Ponuka Fiatu je v porovnaní s minulosťou poriadne zredukovaná. Sústreďuje sa na obstarožné modely Panda a 500, tri karosárske verzie Tipa, SUV 500X a kompaktné „MPV“ 500L. Jedinou skutočnou novinkou Fiatu je tak elektrická päťstovka New 500. Kde sú tie časy, keď valcoval trh s Unom, Puntom a Cromou si trúfol aj na vyššie segmenty. To všetko je minulosť. Vhodného kandidáta na post Punta, ktoré sa s nami rozlúčilo už v roku 2018, však má. Je ním Fiat Pulse – atraktívny mestský crossover s dĺžkou 4,1 metra a rázvorom 2 530 mm. Ten by si to mohol v ringu pokojne rozdať so Seatom Arona, Volkswagenom T-Cross, Kiou Stonic, Renaultom Captur alebo Opelom Mokka.
Má to však háčik. Pulse je výlučne brazílskou záležitosťou, kde sa aj vyrába. Poháňa ho buď atmosférický 4-valec 1,3 Firefly Flex (78 kW, 134 Nm) alebo preplňovaný 3-valec 1,0 Turbo 200 Flex (95 kW, 200 Nm). Ako naznačuje prívlastok Flex, motory sú upravené na spaľovanie v Brazílii extrémne populárneho bioetanolu. Oba môžu byť spojené okrem 5-stupňovej manuálnej prevodovky aj s kontinuálnou prevodovkou CVT. Vrchol ponuky vytvorí Pulse Abarth so všetkými typickými prvkami ostrých „škorpiónov“. Jeho priestor pod kapotou je však zatiaľ zahalený tajomstvom. Špekuluje sa nad preplňovanou verziou motora 1,3, ktorá by mohla mať výkon až 136 kW.
Atraktívny vzhľad Pusle dotvára čierna plastová ochrana podvozka a za príplatok aj dvojfarebná karoséria s kontrastnou čiernou strechou. Ani v kabíne to nie je márne. Infotainment Fiat Connect Me (4G) s 10,1-palcovou obrazovkou dopĺňa bezdrôtová konektivita cez Apple CarPlay a Android Auto, ale aj virtuálni asistenti Alexa a Google Assistant. Nechýba ani indukčné nabíjanie smartfónov. V kufri zasa nájdete slušných 370 litrov pre batožinu. Podľa doterajších informácií sa Pulse do Európy nechystá, no máme tu príklady áut ako Ford EcoSport či VW Taigo, ktoré boli pôvodne vyvíjané pre juhoamerický kontinent, no nakoniec „preplávali“ cez Atlantik.
Čítajte viac Fiat 500X a Tipo budú hybridmi. Spotrebou vraj zatienia aj diesle