
Zdá sa vám Mercedes-Benz G 6×6 či 4×4 „na druhú“ málo extrémny? Brabus prichádza s takou brutalitou, že nemôže ísť ani na bežné cesty. Dôvodom tejto prestavby je 45. výročie vzniku spoločnosti, ktorá sa zapísala do histórie ako jeden z najprestížnejších „tunerov“ vozidiel zo Stuttgartu. Crawler je ale predsa len výnimočný. Brabus ho totiž prezentuje ako prvý autorský model. A hoci už má za sebou úpravy brutálneho trojnápravového géčka B63S-700 6 × 6, teraz prichádza so skutočný extrémom. Až takým, že táto kreácia nebude môcť nikdy vyraziť na bežné cesty. Crawler je totiž otvorenou púštnou buginou bez dverí či okien, ktorá by sa mala preháňať dunami extrémnou rýchlosťou.


Pre Crawel vyvinul Brabus špeciálny podvozok z vysokopevnostnej ocele a k tomu rúrkový rám. Extrémnu svetlú výšku až 530 mm dosiahol použitím portálových náprav, tak ako v G 6×6. Všetky potrebné komponenty boli vyfrézované z vyskopevnostného hliníka vrátane ramien, nábojov, pomocného rámu a ďalších nosníkov. Tlmiče sú nastaviteľné v štyroch smeroch. Regulovať sa dá aj ich tuhosť, kompresia a odskok. Kované monoblokové kolesá 9,5Jx20 sú k nápravám uchytené ôsmimi skrutkami, typickými pre Brabus, a obuté vysokoprofilovými pneumatikami 40 × 13,50 R 20. Piate koleso uchytené vzadu slúži ako rezerva. Široké blatníky sú integrované do karbónovej karosérie priskrutkovanej k rámu.

Posádka si veľa komfortu veru neužije – na Crawleri by ste márne hľadali dvere či okná. Chráni ju len tuhá bezpečnostná klietka a ľahký strešný panel z uhlíkových vlákien, ktorý má funkciu slnečnej clony a zároveň sú v ňom kanály pre prívod chladného vzduchu k zadným sedadlám. Z karbónu je vyrobené aj strešné prítlačné krídlo. Oceľ zas dostala priestor na podvozku v podobe masívnych nábehových dosiek. Otvory na kapote sa starajú o odvod horúceho vzduchu z motorového priestoru. A majú čo robiť, pretože srdcom Crawlera je motor 4,5 V8, teda s objemom väčším o 500 kubíkov než v „bežných“ Mercedesoch AMG. Dopujú ho dvojica turbodúchadiel s tlakom až 1,4 baru.


Nové sú tiež kované piesty, kľukový hriadeľ, ojnice aj výfukový trakt so 76 milimetrovými koncovkami, vyúsťujúciimi ešte pred zadným kolesom. O potrebnú zvukovú kulisu sa starajú aktívne klapky. Vodič si môže vybrať priamo tlačidlom na volante medzi hrdelným zvukom alebo decentnejším športovým prejavom v režime „Coming home“. A výkon? Tento agregát dáva brutálnych 900 koní, čo je 662 kW, a produkuje krútiaci moment 1 250 Nm. Ten je taký veľký, že by ho nezvládla ani 9-stupňová prevodovka, a tak ho obmedzovač skrotí pri 1 050 newntonmetroch. I tak je dynamika tohto kolosu fascinujúca. Na stovku zrýchľuje za pomoci štvorkolky s trojicou elektronických diferenciálov za približne 3,5 sekundy.

Posádka bude pri svojich púštnych výletoch fixovaná v karbónových monokokových sedadlách so štvorbodovými pásmi. Sedadlá sú čalúnené červenou látkou, ktorá ladí s ochranným rámom, ale aj s pedálmi a ďalšími prvkami kabíny a podvozka. Prevzatá bola z vysokovýkonných motorových člnov Brabus Marine. Tento materiál je mimoriadne odolný a na slnku nebledne. Súčasťou výbavy budú štyri karbónové prilby Brabus. Spoločnosť vyrobí iba limitovaných 15 exemplárov Crawleru. Prvých päť kusov zamieri k zákazníkom ešte tento rok. Predpokladáme, že na Blízky východ. Ďalších päť vozidiel bude nasledovať v roku 2023 a zvyšné v roku 2024.