
Elektrický liftback Polestar 2, ktorý to má namierené priamo proti Tesle 3, je na trhu už približne dva roky. Jeho výrobu v Číne spustila športovo-ekologická odnož Volva v marci 2020 a prvé kusy dorazili k európskym zákazníkom v lete. Vlani síce Polestar svoje predaje v porovnaní s rokom 2020 strojnásobil, no stále hovoríme len o 29 000 registráciách. Útok na Teslu sa teda zatiaľ nekoná. Automobilka sa však ešte len rozbieha. A aby Polestar 2 ostal v dobrej kondícii, uskutočňuje prvé aktualizácie.


Najväčším prekvapením ale je, že nie všetky súvisia s dizajnom či technikou. Polestar sa totiž rozhodol zamerať na aspekt, o ktorom sme síce zatiaľ nepočuli, ale v najbližších rokoch sa môže stať jednou z veľkých tém automobilového priemyslu. Zvlášť v súvislosti s elektromobilmi, ktoré potrebujú obrovské množstvo špecifických materiálov v batériách. A tie môžu pochádzať z neetických alebo neekologických zdrojov z Číny, Afriky či Južnej Ameriky. Hovoríme o lítiu alebo kobalte. Polestar sa preto rozhodol urobiť vo svojich materiálových tokoch veľkú čistku.

„Prehodnotili sme materiály a procesy, ktoré slúžia na výrobu Polestaru 2, a zvýšili sme ich vysledovateľnosť. Systém blockchain nám umožňuje monitorovať rizikové materiály od ich ťažby až po aplikáciu vo vozidle,“ povedal šéf Polestaru Thomas Ingelath. Tým sa automobilka vyhne využitiu surovín, ktoré by pochádzali z neetických zdrojov alebo zdrojov s negatívnym vplyvom na životné prostredie. Týka sa to aj hliníka, ktorý bude v Polestare 2 odteraz pochádzať len od výrobcov, využívajúcich obnoviteľnú energiu.


Aplikácia nízkouhlíkového hliníka v batériovom boxe alebo v nových kolesách má priniesť úsporu 2 100 kg CO2 počas fázy výroby. Aj to sa počíta. Samozrejme, prebehli aj zmeny v dizajne a technike. Navonok spoznáte vynovený Polestar 2 podľa nových farieb exteriéru – Space a Jupiter. Strieborný lak Magnesium sa stáva novým základným odtieňom. Nový je aj dizajn 19– a 20-palcových diskov kolies. V interiéri sa objavuje nová koža pochádzajúca len zo zvierat, chovaných v dobrých životných podmienkach. Majiteľov tiež poteší štandardne dodávaná clona panoramatického strešného okna.

Dynamiku vylepší softvérový upgread. Výkon základnej jednomotorovej verzie stúpol zo 165 na 170 kW a dvojmotorovej z 300 na 350 kW, v prípade balíka Performance. Dojazd 474 km udáva Polestar pre základnú verziu. Má ísť o lepšiu hodnotu, pretože Polestar 2 teraz ťaží z nových batérií s vyššou energetickou hustotou. Kapacita verzie Standard Range sa zvýšila zo 64 na 69 kWh. Polestar 2 bude zároveň lepšie narábať s energiou. Jeho optimalizované tepelné čerpadlo pracuje v rozsahu od –7 až po 25 stupňov Celzia. Časy na nabíjacích staniciach zas skráti podpora nabíjania výkonom 130 kW.