
Už ôsmy rok za sebou sa fabrická akadémia automobilky (AZUBI) podieľala na vzniku koncepčnej Škody. Či skôr naopak, Škoda sa podieľala na práci študentov. Tento rok si vzali učni do parády crossover Kamiq, aby ho pretvorili na špeciál pre súťaže rely. Tak trochu podľa vzoru megaúspešnej Fabie Rally2 evo. Výsledkom je Škoda Afriq, asi najnáročnejší projekt zo všetkých, ktoré v akadémii vznikli. Ešte nikdy sa totiž nesiahalo na techniku tak ako teraz. Aby bol Afriq skutočne drsným špeciálom, dostal motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW a krútiacim momentom 320 Nm, ktorý pochádza z väčšej Octavie. Upravená bola tiež výfuková sústava s centrálne vyvedenou koncovkou.
VIDEO: Pozrite si ako vyzerá Škoda Afriq.


Ani na karosérii neostal kameň na kameni. Študentský špeciál je vďaka aerodynamickým úpravám približne o 100 mm dlhší. A vďaka rozšíreným blatníkom aj širší. Väčšiu výšku majú zasa na svedomí úpravy podvozku, vrátane nových 15-palcových kolies OZ Racing, ktoré sú obuté do špeciálnych pneumatík s vysokým profilom. Karoséria s dĺžkou 4 362, šírkou 1 793 a výškou 1 410 mm bola navyše vystužená vnútorným bezpečnostným rámom. Pevnosti padli za obeť aj zadné dvere, ktoré študenti privarili ku skeletu. Zo sveta motošportu pochádzajú rýchloupínacie poistky na kapote a zadnom veku, svetlená LED rampa, ventilačná klapka na streche či prítlačné krídlo z karbónu.


Na skutočné Škody v súťažiach rely odkazuje Afriq zeleno-bielym sfarbením. Napriek tomu, že výkonnejší agregát, štvorkolka a výstuhy čosi vážia, Afriq je v porovnaní so sériovým Kamiqom až o 100 kg ľahší. Šetrilo sa, kde sa dá. Interiér je zbavený všetkého, čo nie je potrebné. Palubnú dosku, škrupinové sedadlá, volant, prístrojovú dosku alebo 6-bodové bezpečnostné pásy si Afriq požičal priamo z Fabie Rally2 evo. Nechýba ani hasiaci prístroj a špeciálna out-doorová navigácia s počítadlom kilometrov. Pre záznam z jazdy používa Afriq dve kamery a dva mikrofóny. No asi najväčšou vychytávkou je systém na výrobu vody zo vzduchu od izraelskej spoločnosti Watergen.

