Porsche 911 Classic Club: Spomienkový solitér ‘zablúdil‘ do roku 1972

Divízia Porsche Classic a najväčší klub značky Porsche Club America stvorili jedinečnú deväťstojedenástku v štýle RS 2.7. A pod kapotu nainštalovali mohutný boxer s objemom 3,6 litra z druhej generácie 911 GT3.

23.03.2022 10:00
debata
Jedinečné Porsche 911 Classic Club Coupé je... Foto: Porsche
Porsche 911 Classic Club Coupé - 2022 Jedinečné Porsche 911 Classic Club Coupé je lakované sivým odtieňom Sport Classic Grey. Nechýbajú ani svetlé „rýchle pruhy“ či kolesá s dizajnom Fuchs s modrými akcentmi.

Porsche 911, typ 996, vyrábaný v rokoch 1998 až 2005, patrí k najkontrover­znejším deväťstojedenástkam histórie. Prinieslo totiž úplne nový dizajn z pera Harma Legaya, typický bumerangovými, či skôr hokejkovými, svetlami, a bolo tiež prvým Porsche 911 s vodou chladeným motorom. Typ 996 teda porušil hneď niekoľko tradícií značky, a navyše, jeho nové úhľadné proporcie stratili pôvodný atletický švih. Bolo jednoducho príliš úhľadné. Možno preto vznikol nápad vytvoriť jedinečný dizajnový solitér práve z tejto zaznávanej generácie.

Porsche 718 Cayman GT4 RS Čítajte viac Porsche 718 Cayman GT4 RS: Ultimátna verzia ohuruje výkonom aj vzhľadom

Na úprave sa dohodli zástupcovia dodnes najväčšieho klubu značky Porsche Club of America v USA spolu s dizajnérmi Porsche Alexandrom Fabigom a Grantom Larsonom. Cieľom bolo vytvoriť paralelu s modelom 911 RS z roku 1972. Tajný projekt niesol označenie „Project Grey“, inšpirovaný projektom „Gold“ z roku 2018, keď experti Porsche Classic vytvorili jedinečné Porsche z typu 993. Prísad v tomto emocionálnom drinku je ale oveľa viac. Sivý lak Sport Classic Grey so svetlými pruhmi pochádza napríklad z „limitky“ 911 Sport Classic, ktoré vzniklo v 250-kusovej sérii, ale Porsche ho do USA nikdy nedovážalo.

Aj interiér je plný odkazov na dobové Porsche,... Foto: Porsche
Porsche 911 Classic Club Coupé - 2022 Aj interiér je plný odkazov na dobové Porsche, ale v stredovej konzole nesie moderné rozhranie Porsche Classic Communication Management Plus so 7-palcovou obrazovkou, pripravené špeciálne pre majiteľov starších Porsche.

Prepojenie s motoristickým športom je evidentné na „bublinovej“ streche, typickej pre okruhové špeciály, kde potrebovali piloti viac miesta nad hlavou kvôli prilbe. Takéto riešenie mal napríklad dizajnový koncept Style Porsche 911 Panamericana z roku 1989, Carrera GT a 911 Sport Classic. Dnes je dvojitá kupolová strecha klasickým dizajnovým prvkom mnohých limitovaných sérií od Porsche Exclusive Manufaktur a modelov 911 GT. Neprehliadnuteľný pevný zadný spojler v tvare „kačacieho chvosta“, vyrobený zo sklených vlákien, je zasa odvolávkou spomínané RS 2.7 z roku 1972. Tentoraz aj s tretím brzdovým svetlom.

Porsche-Taycan Sport Turismo-2022-1280-06 Čítajte viac Porsche Taycan Sport Turismo: Tretia verzia spája eleganciu s praktickosťou

Classic Club tiež dostal špecifické 18-palcové disky v štýle Fuchs. Okrem čiernych lúčov zaujmú modrým ráfikom a modrými brzdovými strmeňmi v odtieni Club Blue. Tradícia prenikla aj do interiéru, často kritizovaného za veľký objem fádnych sivých plastov. „Zachraňuje“ ho čierne kožené čalúnenie, sivá Alcantara na strope aj pepitový textil na stredných častiach sedadiel. Nerezové prahy a pedále dopĺňajú modré stehy na volante a modré výšivky nápisu 911 Classic Club Coupé. Podobná farebná schéma sa opakuje na tradičných analógových prístrojoch.

Paralelou na legendárne RS 2.7 z roku 1972 je... Foto: Porsche
Porsche 911 Classic Club Coupé - 2022 Paralelou na legendárne RS 2.7 z roku 1972 je bublinová strecha a „kačací chvost“ vyrobený zo sklolaminátu.

Nový vietor však vanie z infotainmentu so 7-palcovou dotykovou obrazovkou a všetkými modernými vychytávkami, vrátane konektivity so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Výsledok vyzerá úžasne, najmä ak si uvedomíme, že základom tejto transformácie bolo originálne Porsche 911 (996) z roku 1998 v zúboženom stave, zaparkované v predajni vo Virginii. Následne putovalo cez Atlantik do dielní Porsche Classic neďaleko Stuttgartu. Tam exemplár rozobrali do poslednej súčiastky a s pomocou vylepšení a nových komponentov doviedli až do finále.

Porsche Macan T Čítajte viac Porsche Macan T: Verzia ‘Touring’ odkazuje na minulosť. Šesťvalec však nemá

Zaujímavé je, že použitá technika, teda motor, podvozok či brzdy, pochádzajú zväčša z druhej generácie 911 GT3. Správnosť prestavby testovalo Porsche pomocou profesionálnych jazdcov nielen vo Weissachu, ale aj na talianskom okruhu Nardó či španielskom Idiada. Vrátane dlhodobej jazdy maximálnou rýchlosťou. Vzácnosť tohto Porsche podčiarkuje fakt, že je a navždy zostane jediné. Pritom bolo schválené do bežnej premávky po cestnom teste vo vývojovom centre Porsche.

Porsche 911 Classic Club Coupé - 2022
Porsche 911 Classic Club Coupé - 2022
+3Porsche 911 Classic Club Coupé - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Porsche #Porsche 911 #Porsche Classic
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek