Aktuálne európske auto roka 2022 Kia EV6 dobre poznáme. Napokon, predáva sa od minulého roka. Čerešnička na torte, verzia GT však dorazí k zákazníkom až v septembri. No už teraz o nej Kia prezradila všetky informácie. A sú fascinujúce, pretože EV6 GT bude najvýkonnejšou a najrýchlejšou Kiou všetkých čias. Brutálnu dynamiku dáva najavo neprehliadnuteľným tuningom. Má agresívnejšie tvarovaný nárazník a čierne pozadie adaptívnych LED reflektorov s dynamickými smerovými svetlami. Z profilu zaujmú 21-palcové disky kolies ukrývajúce neónové brzdové strmene. Prúdenie vzduchu uľahčuje predĺžený zadný spojler a o potrebný prítlak sa zas stará väčší difúzor.
V interiéri čakajú na posádku anatomické, semišom čalúnené sedadlá. Športovú atmosféru dotvára čierny strop a neónové dekorácie. Volant je obšitý perforovanou kožou. Okrem klasických ovládačov na ňom nájde vodič dve nové tlačidlá – jedno na výber jazdných režimov a druhé na okamžitú aktiváciu nového ostrého módu GT Drive. Infotainment má špecifickú grafiku dvoch 12,3-palcových zakrivených displejov pod spoločným krycím sklom. Popri tom všetkom však ostáva EV6 stále praktickým a priestranným crossoverom s obrovským rázvorom náprav 2 900 mm a kufrom s objemom 480 litrov. Po sklopení sedadiel narastie až na 1 260 litrov. Okrem toho je tu druhý malý 20-litrový batožinový priestor pod prednou kapotou.
O pohon sa stará vskutku brutálna elektrická technológia. Predný elektromotor poskytuje 160 a zadný 270 kW. Takže tu máme celovo 430 kilowattov, respektíve 585 koní, a tiež mohutných 740 Nm krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii prakticky od nulových otáčok. S prenosom hnacej sily na asfalt pomáha zadný elektronický samosvorný diferenciál e-LSD. Potom neprekvapí, že na stovku šprintuje EV6 GT za 3,5 sekundy. Maximálnu rýchlosť posunula Kia až na 260 km/h, čo je na elektromobil naozaj extrém. O skrotenie tejto elektrickej beštie sa starajú štvorpiestikové strmene, ktoré sa zakusujú do ventilovaných kotúčov s priemerom 380, respektíve 360 mm. Aby si vodič užil plnú dynamiku, je EV6 GT vybavená novým jazdným módom GT Drive.
Tento mód nastaví všetky systémy vozidla do režimu športovej jazdy. Týka sa to aj podvozka s adaptívnymi tlmičmi s plynulou reguláciou tuhosti pruženia. Tento systém sa zároveň stará o redukciu náklonov karosérie v zákrutách, ale aj pri prudkej akcelerácii alebo počas prudkého brzdenia. Prepracované boli ďalšie komponenty zavesenia kolies. Kia však sľubuje, že v bežných módoch ako Eco a Normal je EV6 GT stále komfortným crossoverom. Strašiakom by nemal byť ani dojazd. Batéria s kapacitou 77,4 kWh zabezpečuje normovaný dojazd 424 km. Nabíjanie je vďaka 800 V architektúre extrémne rýchle. Na supernabíjačkách s výkonom 350 kW má trvať dobitie z 10 na 80 percent len 18 minút.
Prístup k 320 000 nabíjacím bodom v celej Európe zabezpečí jednoduchá aplikácia Kia Charge. Novinku možno objednať už dnes. K prvým zákazníkom sa však dostane až na jeseň.
Čítajte viac Kia EV9: Veľké elektrické SUV zamieri na linky už o rok