VW Multivan: Nová generácia konečne tankuje naftu. Trvalo to pol roka!

VW Multivan dostal najlepší motor až nakoniec. Prečo to tak trvalo?

14.03.2022 12:00
debata (1)
Volkswagen Multivan sa v novej generácii zmenil... Foto: Volkswagen
VW Multivan - 2021 Volkswagen Multivan sa v novej generácii zmenil na luxusné MPV. Pol roka však v ponuke chýbala naftová verzia.

Začiatkom leta VW predstavil dlho očakávanú novú generáciu kultového Multivanu. Tá predstavuje skutočný zlom, pretože po prvýkrát sa Multivan oddelil od svojich úžitkových súrodencov. Automobilka ho vyvinula na platforme MQB, ktorá je určená osobným modelom. V ponuke tak nahradí nielen starý Multivan, ale aj MPV VW Sharan. Autonómnu pozíciu dáva najavo odlišným dizajnom, ktorý tak trochu odkazuje na legendárny Samba Bus.

VW ID. Buzz - 2022 Čítajte viac VW ID. Buzz: Toto bude hit. Bulli sa vracia po 55 rokoch!

Do predaja sa nový Multivan, na ktorý mnohí čakali, dostal vlani na jeseň. Prekvapením však bolo, že v prvej vlne ponúkla automobilka výhradne plug-in hybridnú verziu s motorom 1,4 TSI (160 kW). Pravdepodobne preto, aby sa jej pomocou zvýšeného predaja nabíjateľných hybridov podarilo splniť vlaňajšie emisné limity. A nasledovali čisto benzínové verzie 1,5 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (150 kW). To je síce logickou motiváciou pre výrobcu, ale nevýhodou na strane zákazníkov.

Nová dieselová verzia 2,0 TDI (110 kW) má... Foto: Volkswagen
VW - motor 2,0 TDI Evo EA 288 Nová dieselová verzia 2,0 TDI (110 kW) má normovanú spotrebu 5,3 litra nafty na 100 km. A to v spojení so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Manuál pri Multivane nie je vôbec k dispozícii.

Tí totiž nepochybne čakali na dieselovú verziu, ktorá k tejto kategórii áut akosi patrí. Kvôli vysokému krútiacemu momentu a nízkej spotrebe paliva, ktorá je v realite určite nižšia ako deklarovaná spotreba plug-in hybridu – rozprávkových 1,7 až 2,1 l/100 km. A, samozrejme, nižšia ako spotreba benzínových motorov bez elektrifikácie. Multivan 2,0 TDI s výkonom 110 kW a krútiacim momentom 360 Nm má v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou normovanú spotrebu 5,3 litra na 100 km (WLTP).

Volkswagen Taigo, PR, nepouzivat Čítajte viac VW Taigo: Na Slovensko prichádza nové SUV-kupé. Za cenu Kamiqu

Na 100 km/h zrýchli za 11,6 sekundy, čím prekonáva o dve sekundy aj rovnako výkonný Multivan 1,5 TSI. Predpokladáme, že až s týmto agregátom, ktorý čistí výfukové plyny dvoma SCR katalyzátormi, sa predaje novinky rozbehnú naplno. A ešte zákazníci ušetria. Aspoň podľa nemeckého cenníka, kde sa naftový Multivan objavil. Kým totiž za plug-in hybrid zaplatia najmenej 57 173 eur, na diesel im bude stačiť 48 748 eur. Drahšia je dokonca aj benzínová verzia 2,0 TSI (49 932 €).

Volkswagen Multivan T6.1 (2022)
Volkswagen Multivan T6.1 (2022)
+4Volkswagen Multivan T6.1 (2022)
Volkswagen Multivan T6.1 (2022)
Volkswagen Multivan T6.1 (2022)
+12Volkswagen Multivan T6.1 (2022)

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Multivan
Články podľa značiek