Superdiesel 2.0 BiTurbo CDTI dostane aj Astra

16.06.2012 18:46
Opel Astra
Päťdverový hatchback, kupé GTC alebo rodinné kombi - to všetko bude Opel kombinovať s naftovým motorom 2.0 BiTurbo CDTI. Verzie 2.0 BiTurbo CDTI sa budú od bežnejších verzií odlišovať športovejším vzhľadom prednej časti pripomínajúcej kupé GTC. Autor:

Neuveriteľné, Opel namontuje svoj nový superdiesel s dvomi turbodúchadlami aj do Astry. Na jeseň ju máme tu.

Táto nenápadná informácia je súčasťou najnovšej tlačovej správy o modernizácii modelového radu Astra. Okrem nového motora v nej však spomína aj niekoľko ďalších detailov o upravenom vzhľade, takže keď sme už pritom, čakajte mierne optické retuše všetkých karosárskych verzií (okrem sedanu, ten prichádza rovno v modernizovanej podobe). Zmenili sa najmä nárazníky, maska chladiča a niekoľko ďalších drobností, ktoré majú auto opticky rozšíriť. Opel znova hovorí niečo o športovejšom vzhľade a sebavedomejšom výraze, skrátka obohranú pesničku, ktorú počúvame pri každej modernizácii. Tak či tak, treba uznať, že dizajnérom tejto značky ide v poslednej dobe robota od ruky a Opel začína dizajnovo skutočne vyčnievať.

Konštruktéri si uvedomujú, že naftový motor 2.0...
Konštruktéri si uvedomujú, že naftový motor 2.0 BiTurbo CDTI bude najmä pri jazdách v meste často regenerovať svoj naplnený časticový filter. To výrazne znižuje životnosť olejovej náplne, motor má však vlastnú diagnostiku, ktorá vás pri jeho opotrebovaní pošle na výmenu pokojne skôr. Rozvody poháňa remeň, nie reťaz, ktorá je na klesajúcu kvalitu motorového oleja podstatne citlivejšia. Autor: Opel

Vráťme sa však k najpodstatnejšej informácii a tou je inštalácia naftového motora s krútiacim momentom 400 Nm do kompaktnej Astry. Nový motor bude k dispozícii pre päťdverový hatchback, trojdverové kupé a, teraz sa držte, aj pre rodinné kombi. Opel má skrátka odvahu a chce prísť na trh s autom, aké konkurencii chýba. Škoda, že správa neuvádza, aké technické zmeny takto motorizovaná verzia zaznamená. V prípade Insignie 2.0 BiTurbo CDTI sú už fakty o športovejšom podvozku známe, v prípade Astry Opel zatiaľ mlčí. Astre 2.0 CDTI BiTurbo však s veľkou pravdepodobnosťou konštruktéri doprajú prednú nápravu HiPerStruts s oddelenou tehlicou. Tá minimalizuje prenos krútiaceho momentu do riadenia a aktívne tak chráni prsty nešikovných vodičov pred zlomeninami. Je to o to dôležitejšie, že Astra, na rozdiel od Insignie, neponúkne pohon všetkých kolies, takže celých 400 Nm ostane na pleciach predných kolies. Uvidíme, každopádne je jasné, že s výkonom 143 kW/194 k bude Astra BiTurbo CDTI poriadne „horúcim“ diaľničným rýchlikom. Jej porobné technické údaje automobilka však zatiaľ nezverejnila.

Kožou čalúnené sedadlá kombinujú čierny odtieň...
Kožou čalúnené sedadlá kombinujú čierny odtieň JetBlack s červeným Magic Red na okrajoch sedadiel. Táto kombinácia má byť vyhradená len verzii BiTurbo CDTI. Autor: Opel
Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek