
Kým z klasického Fiatu 500 sa už roku 2020 stal výlučne 3-valcový mikro-hybrid s 12 V štartér-generátorom, divízia Abarth naďalej ponúka ostré verzie 595 a 695 s čisto spaľovacími motormi. Pod kapotou tak pracuje benzínový 4-valec 1,4 T-Jet s turbodúchadlom Garrett. A to je naozaj lákavá ponuka, ak zvážime, že títo mestskí drobčekovia nemajú na dĺžku viac ako 3,6 metra a ich pohotovostná hmotnosť len mierne prevyšuje jednu tonu.


Základný Abarth 595 je naladený na 121 kW a jeho silnejší súrodenec 695 až na 132 kW. Výkon sa síce nemenil, ale vzhľadom na to, že v modelovom roku 2022 motory spĺňajú emisnú normu Euro 6D Final, môžeme byť radi, že z neho neubudlo. Na výber je buď 5-stupňová manuálna, alebo 5-stupňová robotizovaná automatická prevodovka s rovnakým počtom prevodov. Abarth 595 zrýchľuje na stovku za 7,3 a výkonnejšia šesťdeväťpäťka dokonca za 6,7 sekundy.


Novinkou sú štyri pakety, inšpirované tradíciou. Pre 595 je určený paket Turismo Pack, ktorý zamení štandardné 16-palcové disky za 17-palcové a jeho vzhľad zlepšia saténové kryty zrkadiel, špeciálne plakety a čierne alebo hnedé kožené čalúnenie. V prípade 695 Turismo dostanú zákazníci navyše čalúnenie Alcantara a strešné okno. Športovo ladený balík F695 obohatí výbavu o aktívny výfuk Record Monza Sovrapposto so štyrmi koncovkami výfukov, 17-palcové disky a tlmiče Koni. V interiéri dominuje čierna farba.

Vrchol však predstavuje 695 s paketom Competizione, ktorý sa môže okrem športového výfukového traktu pochváliť aj monokokovými sedadlami Sabelt, vyrobenými z kompozitov, a kontrastným červeným prešívaním. Trakciu zlepší v kombinácii s manuálnou prevodovkou samosvorný diferenciál. Ten príde vhod, pretože malé Abarthy posielajú všetku silu na predné kolesá. Okrem toho si môžete 595 a 695 zlepšiť ďalším príslušenstvom.
