Nissan Z: Nová generácia je stále ‘fosílna’. Pre Európu to nie je dobré

Čakanie na ďalšiu generáciu japonského roadsteru sa v lete skončí. A hoci Nissan je priekopníkom elektromobility, v tomto prípade dostali emócie a nostalgia prednosť.

17.05.2022 10:00
Nissan Z Foto:
Nissan Z poteší hlavne puristov, ktorí hľadajú výkonný, dobre ovládateľný a dizajnovo originálny roadster.
debata (1)

Rodokmeň kompaktného športového modelu značky Nissan siaha až do roku 1969, keď mal premiéru model 240Z. Príbeh úspešne pokračoval až do prvej dekády 21. storočia, keď Nissan predstavil vozidlo s označením 370Z. Lenže ten čakal na nasledovníka až doteraz a posledné roky trpel pre nevýrazné modernizácie a klesajúci záujem. Nová generácia však prichádza, aby prinavrátila slávu tomuto modelu, ktorý už nedostal k písmenu „Z“ žiadne číslo.

Nissan Z
Nissan Z
+6Nissan Z

Nissan Z poteší hlavne puristov, ktorí hľadajú výkonný, dobre ovládateľný a dizajnovo originálny roadster. Pod prednou kapotou pracuje trojlitrový dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec s výkonom 298 kW (400 k) a krútiacim momentom 475 Nm. Na výber sú dve prevodovky, a to šesťstupňová manuálna a deväťstupňová automatická. Obe prenášajú výkon motora na zadnú nápravu.

Nissan Z
Nissan Z
+6Nissan Z

Obe prevodovky sú doplnené asistentom pre dokonalý štart z miesta, tzv. launch control, pričom v prípade manuálu auto uľahčuje vodičovi preraďovanie medziplynmi. Podvozok je špeciálne nastavený pre dynamickú jazdu v zákrutách. Základom sú 18-palcové disky kolies, no k dispozícii sú aj 19-palcové hliníkové disky obuté do pneumatík Bridgestone Potenza S007.

Dizajnovo sa Nissan Z odvoláva na slávnych... Foto: Nissan
Nissan Z 2 Dizajnovo sa Nissan Z odvoláva na slávnych predchodcov, a to hlavne proporciami. Dlhá kapota a kabína posunutá vzad sú toho hlavným dôkazom.

Dizajnovo sa Nissan Z odvoláva na slávnych predchodcov, a to hlavne proporciami. Dlhá kapota a kabína posunutá vzad sú toho hlavným dôkazom. Celkovo však možno vzhľad charakterizovať ako moderné retro. Predná maska má tvar obdĺžnika, v ktorom sa nachádza mriežka tvorená 24 menšími obdĺžnikmi. Predné svetlá majú elipsovitý tvar so špicatými krajmi.

Interiér je orientovaný na vodiča s dôrazom na... Foto: Nissan
Nissan Z 11 Interiér je orientovaný na vodiča s dôrazom na precízne vypracovanie a kvalitné materiály.

Ešte viac pozornosti vzbudí zadná časť, ktorú tvorí čierny pás so zadnými svetlami po bokoch. Načierno je lakovaný aj zadný nárazník s dvomi koncovkami výfukového potrubia. Dynamický zjav umocňuje aj zadné krídlo lakované vo farbe karosérie a voliteľná čierna strecha. Dohromady je na výber deväť lakov karosérie.

7208093 Čítajte aj Nissan GT-R T-spec: Limitovaná edícia superšportu pripomína slávu predkov

Interiér je orientovaný na vodiča s dôrazom na precízne vypracovanie a kvalitné materiály. Okrem čiernej môže byť doplnený aj druhou farbou ladiacou s vonkajším lakom. Vodič má pred sebou digitálny prístrojový štít s 12,3-placovou uhlopriečkou. Infotainment sa ovláda cez osempalcovú dotykovú obrazovku, ktorú dopĺňajú aj fyzické tlačidlá. Analógovo sa nastavuje aj ventilácia, a to prostredníctvom otočných ovládačov. Priaznivcov klasiky poteší aj mechanická parkovacia brzda.

Žiaľ, Nissan Z do Európy nedorazí. Emisné limity sú preň príliš prísne. Jeho hlavným trhom budú Spojené štáty americké. A práve tam v lete odštartuje predaj modelu 240-kusovou špeciálnou edíciou Proto Spec inšpirovanou konceptom Z Proto z roku 2020.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Nissan #roadster #Nissan Z
Články podľa značiek