Spolupráca s Mercedesu-Benzu a Renaultu už nie je taká rozsiahla ako v minulosti, no v oblasti malých „úžitkáčov“ pokračuje ďalej. Dôkazom sú nové dvojčatá Kangoo a Citan. A nielen to, na scénu totiž prichádza nová trieda T. Malý van s prémiovým nádychom bude určený pre rodiny alebo športových nadšencov. S Kangoo si praktickú novinku rozhodne nepomýlite. Má úplne novú prednú časť, ktorá pôsobí homogénnejšie, a veľkou maskou s trojicou chrómových lamiel, veľkým logom či tvarom nárazníka sa jasne hlási do rodiny stuttgatských „osobákov“. Vzadu je zmien pomenej, líši sa len grafika svetiel.
V porovnaní s Citanom disponuje trieda T väčšími 17-palcovými diskami kolies, lakovanými kľučkami dverí a zrkadlami, ako aj veľkým výklopným zadným vekom. Kompaktný van je dlhý 4 498, široký 1 859 a vysoký 1 811 mm. Praktická kabína ponúka päť miest na sedenie a kufor s objemom viac ako 770 litrov. Nakladacia hrana je vo výške len 614 mm. Prístup k zadným sedadlám uľahčuje pár posuvných zadných dverí, ktoré vytvárajú vstupný otvor široký 614 a vysoký 1 059 mm. Po sklopení nedelených operadiel vzniká takmer rovná ložná plocha. V tejto konfigurácii by mal mať využiteľný objem až 3 500 litrov.
So sklopným predným sedadlom by mohla trieda T prepraviť predmety dlhé 2,7 metra. Aspoň podľa parametrov sesterského Kangoo, keďže Mercedes-Benz vôbec nespomína úžitkové parametre. Dokonca ani delené zadné sedadlá, ktoré Kangoo má. Vieme ale, že pre deti sú pripravené tri úchyty Isofix. Jeden na sedadle spolujazdca a dva na krajoch lavice. Luxusný charakter má navodiť úplne nová palubná doska a infotainment MBUX prevzatý z osobných modelov značky. Je vybavený umelou inteligenciou, pokročilým hlasovým ovládaním „Hey, Mercedes“, umožňuje využitie rôznych aplikácií, cloudovej navigácie či diaľkové ovládanie niektorých funkcií prostredníctvom smartfónov.
Aj volant s touchpadmi je prevzatý z osobných Mercedesov-Benzov. Prístrojový panel s dvoma klasickými „budíkmi“ je vyzbrojený 5,5-palcovým TFT displejom. Na úrovni sú tiež použité materiály ako umelá koža Artico, neoprén Neotex, známy z elektrických modelov EQ či dekorácie z klavírnej černe. Prieduchy sériovo dodávanej klimatizácie majú „turbínový“ dizajn. Obe predné sedadlá sú výškovo nastaviteľné. Bezpečnostný balík obsahuje v základe sedem airbagov, asistent rozjazdu, asistent proti bočnému vetru, udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie únavy vodiča či autonómne brzdy. Za príplatok získate adaptívny tempomat, vysokovýkonné LED svetlá či parkovací asistent Parktronic.
Pod kapotou budú pracovať výlučne 4-valcové agregáty. Najväčší záujem sa očakáva na strane dieselovej ponuky. K dispozícii budú verzie T 160d (70 kW, 260 Nm) a T 180d (85 kW, 270 Nm). Obe spája motor známy ako 1,5 dCi. Okrem 6-stupňovej manuálnej prevodovky môžu byť vybavené 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami. Zaujímavosťou silnejšieho diesla je, že krátkodobo, napríklad pri predbiehaní, dokáže produkovať až 89 kW a 295 Nm. Benzínové verzie T 160 (75 kW, 200 Nm) a T 180 (96 kW, 240 Nm) poháňa preplňovaný motor 1,33 TCe. Neskôr sa trieda T predstaví aj v predĺženej verzii a tiež čisto elektrickej verzii EQT, ktorá sa ukázala zatiaľ len v podobe konceptu.