Ferrari 296 GTS: Po plug-in hybridnom kupé prichádza kabriolet

Elektrifikovaný superšport prichádza po roku od premiéry s otvorenou verziou. Plug-in hybridná technika pod kapotou ostala nezmenená, no do príplatkovej výbavy pribudol balík Assetto Fiorano.

25.04.2022 10:00
Ferrari 296 GTS 10 Foto:
Pokiaľ ide o exteriér, hlavnou zmenou, okrem sklápacej strechy, je príplatková možnosť v podobe balíka Assetto Fiorano.
debata

Nový kupé v portfóliu talianskej značky s označením 296 GTB bolo predstavené svetu už minulý rok. Tento rok k nemu pribudla otvorená verzia s pevnou sklápacou strechou – 296 GTS (Gran Turismo Spider). Jej mechanizmus funguje do rýchlosti 45 km/h a celý proces trvá 14 sekúnd. Pre potrebu dodatočného spevnenia karosérie je však kabriolet o 70 kilogramov ťažší ako kupé. Pohotovostná hmotnosť je 1 540 kg.

Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS
+6Ferrari 296 GTS

Interiér je takmer na nerozoznanie od kupé, čo znamená kokpit maximálne orientovaný na vodiča a minimum klasických ovládačov, čo platí aj pre multifunkčný volant. Digitálny prístrojový štít slúži vodičovi na prísun informácií o aute, o jazde aj ako infotainment. Spolujazdec má pre sebou druhý displej, ktorým ovláda len zábavné funkcie. Najväčším rozdielom vo vnútri oboch variantov je odlišný dizajn sedadiel.

Ferrari 296 GTS
Ferrari 296 GTS
+2Ferrari 296 GTS

Pokiaľ ide o exteriér, hlavnou zmenou, okrem sklápacej strechy, je príplatková možnosť v podobe balíka Assetto Fiorano. Ten obsahuje karbónové prvky zlepšujúce aerodynamiku, pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2R obuté na dvadsaťpalcových diskoch kolies a predovšetkým lakovanie inšpirované modelom Ferrari 250 Le Mans s bielymi pruhmi uprostred. Okrem toho sú súčasťou balíka aj o osem kilogramov ľahšie dvere a adaptívne pretekárske tlmiče Multimatic.

Ferrari Purosangue - uniknuté snímky Čítajte aj Ferrari Purosangue: Maranellské SUV je odhalené. Urus to bude mať ťažké

Z hľadiska pohonnej jednotky výrobca použil rovnakú techniku ako v prípade kupé. To znamená v strede uložený dvakrát preplňovaný 2,9-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 492 kW (660 k) doplnený elektromotorom s výkonom 122 kW (167 k). Systémový výkon plug-in hybridnej sústavy je 610 kW (830 k) a krútiaci moment 740 Nm. Tie putujú na zadnú nápravu cez osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Kapacita akumulátora je 7,45 kWh a v čisto elektrickom režime prejde Ferrari 296 GTS na jedno nabitie 25 kilometrov. V elektrickom režime je maximálna rýchlosť obmedzená na 135 km/h. V tom hybridnom je to však až 330 km/h, pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 7,6 sekundy. Elektromotor navyše dokáže rekuperovať energiu vďaka technike používanej v monopostoch F1.

Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča a má... Foto: Ferrari
Ferrari 296 GTS 4 Kokpit je maximálne orientovaný na vodiča a má minimum klasických ovládačov.

Vodič má na výber niekoľko jazdných režimov. Základný Hybrid optimalizuje spoluprácu oboch pohonných jednotiek. Režim eDrive umožňuje čisto elektrickú jazdu a Performance zase šetrí energiu v akumulátore, zatiaľ čo využíva maximálny potenciál spaľovacieho agregátu. Vrcholom je režim Qualify, ktorý spája fungovanie oboch motorov pre čo najvyšší výkon.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #kabriolet #plug-in hybrid #Ferrari 296 GTS #Ferrari 296 GTB
Články podľa značiek