Nový kupé v portfóliu talianskej značky s označením 296 GTB bolo predstavené svetu už minulý rok. Tento rok k nemu pribudla otvorená verzia s pevnou sklápacou strechou – 296 GTS (Gran Turismo Spider). Jej mechanizmus funguje do rýchlosti 45 km/h a celý proces trvá 14 sekúnd. Pre potrebu dodatočného spevnenia karosérie je však kabriolet o 70 kilogramov ťažší ako kupé. Pohotovostná hmotnosť je 1 540 kg.
Interiér je takmer na nerozoznanie od kupé, čo znamená kokpit maximálne orientovaný na vodiča a minimum klasických ovládačov, čo platí aj pre multifunkčný volant. Digitálny prístrojový štít slúži vodičovi na prísun informácií o aute, o jazde aj ako infotainment. Spolujazdec má pre sebou druhý displej, ktorým ovláda len zábavné funkcie. Najväčším rozdielom vo vnútri oboch variantov je odlišný dizajn sedadiel.
Pokiaľ ide o exteriér, hlavnou zmenou, okrem sklápacej strechy, je príplatková možnosť v podobe balíka Assetto Fiorano. Ten obsahuje karbónové prvky zlepšujúce aerodynamiku, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R obuté na dvadsaťpalcových diskoch kolies a predovšetkým lakovanie inšpirované modelom Ferrari 250 Le Mans s bielymi pruhmi uprostred. Okrem toho sú súčasťou balíka aj o osem kilogramov ľahšie dvere a adaptívne pretekárske tlmiče Multimatic.

Z hľadiska pohonnej jednotky výrobca použil rovnakú techniku ako v prípade kupé. To znamená v strede uložený dvakrát preplňovaný 2,9-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 492 kW (660 k) doplnený elektromotorom s výkonom 122 kW (167 k). Systémový výkon plug-in hybridnej sústavy je 610 kW (830 k) a krútiaci moment 740 Nm. Tie putujú na zadnú nápravu cez osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku.
Kapacita akumulátora je 7,45 kWh a v čisto elektrickom režime prejde Ferrari 296 GTS na jedno nabitie 25 kilometrov. V elektrickom režime je maximálna rýchlosť obmedzená na 135 km/h. V tom hybridnom je to však až 330 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 7,6 sekundy. Elektromotor navyše dokáže rekuperovať energiu vďaka technike používanej v monopostoch F1.

Vodič má na výber niekoľko jazdných režimov. Základný Hybrid optimalizuje spoluprácu oboch pohonných jednotiek. Režim eDrive umožňuje čisto elektrickú jazdu a Performance zase šetrí energiu v akumulátore, zatiaľ čo využíva maximálny potenciál spaľovacieho agregátu. Vrcholom je režim Qualify, ktorý spája fungovanie oboch motorov pre čo najvyšší výkon.