Honda HR-V tretej generácie je stále horúcou novinkou. Najmä v Európe, kde sa ukázala až v tomto roku. Presnejšie jej európska hybridná verzia, pretože tie klasické sa už predávajú dlhší čas v Japonsku a na ďalších vybraných trhoch. V Indonézii si môžu dokonca zákazníci dopriať toto kompaktné SUV aj v športovej verzii RS s motorom 1,5 i-VTEC Turbo s výkonom 130 kW. Teraz tu máme ale ďalšie nové HR-V a s tým, ktoré poznáme, nemá nič spoločné. Pre USA totiž Honda pripravila špecifickú verziu. Pravdupovediac, Američanom máme čo závidieť, pretože ich novinka je postavená na platforme HE novej Hondy Civic, a nie malého Jazzu. Aj preto je tamojšie HR-V výrazne väčšie. Na rázvore náprav by mohlo pribudnúť 120 a na celkovej dĺžke až 180 mm.
Väčšia platforma znamená aj dospelejší dizajn. Predná, takmer kolmá maska, má agresívnejší tvar. Príslušnosť k Civicu prezrádza nezvyčajne dlhá kapota. Očakávať môžeme aj priestrannejší interiér a podstatne väčší batožinový priestor. Do kabíny nás Honda zatiaľ nepustila. A ani pod kapotu, ale pokiaľ bude americké HR-V vychádzať z Civicu, s najväčšou pravdepodobnosťou ho bude poháňať buď atmosférický motor 2,0 i-VTEC (116 kW), alebo preplňovaný motor 1,5 i-VTEC Turbo (132 kW). V hre môže byť aj výkonnejšia verzia jednapäťky vyladená na 147 kW z Civicu Si. A vylúčený nie je ani príchod hybridnej verzie e:HEV s atmosférickým 4-valcom 2,0 i-MMD a 135 kW elektromotorom. O pohone oboch náprav pochybujeme.
Ďalší bonus technickej unifikácie s Civicom nájdeme na podvozku s plne nezávislým zavesením kolies, teda aj tých zadných, čo je prísľubom skvelých jazdných vlastností. Napriek väčším rozmerom má byť ale HR-V stále dostatočne obratné v mestskej premávke. Napokon, v USA bude mať pozíciu najmenšej Hondy. Jazz ani globálne HR-V sa tam predávať nebude. Otázkou je, či by mala Honda odvahu americkú verziu doviezť aj do Európy, i keď s iným označením. Nebol by to zlý nápad. Hybridná sústava e:HEV je pre tunajšie emisné normy ako stvorená a medzi naším HR-V a CR-V je stále dostatočný priestor. Novinka by tak mohla byť ideovým nástupcom Accordu, ktorý sa z ponuky vytratil už pred rokmi.
Čítajte viac Test: Honda Jazz Crosstar e:HEV – tak trochu iný crossover