Kia Niro: Konečne vieme všetko. Aj o elektrickej verzii

Druhá generácia Nira odhalila všetky tajomstvá. Hybridy budú cúvať len na elektrinu a elektrické e-Niro zvládne o 30 km viac.

06.04.2022 10:00
debata
Niro ostalo kompaktným crossoverom. Akcentuje... Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Niro ostalo kompaktným crossoverom. Akcentuje však viac aerodynamiku. Predná maska využíva úzky „tigrí nos“ a nižšie umiestnené svetlá. Elektrické e-Niro pridáva centrálne umiestnený konektor.

Niro bolo pre Kiu veľmi dôležité. Tento crossover z roku 2016 bol totiž prvým modelom vyvinutým výlučne pre alternatívne pohony. Dostalo hybridnú, plug-in hybridnú aj čisto elektrickú technológiu. A hoci má Kia v ponuke novú elektrickú EV-šestku, s Nirom to nevzdala. Vyvinula druhú generáciu, ktorú predstavila už vlani. A opäť s troma druhmi elektrifikovaných pohonov. Vďaka tomu bude Niro a najmä e-Niro naďalej vstupnou bránou Kie do sveta alternatívnych pohonov. To, čo však Kia tajila až doteraz, boli práve prevádzkové údaje. No keďže Niro čoskoro zamieri k prvým zákazníkom, padli aj posledné tajomstvá.

Kia Niro - 2022 Čítajte viac Kia Niro: Konečne vieme viac. Ale len o hybride

Základnou a najdostupnejšou verziou Nira bude Niro HEV, teda full-hybrid. Spája modernizovaný atmosférický 4-valec 1,6 GDI Smartstream s výkonom 77 kW so zníženým trením, aj vďaka novým guľôčkovým ložiskám, so synchrónnym elektromotorom s výkonom 32 kW. Systémový výkon 103 kW spracúva nová 6-stupňová dvojspojková prevodovka 6DCT s odstránenou „spiatočkou“. O spätný chod sa totiž postará vždy len elektromotor. Aj preto je prevodovka o 2,3 kg ľahšia. Hybrid dosahuje maximálnu rýchlosť 165 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 10,4 sekundy.

Najzaujímavejším prvkom dizajnu je robustný... Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Najzaujímavejším prvkom dizajnu je robustný zadný stĺpik s kontrastným lakovaním a integrovanými svetlami. Na výber bude až deväť farieb karosérie, šesť farieb stĺpika a tri povrchové úpravy plastových ochranných prvkov.

Nabíjateľné plug-in hybridné Niro PHEV používa ten istý spaľovací motor aj tú istú prevodovku, ale výkon jeho elektromotora narástol na 62 kW a maximálny systémový výkon na 134 kW. To znamená výrazné zvýšenie. Predtým malo Niro PHEV len 103 kW. Rozdiel je, samozrejme, aj v kapacite akumulátora. Kým pri hybrid si vystačí s malou batériou s kapacitou 1,32 kWh, ktorá zabezpečuje len krátke elektrické jazdné úseky, nabíjateľný hybrid má batériu s kapacitou 11,1 kWh. V tomto prípade došlo medzigeneračne k zlepšeniu o 2,2 kWh. Kia tak sľubuje čisto elektrický dojazd do vzdialenosti 65 km.

Kia Niro - 2022
Kia Niro - 2022
+24Kia Niro - 2022

To aj vďaka novému 5,5 kW vysokonapäťovému ohrievaču, ktorý predlžuje elektrický dojazd najmä v chladnom počasí. Keramické prvky zabezpečujú vyhrievanie kabíny, dopĺňajú vykurovacie teleso a zaisťujú nepretržité prúdenie teplého vzduchu. Nabíjateľné hybridné Niro zvládne šprint na stovku za 9,6 sekundy a jeho maximálka je 168 km/h. Úplnou novinkou plug-in hybridu je funkcia „Greenzone“. Auto sa teda prepne automaticky do elektrického režimu na základe údajov navigácie, ktorá rozpozná, že vodič vstúpil do bezemisnej zóny. Podobne sa tak môže stať aj v blízkosti nemocníc, škôl či v blízkosti domova.

Interiér s výlučne digitálnym kokpitom a... Foto: Kia
Kia Niro - 2022 Interiér s výlučne digitálnym kokpitom a asymetrickou palubnou doskou je inšpirovaný elektrickou Kiou EV6. Vidieť to aj na paneli klimatizácie s dvojitou funkcionalitou.

Systém si dokonca zapamätá miesta, kde vodič najčastejšie využíva elektrickú jazdu, takže aj tam, pokiaľ je akumulátor dostatočne nabitý, prepne vozidlo do módu EV. Bohužiaľ, údaje o spotrebe Kia stále nezverejnila. A na záver tu máme konečne parametre elektrického e-Nira. Technológia sa však príliš nemenila. Najmä kvôli cene. Najzásadnejším rozdielom je fakt, že z ponuky vypadne verzia s menším akumulátorom. Ostane len e-Niro so 64,8 kWh li-pol batériou a elektromotorom s výkonom 150 kW. Prekvapením je pokles krútiaceho momentu z 395 na 255 Nm.

Kia EV6 - COTY 2022 Čítajte viac COTY 2022: Európskym autom roka je Kia EV6. Ruské hlasy sa ale nepočítali!

Napriek tomu má byť zachovaná akcelerácia z 0 na 100km/h za 7,8 sekundy aj maximálna rýchlosť 167 km/h. No keďže druhá generácia je aerodynamickejšia, jej koeficient čelného odporu vzduchu klesol na Cd 0,28, zvládne teraz e-Niro podľa normy WLTP na jedno nabitie 485 km, čo je 30 viac ako predtým. Niro naďalej podporuje nabíjanie s výkonom 80 kW, ale čas nabíjania z 10 na 80 % sa skrátil z pôvodných 54 na 43 minút. Pomáha aj systém predhriatia batérie pred nabíjaním. Stačí do navigácie zadať miesto plánovaného dobitia.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia Niro #Kia e-Niro
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek