovaná chrómom. Svetlá s grafikou Thorovho kladiva sa môžu pochváliť pixelovou technológiou, čo znamená lepšie osvetlenie cesty bez oslňovania protiidúcich vodičov. Zákazníci si tiež môžu vybrať nové zliatinové disky kolies a nové farby exteriéru. V interiéri pribudlo prémiové textilné čalúnenie namiesto kože. A Volvo tiež novou koncepciou ponuky zjednodušilo konfiguráciu výbav.
Na technike sa nič nemenilo. XC40 je dostupné naďalej vo verzii s predným náhonom s jedným elektromotorom, ktorý ponúka 170 kW, alebo ako dvojmotorová štvorkolka s výkonom 300 kW. Slabšia verzia akceleruje na stovku za 7,4 sekundy, výkonnejšia za 4,9. Obe používajú identickú li-ion batériu s využiteľnou kapacitou 69 kWh. Na jedno nabitie absolvujú podľa WLTP 421, respektíve 416 km. Pri SUV-kupé C40 Recharge však jednu novinku máme. V ponuke pribudla lacnejšia verzia s predným náhonom. Doteraz bolo C40 dostupné len vo výkonnejšie verzii s pohonom oboch náprav.
Čítajte viac Volvo XC90: Vlajkové SUV čaká veľká transformácia. Je to dobrý ťah?