VW ID. Buzz: Toto bude hit. Bulli sa vracia po 55 rokoch!

Auto spojené s bítnikmi a hippies prichádza po dekádach opäť na scénu. Má emotívny dizajn, zadný náhon ako kedysi, len benzínový boxer vystriedal tichý elektromotor. MPV nie je mŕtve!

11.03.2022 09:30
debata
VW ID. Buzz nezaprie inšpiráciu historickou... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - 2022 VW ID. Buzz nezaprie inšpiráciu historickou predlohou, ktorá schádzala z liniek v rokoch 1950 až 1967. Vidieť to na „nose“ v tvare písmena V aj celkových proporciách. Zvlášť vyniknú v dvojfarebnom vyhotovení karosérie.

Volkswagen nás s nástupcom legendárneho Bulli „naťahoval“ rovných 21 rokov. Už v roku 2001 sa totiž na autosalóne v Detroite objavila štúdia VW Microbus. Nič z nej ale nakoniec nebolo. Trvalo ďalšiu dekádu, kým prišiel druhý koncept na túto tému, tentoraz s názvom Bulli Concept. A nasledovali ďalšie dva – Budd-e z roku 2016 a ID. Buzz z roku 2017. Až tie naznačili reálnu budúcnosť Bulli. Boli totiž elektrické. Áno, legenda sa vracia ako elektromobil, a to po neuveriteľných 55 rokoch, odkedy zišiel z liniek posledný originál prvej generácie Microbusu T1.

ID. Buzz nie je žiaden drobček. Na dĺžku má 4... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - 2022 ID. Buzz nie je žiaden drobček. Na dĺžku má 4 712 mm, o 128 viac ako ID.4. A rázvorom náprav 2 988 mm prekonáva aj Transporter T 6.1. Dvojica posuvných dverí uľahčí prístup do kabíny.
VW ID. Buzz - 2022
VW ID. Buzz - 2022
+21VW ID. Buzz - 2022

Niet pochýb, že toto bude hit. Emócie sú stále živé a dizajnéri ich využili naplno. Hoci vodič nebude sedieť nad prednou nápravou, tak ako kedysi, ID. Buzz nepochybne pripomína historickú predlohu. Len sa pozrite na jeho proporcie, špecifický „nos“ v tvare písmena V s veľkým logom, trojuholníkové predné okienka evokujúce výklopné časti okien pôvodného Bulli alebo motív odvetrávacích otvorov v zadnom stĺpiku. To všetko sprevádza skvelá aerodynamika s koeficientom Cd 0,285, ktorý je v triede MPV výnimočne nízky. Základom novinky je platforma MEB, na ktorej už stojí celý rad elektrických modelov – od hatchbacku ID.3 až po Škodu Enyaq iV.

Úžitková verzia ID. Buzz Cargo prišla o bočné... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - 2022 Úžitková verzia ID. Buzz Cargo prišla o bočné okná. Štýl je však nechýba. Do nákladného priestoru pojme dve europalety.
VW ID. Buzz - 2022
VW ID. Buzz - 2022
+6VW ID. Buzz - 2022

Na rozdiel od koncernových súperov však príde aj v úžitkovej verzii Cargo. Napokon, projekt ID. Buzz zakotvil vo vyvoji divízie VW úžitkové vozidlá, tak ako nový Transporter T6.1 a novučičký Multivan na platforme MQB. Na dĺžku majú obe verzie 4 712 mm, na šírku 1 985 a na výšku 1 937 mm. Obe sú teda o 128 mm dlhšie ako ID.4. A nárast zaregistrujeme aj na rázvore s hodnotou 2 988 mm, kde v porovnaní s ID.4 pribudlo dokonca 217 mm. To je zárukou extrémne priestranného interiéru. Hoci bude mať ID. Buzz až tri rady sedadiel, do predaja zamieri najprv v 5-miestnej verzii s kufrom, do ktorého naložíte 1 121 litrov batožín. A po sklopení zadných sedadiel až 2 205. Prístup uľahčí veľké výklopné veka ale aj dvojica posuvných dverí.

Strohý interiér s dobre známym infotainmentom z... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - 2022 Strohý interiér s dobre známym infotainmentom z ID. 3 a ID.4 možno oživiť farebnými paketmi a rôznymi dekoráciami.
VW T-Roc - 2021 Čítajte viac VW T-Roc: 6. najpredávanejšie auto EÚ prichádza k nám. Poznáme ceny

ID.Buzz Cargo s dvoma alebo troma sedadlami vpredu a deliacou stenou, ponúkne pre náklad 3,9 metra kubického, čo znamená miesto pre dve europalety. ID. Buzz bude tiež ťažiť z výhod úplne rovnej podlahy. S elektromobilmi Volkswagenu ho spája identický infotainment. Pred vodičom je malý 5,3-palcový displej a v centre palubnej dosky obrazovka s uhlopriečkou 10 alebo 12 palcov. Samozrejmosťou je aktualizácia softvéru na diaľku, konektivita s externými zariadeniami a celý balík asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom prúde, komunikácie s inými vozidlami C2X či "pamäte“ pre automatické parkovanie na známom mieste. Bezpečnosť posilňuje aj stredový airbag.

V 5-miestnej verzii sa do kufra zmestí od 1 121... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - 2022 V 5-miestnej verzii sa do kufra zmestí od 1 121 do 2 205 litrov.
Jozef Kabaň - ID. Life Concept Čítajte viac VW ID. Life: Kabaň už úraduje! Koncept lacného elektromobilu išiel do ‘koša‘

Kabína využíva najmä recyklované materiály, ale rozhodne nepôsobí „lacno“. Zušľachtiť ju je možné farebnými paketmi a rôznymi dekoráciami. Nechýba ambientné osvetlenie. ID. Buzz bude k dispozícii najprv s pohonom zadných kolies, tak ako jeho historický predchodca. Elektromotor s výkonom 150 kW napája li-ion batériou s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Údaje o dojazde a dynamike automobilka zatiaľ nezverejnila. Zato vieme, že ID. Buzz podporí nabíjanie s výkonom až 170 kW. Za takýchto okolností by sa batéria mala na rýchlonabíjačke nabiť z piatich na 80 % len za 30 minút. Palubná nabíjačka zvládne striedavý prúd s maximálnym výkonom 11 kW.

Felicity Ace Čítajte viac Zlý sen: Na lodi Felicity Ace zhorelo aj 85 Lamborghini a 189 Bentleyov

Služba Plug&Charge umožní jednoduchý prístup k tisíckam nabíjacích bodov v Európe a jednoduché platby bez nutnosti použiť platobné karty alebo čipy. Vozidlo má komunikovať s nabíjacím stojanom prostredníctvom konektora. A to už dve sekundy po pripojení. ID. Buzz sa môže zmeniť aj na zdroj energie pre domácnosť alebo spotrebiče. O výrobu sa postará závod v Hannoveri, kde bude schádzať ID. Buzz z montážnych liniek spolu s T 6.1 a Multivanom. Väčšina elektrických komponentov dodávaných na linky má mať tiež nemecký pôvod. K prvým zákazníkom na vybraných európskych trhoch zamieri ID. Buzz už v máji. Druhá vlna je plánovaná na august. Veľa si Volkswagen sľubuje od novinky v USA, kde bol pôvodný „Samba Bus“ extrémne populárny. Neskôr môžeme očakávať ďalšie verzie, vrátane tých s pohonom oboch náprav. O väčšej kapacite batérií, ktorá by tomuto veľkému autu svedčala, však zatiaľ automobilka nehovorí.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 712
Šírka (mm) 1 985
Výška (mm) 1 937
Rázvor náprav (mm) 2 988
Veľkosť kufra (l) 1 121 – 2 205 (5-miestna verzia)
VW Polo GTI - 2022 Čítajte viac VW Polo GTI je po modernizácii. A jediné so 4-valcom!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #MPV #VW ID. Buzz
Články podľa značiek