Alfa Romeo Giulia/Stelvio Estrema: Na polceste k ‘štvorlístku‘

Alfa Romeo sa snaží vyplniť medzeru medzi klasickými verziami a tými vrcholovými Quadrifoglio. O výkon však nejde. Edícia Estrema ponúka skôr špičkový podvozok a ostrý imidž.

05.04.2022 10:00
debata
Giulia a Stelvio vychádzajú z doteraz... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Stelvio a Giulia Estrema - 2022 Giulia a Stelvio vychádzajú z doteraz najšportovejších verzií so 4-valcovými motormi, teda z Veloce. Pridávajú však karbónové komponenty typické pre 6-valcové Qudrifoglio Verde.

Najväčšou novinkou Alfy Romeo je nepochybne malé SUV Tonale, no nezabúda ani na svoje kľúčové modely Giulia a Stelvio. Nie je to pritom tak dávno, čo sa predstavili v športových verziách Veloce, ktoré posilnili ich športový imidž. To ale zjavne Alfe nestačilo, pretože aj medzera medzi nimi a ostrými Quadrifoglio s typickým štvorlístkom je stále priam priepastná. A tak sem umiestňuje ďalšiu edíciu Estrema. Má ísť o prvú globálnu „limitku“ určenú pre všetky trhy. Na brutálne 6-valce 2,9 V6 Bi-turbo s výkonom 375 kW sa však netešte. Novinka si totiž zakladá viac na jazdných vlastnostiach ako na extrémnom výkone.

Interiér je „prešpikovaný“ karbónovými... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Stelvio a Giulia Estrema - 2022 Interiér je „prešpikovaný“ karbónovými dekoráciami a Alcantarou s červeným prešívaním.

Základom je, samozrejme, Veloce, ale doplnené o prvky z Quadrifoglio. Platí to aj o exteriéri, ktorý zušľachťujú karbónové prvky, napríklad na čelnej maske alebo na krytoch zrkadiel. K tomu pridáva Estrema klavírnu čerň namiesto chrómu, dokonca aj na brzdových strmeňoch. Lesklé čierne disky kolies majú priemer 19-palcov na Giulii a až 21 na Stelviu. Nechýbajú ani čierne nápisy Estrema. Karbón prenikol aj do kabíny, konkrétne na palubnú dosku. Bežné čalúnenie zas nahradila Alcantara prešívaná červeným stehom. Samozrejmosťou sú športové sedadlá. V sérii je tiež výkonné audio Harman/Kardon so 14 reproduktormi.

Kolesá majú priemer 19-, respektíve 21-palcov v... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Stelvio a Giulia Estrema - 2022 Kolesá majú priemer 19-, respektíve 21-palcov v prípade Stelvia. Tie zadné dokážu preniesť na asfalt viac výkonu, keďže na zadnej náprave nechýba samosvorný diferenciál.
Alfa Romeo Tonale - 2022 Čítajte viac Alfa Romeo Tonale: Záchranca Alfy je tu. Nemá však čím prekvapiť

Pod kapotou pracujú najvýkonnejšie verzie 4-valcov. Tak benzínový motor 2,0 Turbo, ktorý dáva 206 kW, ako aj naftový agregát 2,2 Diesel s výkonom 154 kW. Oba spojené výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav Q4. Tieto agregáty síce dostanete aj v bežných Alfách, no v Estreme budete rýchlejší v zákrutách či na okruhoch. V sérii je totiž samosvorný zadný diferenciál, a najmä adaptívny podvozok Alfa Active Suspension so systémom regulácie tuhosti Chassis Domain Control, schopný meniť Alfy z komfortných „dostavníkov“ na dlhé trate až po okruhové „šelmy“.

Alfa Romeo Giulia QV - 2020 Čítajte viac Zachránia Alfu ‘budíky‘? Jej šéf brojí proti displejom

Alfa Romeo síce tvrdí, že nové verzie sú určené puristom, no bohaté vybavenie na úrovni najvyšších verzií a kombinácia automatu so štvorkolkou tomu príliš nenasvedčujú. V každom prípade uvedie novinky Alfa Romeo na trh už v priebehu apríla. Ceny však automobilka zatiaľ nezverejnila.

Alfa Romeo Stelvio a Giulia Estrema - 2022
Alfa Romeo Stelvio a Giulia Estrema - 2022
+14Alfa Romeo Stelvio a Giulia Estrema - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #Alfa Romeo Giulia #Alfa Romeo Stelvio
Články podľa značiek