Nový Renault Austral nie je len novým SUV Renaultu, ktoré v ponuke vystrieda nie príliš úspešný Koleos. Jeho pripravované deriváty totiž nahradia aj ďalšie dva Renaulty. Verzia SUV-kupé zastúpi sedan a kombi Talisman a predĺžená 7-miestna verzia chce zas pritiahnuť zákazníkov končiaceho Espace. Príchod Australu avizuje Renault už niekoľko mesiacov, ale karty vyložil na stôl až teraz. I keď nie všetky, chýbajú napríklad prevádzkové údaje. Má to svoj dôvod, predaj totiž odštartuje francúzska automobilka až na prelome rokov 2022 a 2023.
Čítajte viac Renault 5: Francúzska legenda oslavuje 50. Korene má v USA!Austral je skutočne nový, a to doslova od podlahy. Je totiž prvým Renaultom postaveným na platforme CMF-CD tretej generácie, ktorá je pripravená na rozsiahlu elektrifikáciu. SUV s dĺžkou približne 4,5 metra dizajnovo evokuje elektrický Mégane E-Tech. Spája ich totiž dizajnový jazyk „sensual tech“. Vidieť to na tvare nárazníka aj na svetlách v tvare písmena C. Zaslepenú masku však vystriedal masívny „výplet“, ktorý umocňuje svalnatý zjav Australu. K triede SUV ho radí aj vyššia svetlá výška, robustné kosoštvorcové prahy či veľké kolesá s priemerom od 17 do 20 palcov.
Z profilu zaujme dynamická spodná línia okien, ktorá sa v zadnej časti dvíha. Zadné svetlá opakujú motív písmena C, no nie sú spojené diódovou lištou. Nechýba ani vynovené logo Renaultu. V ponuke bude sedem lakov karosérie vrátane nového odtieňa Shale Grey pre celkom novú verziu Esprit Alpine. V ponuke bude aj možnosť dvojfarebného lakovania s kontrastnou čiernou strechou. Kým však exteriér je skôr konzervatívny, v interiéri sa uskutočnila doslova revolúcia. Palubnú dosku si totiž Austral požičal z elektrického Mégane E-Tech. To znamená kombináciu dvoch 12-palcových displejov.
Jedného horizontálneho v úlohe digitálneho kokpitu a druhého vertikálneho, v službách infotainmentu. A k tomu musíme pripočítať 9,3-palcový head-up displej. Celková zobrazovacia plocha má až 1 000 štvorcových centimetrov. Obrazovky majú konfiguráciu v tvare písmena L, čo umožnilo integrovať do nich väčšinu ovládacích prvkov vrátane tých, ktoré sa bežne nachádzajú na stredovej konzole. V paneli sú integrované dokonca aj úzke prieduchy ventilácie. Celý infotainment bude „bežať“ na platforme Google. Rozhranie OpenR Link tak bude zahŕňať služby vyhľadávača Google a Google máp.
Čítajte viac Renault & Dacia v roku 2022? Megane e-Tech, SUV Austral a aj úžitkový Spring!Výhľad na obrazovku zlepší „hranatý“ volant. Až 90 % najčastejšie využívaných funkcií má byť dostupných maximálne dvoma klikmi. Samozrejmosťou bude bezdrôtová konektivita so smartfónmi cez Android Auto a Apple CarPlay, ako aj indukčné nabíjanie umiestnené v stredovom tuneli. Pocit kvality má zvýšiť jemné orámovanie displeja, ambientné osvetlenie Living Lights a špičkové materiály vrátane dreva, Alcantary či dekorácií vo farbách Deep Glossy Blac a alebo Satin Chrome. Melírovaný textil pokrýva stĺpiky aj strop. Sedadlá majú poskytnúť vysokú mieru komfortu. O to väčšiu, že kabína ťaží z plochej podlahy bez stredového tunela. Zadní cestujúci majú mať na kolená až 27,4 cm.
Variabilitu umožní posuvná a sklopná zadná lavica v rozsahu 16 cm. Tá je delená v pomere 2 : 3. Podľa toho sa mení veľkosť batožinového priestoru od 575 do 1 525 litrov. A poteší tiež 35 litrov odkladacích priestorov v interiérových schránkach. O bezpečnosť sa zas postará 32 asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde, adaptívneho tempomatu s funkciou stop&go či parkovací asistent. Nechýba ani stredový airbag. Systém nastavenia jazdných režimov Multi-Sense umožní výber jazdných módov Eco, Comfort, Sport a Perso. A na výber bude aj viacero pohonov, spája ich však rozsiahla elektrifikácia a výlučne benzín.
Na úvod majú doraziť mikro-hybridné verzie ALiS (Advanced Lithium-Ion battery System) s 12 V štartérom-generátorom a 4-valcom 1,3 TCe vo výkonových verziách 103 alebo 118 kW. Slabšia verzia dostane okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky príplatkovú automatickú prevodovku CVT. Výkonnejší motor je spojený výhradne s automatom a je tiež jedinou možnosťou, ako mať v Australe pohon oboch náprav. Neskôr príde úplne nový 3-valec 1,2 TCe so 48 V štartérom-generátorom. Táto verzia má mať výkon 96 kW a krútiaci moment 230 Nm. Trojvalec bude tiež srdcom full-hybridnej verzie E-Tech s výkonom 147 kW, ktorá ho spája s multi-módovou prevodovkou bez spojky a 1,7 kWh batériou s napätím 400 V.
Čítajte viac Test: Jazdený Renault Captur - v istých kruhoch vážený modelVyužitie elektrického pohonu pri nízkych rýchlostiach a účinná rekuperácia majú zraziť priemernú spotrebu na 4,6 litra benzínu na 100 km. Hybridná verzia Australu sa tým bude zásadne líšiť od sesterského Nissanu Qashqai, ktorý používa systém e-Power s trakčným elektromotorom a spaľovacím motorom len v úlohe generátora. Technologickou vychytávkou Australu bude aj riadenie zadných kolies 4Control, ktoré zmenší polomer otáčania na 10,1 metra, čo je údaj zo sveta malých mestských hatchbackov. Tento systém poznáme z Mégane, Espace aj z niekdajšej Laguny Coupé. Ako sme spomenuli, na Austral si ešte počkáme do konca tohto roka.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 510 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 825 |
Výška (mm) | 1 644 |
Rázvor náprav (mm) | 2 667 |
Objem kufra (l) | 575 – 1 525 |