Začiatkom leta VW predstavil dlho očakávanú novú generáciu kultového Multivanu. Tá predstavuje skutočný zlom, pretože po prvýkrát sa Multivan oddelil od svojich úžitkových súrodencov. Automobilka ho vyvinula na platforme MQB, ktorá je určená osobným modelom. V ponuke tak nahradí nielen starý Multivan, ale aj MPV VW Sharan. Autonómnu pozíciu dáva najavo odlišným dizajnom, ktorý tak trochu odkazuje na legendárny Samba Bus.
Čítajte viac VW ID. Buzz: Toto bude hit. Bulli sa vracia po 55 rokoch!Do predaja sa nový Multivan, na ktorý mnohí čakali, dostal vlani na jeseň. Prekvapením však bolo, že v prvej vlne ponúkla automobilka výhradne plug-in hybridnú verziu s motorom 1,4 TSI (160 kW). Pravdepodobne preto, aby sa jej pomocou zvýšeného predaja nabíjateľných hybridov podarilo splniť vlaňajšie emisné limity. A nasledovali čisto benzínové verzie 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (150 kW). To je síce logickou motiváciou pre výrobcu, ale nevýhodou na strane zákazníkov.
Tí totiž nepochybne čakali na dieselovú verziu, ktorá k tejto kategórii áut akosi patrí. Kvôli vysokému krútiacemu momentu a nízkej spotrebe paliva, ktorá je v realite určite nižšia ako deklarovaná spotreba plug-in hybridu – rozprávkových 1,7 až 2,1 l/100 km. A, samozrejme, nižšia ako spotreba benzínových motorov bez elektrifikácie. Multivan 2,0 TDI s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 360 Nm má v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou normovanú spotrebu 5,3 litra na 100 km (WLTP).
Čítajte viac VW Taigo: Na Slovensko prichádza nové SUV-kupé. Za cenu KamiquNa 100 km/h zrýchli za 11,6 sekundy, čím prekonáva o dve sekundy aj rovnako výkonný Multivan 1,5 TSI. Predpokladáme, že až s týmto agregátom, ktorý čistí výfukové plyny dvoma SCR katalyzátormi, sa predaje novinky rozbehnú naplno. A ešte zákazníci ušetria. Aspoň podľa nemeckého cenníka, kde sa naftový Multivan objavil. Kým totiž za plug-in hybrid zaplatia najmenej 57 173 eur, na diesel im bude stačiť 48 748 eur. Drahšia je dokonca aj benzínová verzia 2,0 TSI (49 932 €).