Toyota vrátila Supru na scénu v roku 2019. Bolo to 17 rokov potom, čo tento drifterský sen skončil na montážnych linkách. Samozrejme, očakávala nadšené reakcie zákazníkov, ale veľký boom sa akosi nekonal. To, že GR Supra je technologickým dvojčaťom BMW Z4, by až tak nerušilo, veď bez tejto kooperácie by nemala šancu na comeback, ale jej deväť falošných otvorov na karosérii a absencia manuálnej prevodovky vyvolali mierne rozčarovanie. Veď kde inde očakávať manuál ako pri aute určenom pre skutočných nadšencov. Toyota ale nakoniec vypočula volanie zákazníkov. Supra prichádza s novým manuálom! Navyše vo svojej výkonnejšej verzii vybavenej radovým 6-valcom 3,0 Turbo, ktorý produkuje 250 kW a rovných 500 Nm krútiaceho momentu.
Nejde o bežný manuál. Toyota ho vyvinula špeciálne pre Supru. Aj preto má prívlastok iMT, kde “i“ naznačuje inteligentný softvér. Experti Gazoo Racing upravili skriňu prevodovky, hnací hriadeľ aj ozubenie a navyše odstránili nadbytočné komponenty, ako napríklad zvukovú izoláciu, s cieľom znížiť jej hmotnosť. Kľúčom k adrenalínu za volantom je ale najmä nová spojka s väčšou trecou plochou a silnejšou pružinou, ktorá vydrží drsné zaobchádzanie. S prevodovkou spolupracuje aj riadiaca jednotka motora. Parametre pre radenie nahor boli odladené v prospech krútiaceho momentu motora v okamihu zošliapnutia spojkového pedála a jeho uvoľnenia, zatiaľ čo pre radenie nadol bol softvér odladený v prospech konzistentných reakcií.
Čítajte viac Toyota bZ4X: Prvý elektromobil Toyoty sa blíži. Poznáme už aj cenuPrevodový pomer sa skrátil z 3,15 na 3,46, čo zabezpečilo prudšie reakcie na stlačenie plynu či už pri rozjazde alebo pri zrýchlení vo vyšších rýchlostiach. Dynamické parametre, bohužiaľ, Toyota nezverejnila, no vzhľadom na skrátenie stáleho prevodu bude šprint na stovku pravdepodobne kratší ako súčasných 4,3 sekundy, ktorý dosahuje Supra s automatom. Integrácia manuálnej prevodovky si ale vyžiadala aj zmeny v interiéri. To len potvrdzuje, že pôvodne s ňou Toyota nepočítala. Nedalo sa len tak vymeniť volič automatickej prevodovky za páku tej manuálnej. Na stredovom tuneli nebolo totiž dosť miesta. Radiaca páka by si prekážala s panelom klimatizácie.
Toyota preto musela prepracovať stredovú konzolu. Tak vznikla 42 mm priestorová rezerva medzi pákou a klimatizáciou. Veľká pozornosť bola venovaná tvaru a dokonca aj hmotnosti radiacej páky. Jej hlavica má až 200 gramov, čo má poskytnúť prirodzenú haptickú odozvu počas radenia. Keď už Toyota upravila Supru pre manuálnu prevodovku, rozhodla sa aj pre vyladenie trakčného softvéru. Ten teraz ponúka väčší preklz kolies v zákrutách, no na druhej strane elektronika stabilizačného systému reaguje s väčším predstihom, aby nedochádzalo k riziku náhleho „utrhnutia“ zadku, čo sa pri autách s vysokým výkonom, zadným náhonom a pneumatikami s vysokou priľnavosťou často stáva.
Režim Track zasa umožňuje kontrolované driftovanie. Novú manuálnu prevodovku si teraz budú môcť zákazníci dopriať aj v limitovanej edícii Supra Limited, ktorá aj vďaka odľahčeným diskom „schudla“ o 21,8 kg. Zákazníci tiež dostanú na výber nové farby exteriéru – modrú Dawn a sivú Moareki.