Na Slovensku bol v minulom roku najpredávanejším volkswagenom crossover T-Cross, ktorý je akousi menšou verziou T-Rocu, postavenou na základe Pola. V európskom meradle však patrí k najväčším bestsellerom práve T-Roc, vychádzajúci skôr z Golfu, ktorý taktiež patrí k crossoverom.
A čísla neklamú. Od konca roka 2017 sa z tohto modelu predalo vyše milióna kusov, z toho takmer 4 000 ks na Slovensku. V 2021 bol druhým najpredávanejším modelom značky VW v Európe a podľa dáta JATO 6. najpredávanejším autom v Európe bez ohľadu na značku. A to ešte nie je všetko. Zároveň bol totiž podľa nemeckého TÜV Reportu medzi prvými tromi najspoľahlivejšími vozidlami za roky 2020–2021. Niet sa preto čo diviť, že príchod jeho modernizovanej verzie budí značnú pozornosť.
Pokiaľ ide o slovenský vkus, tak doteraz pri tomto modeli zo všetkých ponúkaných motorov absolútne dominoval 1,5-litrový 150-koňový benzínový agregát. Rozhodlo sa preň vyše 65 percent nových majiteľov tohto auta. Druhým najpopulárnejším bol benzínový „litrák“ s výkonom 115 koní. Pri prevodovke to však už tak jednoznačné nebolo – polovica ľudí volila dvojspojkový automat DSG, polovica 6-stupňový manuál. A len pre zaujímavosť – až tretina ľudí si pri T-Rocu vybralo šedú farbu a tretina sa rozhodla pre kontrastnú strechu, ktorá môže byť čierna, biela alebo červená. Takmer všetci záujemcovia uprednostnili čiernu.
Po technickej a dizajnovej stránke sme už zmeny, s ktorými prichádza modernizovaná verzia predstavili v tomto článku:
Čítajte viac VW T-Roc: Vynovený crossover si polepšil v kvalite a konektiviteTechnické údaje
Motor | 1,0 TSI | 1,5 TSI ACT | 2,0 TDI | 2,0 TDI DSG |
---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW/k) | 81/110 | 110/150 | 85/115 | 110/150 |
Prevodovka | 6M | 6M/7AT | 6M | 7AT |
0 – 100 km/h (s) | 10,8 | 8,6 | 10,4 | 8,6 |
Max. rýchlosť (km/h) | 185 | 205 | 187 | 205 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,2 | 6,2/6,3 | 4,3 | 4,9 |
Dobrou správou je aj to, že pri tomto modeli je k dispozícii aj pohon 4×4, ktorý vo Volkswagene označujú ako 4Motion – a to s benzínovým aj naftovým motorom. Konkrétne ide o benzínový dvojliter s výkonom 140 kW resp. 190 koní a naftový dvojliter s výkonom 110 kW/150 koní. Oba agregáty sú štandardne spojené s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.
A aby sme nezabudli, T-Roc prichádza aj v exkluzívnej vysokovýkonnej verzii, tradične označovanej písmenom R. Tá má pod kapotou 300-koňový (221 kW) benzínový dvojlitrový štvorvalec s pohonom 4Motion, s ktorým je auto na stovku schopné zrýchliť pod 5 sekúnd, maximálka je obmedzená na 250 km/h.
A aby sme nezabudli na to najdôležitejšie – ceny:
Cenník Volkswagen T-Roc
Motor | Výkon | Prevodovka | Life | Style | R-Line |
---|---|---|---|---|---|
1,0 TSI | 81 kW | 6M | 22 990 € | – | – |
1,5 TSI ACT | 110 kW | 6M | 25 490 € | 28 590 € | 29 190 € |
1,5 TSI ACT DSG | 110 kW | 7AT | 27 390 € | 30 490 € | 31 090 € |
2,0 TDI | 85 kW | 6M | 25 990 € | – | – |
2,0 TDI DSG | 110 kW | 7AT | 30 490 € | – | – |
s pohonom 4×4:
2,0 TSI 4MOTION DSG | 140 kW | 7AT | – | 34 490 € | 35 090 € |
---|---|---|---|---|---|
2,0 TDI 4MOTION DSG | 110 kW | 7AT | – | 35 790 € | 36 390 € |
verzia R:
2,0 TSI 4MOTION DSG | 221 kW | 7AT | 43 190 |
---|