Suzuki Vitara Strong Hybrid: Poznáme technické údaje novej ekoverzie

Niekdajší hit triedy SUV prichádza v novej full-hybridnej verzii. Veľa paliva ale neušetrí. Aspoň podľa „papierov“.

22.03.2022 10:00
debata
Navonok sa full-hybridná Vitara 1,5 DualJet... Foto: Suzuki
Suzuki Vitara - 2018 Navonok sa full-hybridná Vitara 1,5 DualJet Hybrid nelíši od verzie 1,4 BoosterJet.

Suzuki patrilo k prvým značkám, ktoré v Európe masívne elektrifikovali celú svoju ponuku. Ignis, Swift, Vitara aj SX4 S-Cross dostali už pred dvoma rokmi mild-hybridné pohonné jednotky buď s 12 V, alebo so 48 V štartér-generátorom SHVS. Pribudlo tiež hybridné kombi Swace a plug-in hybridné SUV Across, modely, ktoré sú výsledkom spolupráce s Toyotou. A 48 V štartér-generátor nájdete aj v novom S-Crosse. Výnimku tvorí len miniatúrny off-road Jimny, ktorý je v Európe homologizovaný, práve z dôvodu emisií, v triede úžitkových áut. Elektrifikácia však pokračuje. Už začiatkom roka predstavilo Suzuki svoj full-hybridný pohon Strong Hybrid.

Suzuki Vitara Čítajte viac Test jazdenky: Suzuki Vitara – v bazári sa predá skôr, ako poviete "hybrid"

Kombinuje nový atmosférický 4-valec s objemom 1,5 DualJet (dva vstrekovače pre každý valec) so samočinnou prevodovkou AGS a s motorom-generátorom (MGU). Systémový výkon je 85 kW, pričom maximálny výkon spaľovacieho motora je 74 a elektromotora 24,6 kW. Aby Suzuki udržalo cenu sústavy čo najnižšie, použilo jednoduchšiu 6-stupňovú robotizovanú prevodovku. Jej nevýhodou sú síce dlhšie časy radenia, ale na to má Suzuki recept. Elektromotor totiž umiestnilo až za prevodovku, čo znamená, že vykrýva výpadky krútiaceho momentu. Výhodou takéhoto usporiadania má byť aj účinná rekuperácia.

Hybridný systém Strong Hybrid skombinuje... Foto: Suzuki
Suzuki - hybridný pohon Strong Hybrid Hybridný systém Strong Hybrid skombinuje atmosférický motor s objemom 1,5 DualJet s dvojitým vstrekovaním pre každý valec a motor-generátor umiestnený až za 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou. Systémový výkon je 85 kW.

O to zvedavejší sme boli na výsledok. A ten sa dostavil spolu s Vitarou 1,5 DualJet hybrid, kde má systém Strong Hybrid premiéru. Dobrou správou je, že ekologickú pohonnú sústavu si môžete dopriať aj vo verzii s pohonom oboch náprav. Ekológia však znamená aj isté ústupky. Tak napríklad objem batožinového priestoru klesol z pôvodných 375 na 289 litrov. Stojí za tým najmä li-ion batéria pod podlahou kufra. Budúci majitelia sa v porovnaní s verziou 1,4 BoosterJet (95 kW) budú musieť tiež zmieriť so skromnejšou dynamikou, veď výkon klesol o 10 kW a pohotovostná hmotnosť narástla o približne 80 kg.

Suzuki Vitara - 2018
Suzuki Vitara - 2018
+20Suzuki Vitara - 2018

Full-hybriná Vitara bude akcelerovať z 0 na 100 km/h 12,7 sekundy, o 3,2 dlhšie vo verzii 2WD, a 13,5 sekundy vo verzii 4WD, kde bude na 1,4 BoosterJet strácať 3,3 sekundy (10,2 s). Maximálna rýchlosť klesne zo 190 na 180 km/h. Bonusom má byť nižšia spotreba paliva. Veď elektromotor pomáha tomu spaľovaciemu a zároveň dokáže rekuperovať brzdnú energiu. No ak sa pozrieme do technických údajov a porovnáme konzumáciu verzií 1,4 BoosterJet s 1,5 DualJet Hybrid, zistíme, že rozdiel je minimálny. Tak napríklad 1,4 BoosterJet 2WD s automatom spotrebuje na 100 km 5,7 litra benzínu na 100 km, kým slabší 1,5 DualJet Hybrid 5,4, čo je rozdiel 0,4 litra v prospech hybridu.

Maruti Suzuki Futuro-e Concept - 2020 Čítajte viac Suzuki Futuro-e: Elektrická "Vitara Coupé" ostáva plná tajomstiev

Pri štvorkolkách Allgrip je rozdiel identický – 6,2 verzus 5,8 litra. Je možné, že v reálnej premávke bude nová hybridná verzia predsa len výrazne úspornejšia ako jej preplňovaná sestra. Bolo by to fajn, pretože za zelenú technológiu si vo Vitare priplatíte približne 3 000 eur. Známa verzia 1,4 BoosterJet ostáva bez zmien v ponuke.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #hybrid #Suzuki #Suzuki Vitara
Články podľa značiek