Renault Austral: Toto nie je iba nové SUV. Nahradí Koleos, Talisman aj Espace

Kľúčová tohtoročná novinka Renaultu má obrovské ambície. V ponuke zastúpi hneď tri odchádzajúce modely. S DNA SUV na to má.

09.03.2022 10:00
debata (2)
Austral je inšpirovaný novým dizajnovým jazykom... Foto: Renault
Renault Austral - 2022 Austral je inšpirovaný novým dizajnovým jazykom „sensual tech“. Aj preto v mnohom pripomína nový elektrický Mégane E-Tech. Má však svalnatejšie proporcie a, samozrejme, veľkú prednú masku.

Nový Renault Austral nie je len novým SUV Renaultu, ktoré v ponuke vystrieda nie príliš úspešný Koleos. Jeho pripravované deriváty totiž nahradia aj ďalšie dva Renaulty. Verzia SUV-kupé zastúpi sedan a kombi Talisman a predĺžená 7-miestna verzia chce zas pritiahnuť zákazníkov končiaceho Espace. Príchod Australu avizuje Renault už niekoľko mesiacov, ale karty vyložil na stôl až teraz. I keď nie všetky, chýbajú napríklad prevádzkové údaje. Má to svoj dôvod, predaj totiž odštartuje francúzska automobilka až na prelome rokov 2022 a 2023.

Renault 5 Čítajte viac Renault 5: Francúzska legenda oslavuje 50. Korene má v USA!

Austral je skutočne nový, a to doslova od podlahy. Je totiž prvým Renaultom postaveným na platforme CMF-CD tretej generácie, ktorá je pripravená na rozsiahlu elektrifikáciu. SUV s dĺžkou približne 4,5 metra dizajnovo evokuje elektrický Mégane E-Tech. Spája ich totiž dizajnový jazyk „sensual tech“. Vidieť to na tvare nárazníka aj na svetlách v tvare písmena C. Zaslepenú masku však vystriedal masívny „výplet“, ktorý umocňuje svalnatý zjav Australu. K triede SUV ho radí aj vyššia svetlá výška, robustné kosoštvorcové prahy či veľké kolesá s priemerom od 17 do 20 palcov.

Novinkou v ponuke je špičková verzia Esprit... Foto: Renault
Renault Austral - 2022 Novinkou v ponuke je špičková verzia Esprit Alpine v exkluzívnej matnej farbe Satin Shale Grey, ale aj so športovou maskou, nárazníkmi a špecifickými 20-palcovými diskami Daytona.
Renault Austral - 2022
Renault Austral - 2022
+19Renault Austral - 2022

Z profilu zaujme dynamická spodná línia okien, ktorá sa v zadnej časti dvíha. Zadné svetlá opakujú motív písmena C, no nie sú spojené diódovou lištou. Nechýba ani vynovené logo Renaultu. V ponuke bude sedem lakov karosérie vrátane nového odtieňa Shale Grey pre celkom novú verziu Esprit Alpine. V ponuke bude aj možnosť dvojfarebného lakovania s kontrastnou čiernou strechou. Kým však exteriér je skôr konzervatívny, v interiéri sa uskutočnila doslova revolúcia. Palubnú dosku si totiž Austral požičal z elektrického Mégane E-Tech. To znamená kombináciu dvoch 12-palcových displejov.

Interiér je úplne nový. Kombinuje dve... Foto: Renault
Renault Austral - 2022 Interiér je úplne nový. Kombinuje dve 12-palcové obrazovky a 9,3-palcový head-up displej. Aj tu je vidieť príbuznosť s Mégane E-Tech.

Jedného horizontálneho v úlohe digitálneho kokpitu a druhého vertikálneho, v službách infotainmentu. A k tomu musíme pripočítať 9,3-palcový head-up displej. Celková zobrazovacia plocha má až 1 000 štvorcových centimetrov. Obrazovky majú konfiguráciu v tvare písmena L, čo umožnilo integrovať do nich väčšinu ovládacích prvkov vrátane tých, ktoré sa bežne nachádzajú na stredovej konzole. V paneli sú integrované dokonca aj úzke prieduchy ventilácie. Celý infotainment bude „bežať“ na platforme Google. Rozhranie OpenR Link tak bude zahŕňať služby vyhľadávača Google a Google máp.

Renault Čítajte viac Renault & Dacia v roku 2022? Megane e-Tech, SUV Austral a aj úžitkový Spring!

Výhľad na obrazovku zlepší „hranatý“ volant. Až 90 % najčastejšie využívaných funkcií má byť dostupných maximálne dvoma klikmi. Samozrejmosťou bude bezdrôtová konektivita so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay, ako aj indukčné nabíjanie umiestnené v stredovom tuneli. Pocit kvality má zvýšiť jemné orámovanie displeja, ambientné osvetlenie Living Lights a špičkové materiály vrátane dreva, Alcantary či dekorácií vo farbách Deep Glossy Blac a alebo Satin Chrome. Melírovaný textil pokrýva stĺpiky aj strop. Sedadlá majú poskytnúť vysokú mieru komfortu. O to väčšiu, že kabína ťaží z plochej podlahy bez stredového tunela. Zadní cestujúci majú mať na kolená až 27,4 cm.

V kufri bude od 575 do 1 525 litrov, to podľa... Foto: Renault
Renault Austral - 2022 V kufri bude od 575 do 1 525 litrov, to podľa polohy zadných sedadiel, ktoré sú nielen sklopné, ale aj posuvné v rozsahu 16 cm.
Renault Austral - 2022
Renault Austral - 2022
+14Renault Austral - 2022

Variabilitu umožní posuvná a sklopná zadná lavica v rozsahu 16 cm. Tá je delená v pomere 2 : 3. Podľa toho sa mení veľkosť batožinového priestoru od 575 do 1 525 litrov. A poteší tiež 35 litrov odkladacích priestorov v interiérových schránkach. O bezpečnosť sa zas postará 32 asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu s funkciou stop&go či parkovací asistent. Nechýba ani stredový airbag. Systém nastavenia jazdných režimov Multi-Sense umožní výber jazdných módov Eco, Comfort, Sport a Perso. A na výber bude aj viacero pohonov, spája ich však rozsiahla elektrifikácia a výlučne benzín.

Pod kapotou sa udomácnili výlučne benzínové... Foto: Renault
Renault Austral - 2022 Pod kapotou sa udomácnili výlučne benzínové motory, všetky elektrifikované. Vrcholom bude full-hybrid E-Tech kombinujúci 3-valec 1,2 TCe, elektromotor a 1,7 kWh batériu. Systém má výkon 147 kW.

Na úvod majú doraziť mikro-hybridné verzie ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System) s 12 V štartérom-generátorom a 4-valcom 1,3 TCe vo výkonových verziách 103 alebo 118 kW. Slabšia verzia dostane okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky príplatkovú automatickú prevodovku CVT. Výkonnejší motor je spojený výhradne s automatom a je tiež jedinou možnosťou, ako mať v Australe pohon oboch náprav. Neskôr príde úplne nový 3-valec 1,2 TCe so 48 V štartérom-generátorom. Táto verzia má mať výkon 96 kW a krútiaci moment 230 Nm. Trojvalec bude tiež srdcom full-hybridnej verzie E-Tech s výkonom 147 kW, ktorá ho spája s multi-módovou prevodovkou bez spojky a 1,7 kWh batériou s napätím 400 V.

Renault Captur Čítajte viac Test: Jazdený Renault Captur - v istých kruhoch vážený model

Využitie elektrického pohonu pri nízkych rýchlostiach a účinná rekuperácia majú zraziť priemernú spotrebu na 4,6 litra benzínu na 100 km. Hybridná verzia Australu sa tým bude zásadne líšiť od sesterského Nissanu Qashqai, ktorý používa systém e-Power s trakčným elektromotorom a spaľovacím motorom len v úlohe generátora. Technologickou vychytávkou Australu bude aj riadenie zadných kolies 4Control, ktoré zmenší polomer otáčania na 10,1 metra, čo je údaj zo sveta malých mestských hatchbackov. Tento systém poznáme z Mégane, Espace aj z niekdajšej Laguny Coupé. Ako sme spomenuli, na Austral si ešte počkáme do konca tohto roka.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 510
Šírka (mm) 1 825
Výška (mm) 1 644
Rázvor náprav (mm) 2 667
Objem kufra (l) 575 – 1 525

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #SUV #E-Tech #Renault Austral
Články podľa značiek