Škoda Karoq: Vynovené SUV do poslednej skrutky

Po štyroch rokoch zmodernizovala Škoda menšie SUV Karoq. Je aerodynamickejšie, úspornejšie a má nový infotainment. Počet ponúkaných verzií sa síce zúžil, ale naftové motory aj pohon oboch náprav mu zostali. Navyše dnes už poznáme technické údaje. A Škoda k informáciám pribalila aj novú megagalériu.

12.04.2022 10:00
debata
Vynovený Karoq  dostal podľa vzoru väčšieho... Foto: Škoda
Škoda Karoq - 2022 Vynovený Karoq dostal podľa vzoru väčšieho Kodiaqu širšiu 6-uholníkovú masku, ale aj nový nárazník a užšie LED svetlá.

Karoq prišiel na svet v roku 2017 ako nástupca pôvodného Yeti. A bol nesmierne úspešný. Za štyri roky má na konte viac ako pol milióna registrácií, čím svojho predchodcu totálne porazil. Po Octavii je vôbec druhou najpredávanejšou Škodou. Vyrába sa nielen v Českej republike, ale aj na Slovensku, v Rusku a v Číne. Modernizácia, ktorá prichádza po štyroch rokoch, ho má udržať v dobrej kondícii. Dotkla sa prakticky všetkých oblastí, dizajn nevynímajúc. Karoq dostal novú širšiu 6-uholníkovú masku a užšie svetlá, ktoré už v základe využívajú full-LED technológiu. Po prvý raz sú dostupné aj reflektory Matrix LED. Nový je tiež predný lakovaný nárazník so širokým vstupným otvorom a s bočnými vertikálnymi lištami.

Aerodynamiku, ale aj vzhľad zlepšil predĺžený... Foto: Škoda
Škoda Karoq - 2022 Aerodynamiku, ale aj vzhľad zlepšil predĺžený strešný spojler. Neprehliadnuteľné sú aj aerodynamicky optimalizované kolesá s plastovými vložkami.
Škoda Karoq - 2022
Škoda Karoq - 2022
+26Škoda Karoq - 2022

Zboku zaujme vynovený dizajn 17– až 19-palcových kolies Scutus a Sagiatrius s aerodynamickými krytmi. Tie sú súčasťou viacerých aerodynamických úprav, z ktorých najviditeľnejší je výrazne predĺžený zadný strešný spojler a bočné finlety. Optimalizované bolo prúdenie vzduchu pod vozidlom. Pred kolesami sa tak objavili vzduchové clony Air Curtain. Po prvý raz má Karoq aerodynamický kryt palivovej nádrže, aspoň vo verziách s pohonom oboch náprav. Optimalizovaný bol tiež difúzor. Celé snaženie prinieslo zníženie koeficientu odporu vzduchu Cx o deväť percent na výslednú hodnotu 0,30, ktorá je v triede SUV dobrým výsledkom.

Aerodynamickejší a digitálnejší

Okrem toho, že nový strešný spojler predlžuje siluetu Karoqu, vzhľadu prospievajú aj užšie zadné svetlá, opäť na báze diód. Smerové svetlá dostali navyše efektnú dynamickú funkciu. Rozšírila sa aj paleta farieb. Medzi deviatimi lakmi pribudli nové metalické odtiene – oranžový Phoenix a sivý Graphite. Športovo ladená verzia Sportline pridáva čiernu lesklú masku, čierne spätné zrkadlá, lemy okien či strešné nosiče. V sérii sú 18-palcové disky Procyon, plakety Sportline aj full-LED svetlá. Zmenám neunikol ani interiér vynoveného Karoqu. Atmosféru v kabíne zušľachťujú nové dekoračné lišty na palubnej doske a výplniach dverí, ako aj ambientné osvetlenie s desiatimi farbami.

Menili sa aj zadné svetlá. Či im to však... Foto: Škoda
Škoda Karoq - 2022 Menili sa aj zadné svetlá. Či im to však prospelo, nie je isté. V každom prípade sú diódové a vyššie verzie sa môžu pochváliš dynamickými smerovkami.
Škoda Trekka - 1969 Čítajte viac Škoda Trekka: Prvé ‘SUV‘ má 55 rokov. V Európe sme ho nepoznali

Novinkou je balík Eco, vďaka ktorému sa v kabíne nachádzajú vegánske materiály. Napríklad umelá koža alebo špecifické čalúnenie lakťovej opierky a výplní dverí Suedia v hnedej farbe. Po prvý raz môže byť Karoq vybavený elektricky ovládaným sedadlom spolujazdca s pamäťou. No najviac zaujme modernizovaný infotainment tretej generácie. Karoq totiž prišiel o analógové „budíky“. Prístrojový panel disponuje už v základe 7-palcovým a vo vyšších úrovniach 10,25-palcovým digitálnym kokpitom. K tomu pridáva 8– alebo 9,2-palcovú obrazovku multimediálneho rozhrania. Ovládať sa dá dotykom, ale aj hlasom cez hlasový asistent Laura.

Interiér môže používať výhradne vegánske... Foto: Škoda
Škoda Karoq - 2022 Interiér môže používať výhradne vegánske materiály. No najväčšou novinkou je sériový digitálny kokpit a nový infotainment s 8- alebo 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou.
Škoda Karoq - 2022
Škoda Karoq - 2022
+21Škoda Karoq - 2022

Aplikácia Škoda Connect umožňuje využívať rozsiahle on-line služby od informácií o počasí cez navigáciu až po diaľkový prístup k vozidlu. Nechýba nabíjací box pre telefóny. Balík asistenčných systémov Travel Assist obohatil prediktívny tempomat, ktorý upravuje rýchlosť aj na základe navigačných dát a čítačky dopravných značiek. Výkonnejšia kamera zas znamená presnejšie navádzanie v prúde a lepšie rozlišovanie objektov. Novinkou je proaktívna ochrana cestujúcich. V prípade hroziaceho rizika systém pritiahne bezpečnostné pásy, zavrie okná a spustí výstražné svetlá.

Na výber päť motorov

Karoq Sportline zvyšuje emócie špecifickými interiérovými prvkami kabíny. Napríklad pseudokarbónovými dekoráciami, športovými sedadlami s integrovanými opierkami hláv a čalúnením ThermoFlux, čiernym stropom, trojramenným športovým volantom či hliníkovými prahovými lištami. Popritom ostáva Karoq naďalej praktickým SUV. Pri dĺžke len 4 390 ponúka kufor s objemom až 521 litrov. Po sklopení operadiel vzrastie na 1 630 litrov. Priplatiť si však môžte aj za tri samostatné zadné sedadlá VarioFlex (40 : 20 : 40), ktoré zväčšia základný objem na 588 litrov. Úplnou demontážou zadného radu si Karoq trúfne až na 1 810 litrov nákladu.

Pohon 4 x 4 dostanú už len dva najvýkonnejšie... Foto: Škoda
Škoda Karoq - 2022 Pohon 4 x 4 dostanú už len dva najvýkonnejšie motory – benzínový 2,0 TSI (140 kW) a naftový 2,0 TDI (110 kW). A to len v kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou 7-DSG.
Škoda - nový dizajnový štýl Modern Solid Čítajte viac Škoda mení dizajn. Za Kabaňom dá bodku Modern Solid

Pod prednou kapotou je na výber z troch benzínových a dvoch naftových motorov. Základom je 3-valec 1,0 TSI (81 kW), kombinovaný výlučne s pohonom predných kolies a so 6-stupňovým manuálom. Predokolkami sú aj verzie so 4-valcom 1,5 TSI, kde v ponuke pribudne 7-stupňová dvojspojka DSG. Vrcholom benzínovej ponuky je agregát 2,0 TSI (140 kW), štandardne spriahnutý s prevodovkou DSG a pohonom oboch náprav 4 × 4. Ten je ale určený výlučne pre verziu Sportline. Naftu zastúpi motor 2,0 TDI s dvojitou selektívnou katalytickou redukciou SCR Twin Dosing, vo dvoch výkonových verziách – 85 alebo 110 kW. Oba možno kombinovať s prevodovkou DSG, ale len silnejší s pohonom 4×4.

Verzia 1,0 TSI 1,5 TSI 2,0 TSI 4×4 2,0 TDI 2,0 TDI 2,0 TDI 4×4
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW) 81 110 140 85 110 110
Krút. moment (Nm) 200 250 320 250 (350) 340 (360) 340 (360)
Prevodovka 6M 6M/7-DSG 7-DSG 6M/7-DSG 6M 7-DSG
0 – 100 km/h (s) 11,2 8,8/8,9 10,6/11,0 8,9 8,7
Max. rýchlosť (km/h) 191 211/210 193/192 210 204
Spotreba na 100 km (l) 5,8 – 6,5 6,1 – 6,8/6,2 – 6,7 4,7 – 5,3 4,9 – 5,3 5,6 –6,2

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #facelift #Škoda-Auto #Škoda Karoq
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek