Honda Civic: Európska verzia odhalila najväčšie tajomstvo. Je pod kapotou

Jedenásta generácia Hondy Civic nie je už žiadnou veľkou novinkou. V USA sa predáva takmer rok. My Európania si však na ňu ešte chvíľu počkáme. No teraz aspoň vieme, že dorazí výlučne v hybridnej verzii. Tak ako Jazz a HR-V. Technológiu si však požičia z väčšej Hondy CR-V.

25.03.2022 10:00
debata
Novinka ostane verná pomerne jednoduchým... Foto: Honda
Honda Civic eHEV - 2022 Novinka ostane verná pomerne jednoduchým líniám. O to viac vynikne dlhšia predná kapota či typický profil zadného stĺpika.

Honda vo veľkom elektrifikuje svoju európsku ponuku. Týka sa SUV CR-V, malého Jazzu, elektrickej Hondy e aj nového crossoveru HR-V. To však nie je koniec. V budúcom roku sľubuje Honda príchod ďalších troch elektrifikovaných modelov. No ešte predtým dorazí na európsky trh jedenásta generácia Civicu. Tú síce Honda predstavila už v roku 2021 v podobe sedanu a vlani aj v podobe hatchbacku, no na starý kontinent sa novinke akosi nechcelo. Malo to svoj dôvod. Aj z Civicu sa totiž v Európe stane výlučne Hybrid. Takže Honda potrebovala čas na veľkú transformáciu. Teraz konečne vyložila karty.

Zatiaľ len hatchback

Európsky Civic bude výlučne hatchbackom s veľkým výklopným zadným vekom. So sedanom Honda u nás neráta. V skutočnosti však pripomína skôr liftback či fastback, pretože piate dvere majú sklon takmer v štýle kupé. Zmeny dizajnu sú skôr evolučné. To preto, že desiata generácia, ktorá znamenala odklon od futuristických tvarov „ufa“, zaznamenala počtom 1,7 milióna predaných kusov obrovský úspech. Proporcie sa však menili. Novinka má na dĺžku 4 523 mm, čo síce znamená len o päť milimetrov viac, no rázvor náprav narástol až o 35 mm na konečných 2 736.

Stabilný postoj podporia mohutné zadné svetlá,... Foto: Honda
Honda Civic eHEV - 2022 Stabilný postoj podporia mohutné zadné svetlá, ale aj širší rozchod kolies. Rázvor náprav vzrástol medzigeneračne o 35 mm na konečných 2 736 mm.
Sony Vision-S 02 SUV Čítajte viac Sony a Honda oznámili výrobu elektromobilov. Prvý príde v roku 2025

Civic má štíhly pontón a na dnešné časy vysokú a veľkoryso presklenú kabínu. Dlhá predná kapota je výsledkom posunutia čelného skla o päť centimetrov vzad, ale aj kolmejšie situovanej masky. Športový akcent podporujú spätné zrkadlá na nožičkách, veľké kolesá v jednoducho modelovaných blatníkoch a široký postoj, na ktorom sa podieľa nielen širší rozchod, ale napríklad aj tvar svetiel. To, čo nevidieť, je o osem percent vyššia torzná tuhosť karosérie a o 13 % vyššia tuhosť v ohybe. Zadné veko je vyrobené z kompozitov, čo prinieslo 20-percentnú úsporu hmotnosti.

Strohá kabína

Poriadok a strohosť vládnu aj v kabíne. Horizontálna palubná doska pôsobí priam minimalisticky. Voštinová dekorácia prekrýva prieduchy ventilácie, čím minimalizuje rušivé prvky. „Palubovka“ je domovom pre digitálny kokpit s uhlopriečkou 10,2 palca aj infotainmentu s voľne stojacou obrazovkou s uhlopriečkou deväť palcov. Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Klimatizácia má samostatný panel, čo je trend Hondy, ktorá sa rozhodla bojovať proti prílišnej digitalizácii. Aj preto tu nájdeme analógový ovládač hlasitosti a analógové zobrazenie prístrojov.

Konzervatívne a prehľadne riešený interiér... Foto: Honda
Honda Civic eHEV - 2022 Konzervatívne a prehľadne riešený interiér ponúkne viac konektivity a lepší výhľad. Plne digitálny prístrojový panel doplní 9-palcová obrazovka multimediálneho rozhrania. Stále je tu však dostatok hardvéru.
Honda Civic Si - 2022 Čítajte viac Honda Civic Si: Na polceste k Type-R. Ale len pre Ameriku

Vyššie úrovne budú vybavené výkonnou audiosústavou Bose s 12 reproduktormi. Pocit solídnosti umocnia kvalitné materiály. Honda tiež sľubuje odolnosť voči odtlačkom prstov, čo je súčasný neduh interiérových dekorácií. Sedadlá majú poskytnúť komfort aj výbornú stabilitu. Navyše bude kabína priestrannejšia. Objem kufra zatiaľ nepoznáme. O bezpečnosť sa stará celkom 11 airbagov vrátane dvoch kolenných a stredového airbagu pre predných cestujúcich. Úplnou novinkou je čelný trojkomorový airbag spolujazdca, ktorý bráni skĺznutiu hlavy z bezpečnostného vankúša.

Objem kufra zatiaľ nepoznáme, no ľahké a veľké... Foto: Honda
Honda Civic Hatchback - 2021 Objem kufra zatiaľ nepoznáme, no ľahké a veľké veko zabezpečí perfektný prístup.

Balík asistenčných systémov Honda Sensing využíva širokouhlú kameru so záberom 100 stupňov, schopnú presnejšie identifikovať chodcov a cyklistov. Obsahuje tiež Traffic Jam Assist, ktorý spája činnosť autonómnych bŕzd, adaptívneho tempomatu aj udržiavania v jazdnom prúde. Systém varovania pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní či vychádzaní z parkovacieho miesta zapája do hry aj brzdy. Štruktúra karosérie Advanced Compatibility Engineering je teraz schopná absorbovať viac nárazovej energie a byť ohľaduplnejšia k chodcom.

Už len ako Hybrid

Najväčšie tajomstvo však Civic skrýva pod kapotou. Do Európy totiž nedorazí ani jeden z amerických motorov. Netešte sa teda na 4-Valec 1,5 i-VTEC Turbo ani na atmosférický 4-valec 2,0 i-VTEC. Európsky Civic bude výlučne hybridom s technológiou, ktorú Honda označuje ako e:HEV. Požičia si ju priamo z hybridnej Hondy CR-V. To znamená, že hlavným trakčným motorom bude elektromotor. Energiu bude čerpať z generátora poháňaného benzínovým 4-valcom 2,0 i-MMD, pracujúcim v Atkinsonovom cykle a zo 47-článkovej batérie umiestnenej pod zadnými sedadlami. Systém ponúka výkon 135 kW a krútiaci moment 315 Nm.

Hybridný systém e:HEV, ktorý spojí 4-valec 2,0... Foto: Honda
Honda CR-V Hybrid - 2019 Hybridný systém e:HEV, ktorý spojí 4-valec 2,0 i-MMD s elektromotorom a malou li-ion batériou, poskytne výkon 135 kW a krútiaci moment 315 Nm.
Honda HR-V - 2021 Čítajte viac Honda HR-V: Konečne vieme všetko

Dynamické parametre zatiaľ nepoznáme, ale Honda sľubuje rýchlu reakciu na akceleráciu typickú pre elektromobily a spotrebu pod päť litrov na 100 km. To aj vďaka rekuperácii a tepelnej účinnosti až 41 %, čo je jedna z najlepších hodnôt. Hybridný pohon má byť dobre odhlučnený. Radosť z radenia, takú typickú pre Hondy, už síce v Civicu nezažijete, ale podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých kolies, dlhším rázvorom a väčším rozchodom má priniesť excelentné jazdné vlastnosti. Pomáhajú aj nové guľové čapy s nízkym trením. Ďalšie informácie poskytne Honda na jeseň, keď sa Civic jedenástej generácie konečne dostane do predaja.

Pripomeňme, že v celej svojej kariére, teda od roku 1972, predala Honda už 27,5 milióna Civicov, a to na viac ako 170 trhoch celého sveta.

Honda Civic (2022)
Honda Civic eHEV - 2022
+12Honda Civic eHEV - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda Civic
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek