
AMG už chystá prerod na elektrickú značku. Od roku 2025 budú všetky nové modely poháňané výlučne energiou batérií. Priaznivci spaľovacích motorov z Affalterbachu nebudú asi nadšení, no koncept Vision AMG im má ukázať, že sa je na čo tešiť. Futuristická štúdia predstavuje vysokovýkonné elektrické kupé so štvoro dverami. Nie vzdialené od nedávneho konceptu Mercedes-Benz EQXX. V podaní AMG ale poriadne priostrilo. Kým totiž EQXX demonštrovalo efektivitu elektrického pohonu s dojazdom vyše 1 000 km, Vision AMG ide jednoznačne po výkone.

To, čo má najviac spoločné s realitou, je jeho platforma AMG.EA vyvinutá na čistom hárku papiera. Podopierať bude všetky elektrické novinky z Affalterbachu. AMG sľubuje doteraz nevídanú dynamiku, o ktorú sa postará nová generácia axiálnych elektromotorov, vyvinutých spoločnosťou YASA, ktorá je v 100-percentnom vlastníctve Mercedesu-Benz. Hoci nie sú axiálne elektromotory žiadnou objavnou novinkou, doteraz sa používali zväčša len pre nízke výkony. V tomto prípade to ale neplatí. AMG ich nasadí do služieb extrémneho kupé. Majú byť mimoriadne kompaktné a výkonnejšie než klasické elektromotory s radiálnou konštrukciou.

Očakávať tiež môžeme silikónové batérie, teda batérie s kremíkovými anódami, ktoré majú mať až o 40 % vyššiu energetickú hustotu. To zanamená nižšiu hmotnosť, alebo dlhší dojazd. Tie zas Mercedes-Benz vyvinul v spolupráci s kalifornským startupom Sila Nanotechnologies. Aj všetko ostatné bolo podľa AMG vyvíjané od nuly. Bohužiaľ bližšie údaje si automobilka necháva zatiaľ pre seba. Nepoznáme dokonca ani rozmery. AMG ale tvrdí, že aj napriek podlahovým batériám je táto elektrická šelma výrazne nižšia ako súčasné EQS. Naopak, na dĺžke a šírke sa nešetrilo. Vidieť to z dlhej prúdnicovej karosérie zakončenej aktívnym spojlerom a na svalnatých blatníkoch.

Športovú DNA podporuje tradičná maska s agresívnymi vertikálnymi rebrami a so žraločím sklonom. Tentoraz ale v novej „elektrickej interpretácii“, kde chróm nahrádzajú svietiace diódy. Trojcípa hviezda sa zas presťahovala na kapotu v štýle hyperšportu AMG Project One. Úplnou novinkou sú svetlá, ktoré tvoria tri diódové moduly v tvare hviezdy, tie horizontálne sú navyše prepojené svietiacou lištou. Šesť zadných svetiel má kruhový dizajn s motívom turbín. Dopĺňa ich diódový pás, ktorý sa tiahne od blatníkov cez celú šírku vozidla vrátane spojlera.

Dôraz na aerodynamiku demonštruje nielen kvapkovitý profil, digitálne zrkadlá, zapustené kľučky, ale aj dokonale hladké plochy a aerodynamicky optimalizované 22-palcové disky kolies. „Bezšvový“ dizajn podporujú bočné a zadné okná lakované striebornou farbou Alubeam, identickou s farbou karosérie. To dáva Vision AMG nielen futuristický nádych, ale aj monolitný vzhľad, ktorý ladí s dizajnovým jazykom Sensual Purity. Tento odtieň spolu s hviezdicovou štruktúrou povrchu, ale aj odhalenými karbónovými komponentmi vytvára jasnú spojitosť s monopostmi Mercedes-Benz Petronas F1.

Budúcnosť konceptu nie je zatiaľ známa. V takejto podobe sa na linkách určite neobjaví. Sériové modely však rátajú s jeho technológiou. A karoséria 4-dverového kupé zas naznačuje, že v Affalternachu plánujú stvoriť čosi, čo bude nielen elektrickou „beštiou“ ale aj autom, použiteľným na každý deň. „Latku sme nastavili vysoko. To preto, že naši zákazníci požadujú od elektrických áut čosi špeciálne. AMG Vision definuje nanovo túto značku tak, ako to urobili jej zakladatelia,“ povedal Philipp Schiemer, šéf Mercedes-AMG.