MG sa nám, samozrejme, spája so slávnymi britskými roadstermi. Lenže na prelome tisícročí sa malému producentovi športových áut nedarilo. Záchranné koleso mu v roku 2005 hodila čínska automobilka Nanjing Automobile, ktorá kúpila väčšinu aktív z bankrotu MG Rover a plánovala vzkriesiť MG v Európe. Prvým modelom, ktorý sa v roku 2009 vrátil na scénu, bol roadster MG TF, montovaný v pôvodnej továrni MG-Rover v Longbridge zo súprav vyrobených v čínskom Nanjingu. Bohužiaľ, konštrukčne išlo o zastarané a len mierne modernizované MGF, ktorého korene siahali až do roku 1995. Nízke predaje tomu nasvedčovali. Do roku 2011 sa predalo len asi 900 kusov. V tom čase sa Nanjing zlúčil s čínskou spoločnosťou SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), ktorá je dnes štvrtým najväčším producentom áut v Číne.
SAIC naštartoval novú epochu MG, i keď nie všetko išlo podľa plánu. Nové modely založené na čínskom Roewe 550, montované opäť v Británii, sa príliš nechytili ale následne prišli ďalšie, napríklad SUV, a značka prežila. V roku 2019 predala najmä v Británii viac ako 14 000 áut, o rok neskôr to bolo 25 000 vozidiel a vlani dokonca 54 000 registrácií, keď už pôsobila aj v Nórsku, vo Francúzsku a v Holandsku. Jedným z najpopulárnejších modelov bolo elektrické kombi MG5 SW. Práve elektrifikované modely v dobrých cenách stoja za jej úspechom. A teraz dostalo MG chuť aj na ďalšie európske regióny. Medzi nimi nechýba Slovensko. Dorazí k nám v júni cez nezávislú predajnú siete Autobinc s centrálou v Holandsku. Na Slovensku má ale pod palcom napríklad Mitsubishi a Mazdu.
V súčasnosti MG vyrába viacero modelov, z ktorých väčšina môže byť elektrifikovaná. U nás by sa mali v prvej vlne objaviť tri crossovery – MG ZS, HS a Marvel R. ZS má na dĺžku 4 230 mm a kufor s objemom 448 litrov. Poháňa ho motor 1,0 T-GDi so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. ZS ale dostanete aj v čisto elektrickej verzii ZS EV s elektromotorom (114 alebo 129 kW) a dvoma paketmi batérii. Tie menšie majú kapacitu 51,1 kWh a väčšie 71,2 kWh. Dojazd drahšej verzie má byť 440 km. Ďalším SUV je väčšie a luxusnejšie HS s dĺžkou 4 574 mm a kufrom s objemom 463 litrov. Vyrába sa ako čisto benzínové s motorom 1,5 T-GDi (119 kW) alebo ako plug-in hybrid. Raritou plug-in hybridu je 10-stupňová automatická prevodovka a výkon až 189 kW.
Marvel R stojí na vrchole hierarchie, a to aj dĺžkou 4 676 mm. Je čistým elektromobilom. Buď s pohonom predných kolies (132 kW), alebo s pohonom oboch náprav (211 kW) . Výkonnejšia verzia zrýchli na stovku za 4,9 sekundy! Batérie s kapacitou 70 kWh majú stačiť na 370 km dojazd. Technicky teda MG nezaostáva za európskou konkurenciou a jeho elektrifikovaná ponuke je priam ako stvorená pre Európu. A báť sa nemusíte ani spaľovacích motorov, pretože tie pochádzajú z vývojovej dielne Opela, keďže SAIC má s touto značkou kooperáciu. A slušná je aj bezpečnosť. Modely ZS, ZS EV a HS majú päť hviezdičiek z testov Euro NCAP, len najväčší Marvel R o jednu menej. Ceny zatiaľ nepoznáme, ale poslúžia nám tie nemecké. Tak napríklad elektrické ZS EV s menšou batériou štartuje okolo 25 000 eur.