Prémiových kompaktov pomaly pribúda a tak bude mať Infiniti mnohých prémiových konkurentov, najmä Lexus CT 200h, ale aj BMW 1, Audi A3 či Alfa Romeo Giulietta. Aby sa však zbytočne neškriepilo o miesto s dobrými hráčmi, prichádza Infiniti s celkom odlišným konceptom.
Naznačilo to ženevskou štúdiou Etherea. Tú môžeme považovať za verný predobraz najmenšieho Infiniti všetkých čias, ktoré sa dostane vo svojej sériovej podobe na výrobné linky najneskôr v roku 2013. Dĺžkou 4,4 metra, ako aj predným náhonom zapadá síce do zvyklostí nižšej strednej triedy, no o jej dizajne to určite neplatí. Etherea provokuje kombináciou línií SUV, MPV a športových kupé, pritom si však zachováva potrebnú eleganciu i kompaktnosť. Päť dverí z nej robí praktické auto, no aby ste si ju náhodou nepomýlili s klasickým hatchbackom či liftbackom, zadný pár dverí sa otvára protismerne. Najnápaditejším dizajnérskym kúskom je zvlnený zadný stĺpik.
Interiér ponúka štyri samostatné sedadlá a je doň skvelý prístup, keďže tu chýba stredový stĺpik. Dizajn palubnej dosky je inšpirovaný vlnami. Obklady evokujú japonský pergamen a čalúnenie zas tradičné kimono. Prístrojový panel s ústredným otáčkomerom vyzerá ako rozčerená vodná hladina.
Ako inak, pod kapotou je hybridná technika kombinujúca preplňovaný 2,5-litrový 4-valec (180 kW) a elektromotor s prevodovkou CVT. Pri nízkych rýchlostiach je Etherea schopná aj prevádzky v čisto elektrickom režime. Bližšie technické a prevádzkové parametre Infiniti zatiaľ nezverejnilo. Isté je len to, že Etherea je postavená na novej podvozkovej platforme s nezávislým zavesením všetkých štyroch kolies.