Delage D12: legalizovaná formula s ktorou môžete na cesty bude stáť 2 milióny eur

Delage D12 sa vyrobí len v 30 kusovej sérii. K prvým zákazníkom sa dostane už na budúci rok.

30.05.2022 10:00
Delage D12 (2022) Foto:
Delage D12 bude stáť rovné dva milióny eur, avšak bez dane.
debata

Legendárna francúzska značka Delage, ktorá sa preslávila najmä v prvej polovici minulého storočia chystá veľký návrat. Ten má podobu hyperšportu s modelovým označením D12. Aktuálne sa už plne funkčný prototyp dolaďuje na závodnom okruhu Magny-Cours pod osobným dohľadom majstra sveta v F1 Jacquesa Villeneuvea.

Kokpit pripomína niečo medzi stíhačkou a... Foto: Delage
Delage D12 (2022) Kokpit pripomína niečo medzi stíhačkou a formulou 1.

K prvým zákazníkom sa Delage D12 dostane v priebehu budúceho roku. Bude ich len 30, tento model, o ktorom jeho tvorcovia vyhlasujú, že sa výrazne inšpiroval monopostami F1, sa vyrobí len v takto obmedzenej sérii. Budúci majiteľ bude musieť siahnuť hlboko do vrecka, jeho cena bude totiž rovné dva milióny eur. Tá sa týka všetkých áut s výnimkou toho s poradovým číslom 1 – to pôjde do aukcie, získa ho záujemca, ktorý v nej ponúkne najvyššiu sumu.

Ide o hybrid so zadným náhonom, ktorého základom je takmer tisíckoňový atmosférický 12-valec s objemom 7,6 litra, ktorý spolupracuje s elektromotorom s výkonom 112 koní alebo 20 koní (verzia Club). Kombinovaný výkon je 1 100 koní. Do predaja pôjde D12 v dvoch verziách – ako GT, určené skôr na cesty a Club, optimalizovaný pre pretekárske okruhy. Maximálka auta by mala byť 360 km/h, zrýchlenie na stovku zatiaľ zverejnené nebolo.

Delage D12 (2022)
Delage D12 (2022)
+8Delage D12 (2022)

K špecialitám Delage D12 patria karbónové kolesá, navrhnuté tak, aby zároveň chladili brzdy, využíva rovnaké konštrukčné riešenia a aj zavesenie kolies ako monoposty F1. Kokpit má výklopné otváranie, podobne ako stíhačky, takže auto fakticky nemá žiadne dvere. Na výber budú štyri jazdné režimy: City, ktorý je plne elektrický a vhodný pre jazdu v meste, ďalej Road, ktorý je hybridný a vhodný pre bežné jazdenie po okreskách, tretí je Track pre ostrú športovú jazdu s maximálnym výkonom (taktiež hybridný) a napokon My Mix, ktorý je plne konfigurovateľný a ponúka vyše štyri stovky možných nastavení.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #formula 1 #hyperšport #superšport #Delage D12
Články podľa značiek