Toyota Supra nevyvolala rozhodne také nadšenie, ako si japonská automobilka pôvodne predstavovala. Akosi nedokázala nadviazať na odkaz svojej slávnej predchodkyne. Používa techniku BMW, čo by až tak nevadilo, napokon bez tejto kooperácie by nemala šancu, rovnako ako jej technologické dvojča BMW Z4, ale jej deväť falošných otvorov spôsobilo rozčarovanie. A tiež fakt, že za volantom ste si nemohli užiť radosť z manuálneho radenia. Áno, absencia manuálu, je stále bežnejšia, ale práve v triede športových áut by mala byť jednou z alternatív.
Čítajte viac Toyota GR 86: Drifterský sen má nový názov a viac silyToyota to pravdepodobne pochopila, pretože vypočula volanie a do hry manuál predsa len vráti. A dostane ho rovno najsilnejšia 6-valcová verzia s radovým motorom 3,0 Twin Scroll Turbo. Prečo to trvalo tak dlho? Toyota musela pre Supru vyvinúť nové riešenie. Volá sa iMT a dokonale ladí s použitým 6-valcom. Spolu s novou spojkou bola prevodovka navrhnutá tak, aby vyhovovala jeho charakteristikám. Tím upravil existujúcu „skriňu“ , hnací hriadeľ, súpravu ozubených kolies a odstránil prvky, ktoré neboli potrebné, ako napríklad akustický balík, čo znížilo hmotnosť.
Srdcom prevodovky je novo skonštruovaná spojka s väčším priemerom a zosilnenou membránovou pružinou. Aj vďaka väčšej trecej ploche je schopná prenášať vysoký krútiaci moment. Prevodovka iMT využíva inteligentný riadiaci systém naprogramovaný novým softvérom, ktorý uprednostňuje športový výkon. Pri preraďovaní smerom nahor sú parametre vyladené tak, aby optimalizovali krútiaci moment motora v okamžiku záberu a uvoľnenia spojky. Pri preraďovaní nadol bol zas softvér vyladený pre konzistentný výkon.
Čítajte viac Toyota GR Supra: Japonská legenda sklamala v losom teste. Je to možné?Aby sa predišlo pomalému rozbehu a sklamaniu zo zrýchlenia pri radení, bol prevodový pomer skrátený z 3,15 (GR Supra s automatom) na 3,46. Výsledkom je okamžitá športová odozva. Technici sa venovali aj umiestneniu a tvaru radiacej páky. Nešlo len o výmenu jednej radiacej páky za druhú. Existujúci tvar stredovej konzoly s panelom klimatizácie nevytváral totiž dostatok priestoru pre pohyb. Preto musela byť prepracovaná aj táto časť interiéru a tiež poloha ovládača jazdných režimov. Okrem toho sa zmenil pomer páky a upravila sa sila potrebná na radenie a zaraďovanie spiatočky .
Čítajte viac Toyota GR Corolla: Brutálny 3-valec má 304 koní! Nechýba ‘manuál’ ani 4x4No išlo sa do ešte prekvapivejších detailov. Pozornosť bola venovaná napríklad hmotnosti hlavice radiacej páky. Toyota dala prednosť ťažšej hlavici (200 g), aby tým dosiahla príjemnejší zotrvačný efekt pri pohyboch s pákou. Puristov však poteší aj nová odľahčená verzia GR Supra Lighweight, ktorá aj vďaka manuálu a novým 19-palcovým kolesám stratila na váhe 38,3 kg. Predpokladá sa, že práve táto verzia sa stane najvyhľadávanejšou. Zážitok bude o to väčší, že trakčná kontrola umožňuje ľahké driftovanie, ale so zníženým rizikom nekontrolovaného šmyku.