
Karoq prišiel na svet v roku 2017 ako nástupca pôvodného Yeti. A bol nesmierne úspešný. Za štyri roky má na konte viac ako pol milióna registrácií, čím svojho predchodcu totálne porazil. Po Octavii je vôbec druhou najpredávanejšou Škodou. Vyrába sa nielen v Českej republike, ale aj na Slovensku, v Rusku a v Číne. Modernizácia, ktorá prichádza po štyroch rokoch, ho má udržať v dobrej kondícii. Dotkla sa prakticky všetkých oblastí, dizajn nevynímajúc. Karoq dostal novú širšiu 6-uholníkovú masku a užšie svetlá, ktoré už v základe využívajú full-LED technológiu. Po prvý raz sú dostupné aj reflektory Matrix LED. Nový je tiež predný lakovaný nárazník so širokým vstupným otvorom a s bočnými vertikálnymi lištami.

Zboku zaujme vynovený dizajn 17– až 19-palcových kolies Scutus a Sagiatrius s aerodynamickými krytmi. Tie sú súčasťou viacerých aerodynamických úprav, z ktorých najviditeľnejší je výrazne predĺžený zadný strešný spojler a bočné finlety. Optimalizované bolo prúdenie vzduchu pod vozidlom. Pred kolesami sa tak objavili vzduchové clony Air Curtain. Po prvý raz má Karoq aerodynamický kryt palivovej nádrže, aspoň vo verziách s pohonom oboch náprav. Optimalizovaný bol tiež difúzor. Celé snaženie prinieslo zníženie koeficientu odporu vzduchu Cx o deväť percent na výslednú hodnotu 0,30, ktorá je v triede SUV dobrým výsledkom.
Aerodynamickejší a digitálnejší
Okrem toho, že nový strešný spojler predlžuje siluetu Karoqu, vzhľadu prospievajú aj užšie zadné svetlá, opäť na báze diód. Smerové svetlá dostali navyše efektnú dynamickú funkciu. Rozšírila sa aj paleta farieb. Medzi deviatimi lakmi pribudli nové metalické odtiene – oranžový Phoenix a sivý Graphite. Športovo ladená verzia Sportline pridáva čiernu lesklú masku, čierne spätné zrkadlá, lemy okien či strešné nosiče. V sérii sú 18-palcové disky Procyon, plakety Sportline aj full-LED svetlá. Zmenám neunikol ani interiér vynoveného Karoqu. Atmosféru v kabíne zušľachťujú nové dekoračné lišty na palubnej doske a výplniach dverí, ako aj ambientné osvetlenie s desiatimi farbami.


Novinkou je balík Eco, vďaka ktorému sa v kabíne nachádzajú vegánske materiály. Napríklad umelá koža alebo špecifické čalúnenie lakťovej opierky a výplní dverí Suedia v hnedej farbe. Po prvý raz môže byť Karoq vybavený elektricky ovládaným sedadlom spolujazdca s pamäťou. No najviac zaujme modernizovaný infotainment tretej generácie. Karoq totiž prišiel o analógové „budíky“. Prístrojový panel disponuje už v základe 7-palcovým a vo vyšších úrovniach 10,25-palcovým digitálnym kokpitom. K tomu pridáva 8– alebo 9,2-palcovú obrazovku multimediálneho rozhrania. Ovládať sa dá dotykom, ale aj hlasom cez hlasový asistent Laura.

Aplikácia Škoda Connect umožňuje využívať rozsiahle on-line služby od informácií o počasí cez navigáciu až po diaľkový prístup k vozidlu. Nechýba nabíjací box pre telefóny. Balík asistenčných systémov Travel Assist obohatil prediktívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť aj na základe navigačných dát a čítačky dopravných značiek. Výkonnejšia kamera zas znamená presnejšie navádzanie v prúde a lepšie rozlišovanie objektov. Novinkou je proaktívna ochrana cestujúcich. V prípade hroziaceho rizika systém pritiahne bezpečnostné pásy, zavrie okná a spustí výstražné svetlá.
Na výber päť motorov
Karoq Sportline zvyšuje emócie špecifickými interiérovými prvkami kabíny. Napríklad pseudokarbónovými dekoráciami, športovými sedadlami s integrovanými opierkami hláv a čalúnením ThermoFlux, čiernym stropom, trojramenným športovým volantom či hliníkovými prahovými lištami. Popritom ostáva Karoq naďalej praktickým SUV. Pri dĺžke len 4 390 ponúka kufor s objemom až 521 litrov. Po sklopení operadiel vzrastie na 1 630 litrov. Priplatiť si však môžte aj za tri samostatné zadné sedadlá VarioFlex (40 : 20 : 40), ktoré zväčšia základný objem na 588 litrov. Úplnou demontážou zadného radu si Karoq trúfne až na 1 810 litrov nákladu.


Pod prednou kapotou je na výber z troch benzínových a dvoch naftových motorov. Základom je 3-valec 1,0 TSI (81 kW), kombinovaný výlučne s pohonom predných kolies a so 6-stupňovým manuálom. Predokolkami sú aj verzie so 4-valcom 1,5 TSI, kde v ponuke pribudne 7-stupňová dvojspojka DSG. Vrcholom benzínovej ponuky je agregát 2,0 TSI (140 kW), štandardne spriahnutý s prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav 4 × 4. Ten je ale určený výlučne pre verziu Sportline. Naftu zastúpi motor 2,0 TDI s dvojitou selektívnou katalytickou redukciou SCR Twin Dosing, vo dvoch výkonových verziách – 85 alebo 110 kW. Oba možno kombinovať s prevodovkou DSG, ale len silnejší s pohonom 4×4.
Verzia | 1,0 TSI | 1,5 TSI | 2,0 TSI 4×4 | 2,0 TDI | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4×4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Max. výkon (kW) | 81 | 110 | 140 | 85 | 110 | 110 |
Krút. moment (Nm) | 200 | 250 | 320 | 250 (350) | 340 (360) | 340 (360) |
Prevodovka | 6M | 6M/7-DSG | 7-DSG | 6M/7-DSG | 6M | 7-DSG |
0 – 100 km/h (s) | 11,2 | 8,8/8,9 | – | 10,6/11,0 | 8,9 | 8,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 191 | 211/210 | – | 193/192 | 210 | 204 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,8 – 6,5 | 6,1 – 6,8/6,2 – 6,7 | – | 4,7 – 5,3 | 4,9 – 5,3 | 5,6 –6,2 |