
Fanúšikovia ostrých BMW volajú už roky po ikonickom BMW M3 s praktickou karosériou kombi. No ich prosby ostali dve desaťročia nevypočuté. BMW síce v roku 2000 postavilo prototyp M3 Touring na báze generácie (E46), no tento koncept sa na linky nikdy nedostal. Ten, kto zatúžil po skutočne výkonnom kombi z dielne BMW M GmbH, musel siahnuť v jeho histórii po väčšom BMW M5 Touring druhej generácie z roku 1992 alebo po štvrtej generácii z roku 2007, prípadne voliť alternatívu v podobe Alpine B3 Touring. No a ďalšou možnosťou bolo zamieriť do predajní Audi, kde s rýchlymi kombi nemali nikdy problém.

Až teraz, po predlhých rokoch od premiéry konceptu, sa M3 Touring stane realitou. Predstaví sa ešte tento rok a jeho úloha je jasná – podkúriť Audi RS4. Prečo to ale trvalo tak dlho? Presne to vysvetľujú Hans Rahn a Dirk Häcker, ktorí majú v BMW na starosti stavbu prototypov a vývoj. Obaja sa zhodli na tom, že pochovanie konceptu z roku 2000 bola veľká škoda. Malo to ale svoj dôvod. BMW M3 generácie E46 vzniklo totiž výlučne z kupé a kabrioletu trojkového radu, ktoré sa dosť líšili od sedanu a vtedajšieho kombi. Vývoj M3 Touring by si tak vyžiadal vysoké náklady. Nešlo by teda o jednoduchú transformáciu.

Už len umiestniť typické odvetrávacie otvory v kratších blatníkoch než malo kupé, by bolo problematické a odlišné zadné blatníky či ďalšie komponenty by prestavbu len a len predražili. A hoci nasledujúca generácia F80 už mala v ponuke sedan M3, na kombi stále neprišlo. Ľady sa zlomili až s tou aktuálnou, s kódovým označením G80. Kupé a kabriolet sa „presťahovali“ pod modelový rad 4 vrátane M4 a zo sedanu vznikol opäť ostrý derivát M3. Práve ten bude základom roky očakávaného vysokovýkonného kombi M3 Touring. Táto prestavba už nebude zďaleka taká nákladná.

Je sa na čo tešiť. Veď pod kapotou má pracovať dvakrát preplňovaný radový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo s dvojkomorovou olejovou vaňou a prídavnými chladičmi oleja, naladený na 353 kW a vo verzii Competition až na 375 kW. Takže aj kombi by malo v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic a pohonom oboch náprav xDrive s driftovacím módom zrýchľovať na stovku približne za štyri sekundy. Maximálna rýchlosť by mohla kulminovať údajom 290 km/h. Otázkou ostáva len to, či M3 Touring dostane aj manuálnu „skriňu“, po ktorej mnohí priaznivci rýchlej jazdy doslova bažia.
