Mitsubishi ASX: Japonský 'Captur' potvrdil motory. Bude aj do zásuvky

Novú generácia Mitsubishi ASX predstavia na jeseň po neuveriteľných trinástich rokoch. Pôjde o radikálnu zmenu. Novinka totiž presedlá na techniku Renaultu. To síce znamená príchod hybridu aj plug-in hybridu, ale tiež definitívnu stratu štvorkolky.

10.06.2022 12:00
debata (1)
Nová generácia Mitsubishi ASX využije techniku... Foto: Mitsubishi
Mitsubishi ASX - 2022 Nová generácia Mitsubishi ASX využije techniku Renaultu Captur aj jeho elektrifikovaných verzií E-Tech. Farby značky bude obhajovať autonómnym dizajnom.

Mitsubishi ASX je neskutočným príbehom. Na svet prišlo v roku 2009, teda pred neuveriteľnými trinástimi rokmi, a na linkách vydržalo až do dnešných dní. Kompaktné SUV absolvovalo vo svojej nekonečnej kariére až štyri veľké modernizácie – vymenilo niekoľko masiek aj množstvo motorov. K zákazníkom putovalo približne 1,5 milióna kusov, a to nepočítame jeho francúzske deriváty v podobe Citroënu C4 Aircross a Peugeotu 4008, ktoré sú už ale na rozdiel od originálu dávno minulosťou. Napriek tomu sa nad osudom ASX sťahovali ešte nedávno čierne mračná. Aspoň v Európe, keď „tri diamanty“ v roku 2020 oznámili, že na starý kontinent už neprivezú žiadne nové modely. Nakoniec došlo k obratu po tom, čo padlo rozhodnutie využiť pri vývoji nových Mitsubishi techniku Renaultu.

Mitsubishi Colt - 2023 Čítajte viac Mitsubishi Colt sa vráti po 10 rokoch. Bude ‘prezlečeným‘ Cliom

Prvým výsledkom spolupráce bude práve ASX. Postavia ho na platforme CMF-B, ktorú využíva Renault Captur. Samozrejme, o príslušnosť k japonskej značke sa postará autonómny dizajn. Ako naznačila prvá oficiálna snímka „utopená“ v tme, ASX príde s úplne novým štylistickým jazykom. Na finálny vzhľad si však ešte budeme musieť počkať. Zato Mitsubishi stihlo prezradiť ponuku motorov. Príliš neprekvapí, pretože jasne ukazuje na spojitosť s francúzskym bratom. Základ vytvorí 3-valec 1,0 TCe (66 kW) s manuálnou prevodovkou. Nad ten sa postaví 4-valec 1,3 TCe s výkonom 103 alebo 116 kW. Slabšia verzia bude spojená s manuálnou a výkonnejšia so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Chýbať nebude ani full-hybrid a plug-in hybrid.

Označenie AWD už na zadnom veku nenájdete. Foto: Mitsubishi
Mitsubishi ASX - 2022 Označenie AWD už na zadnom veku nenájdete.

Hybridná verzia skombinuje atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra (103 kW) so štartér generátorom a elektromotorom v takzvanej multimódovej prevodovke, ktorá nemá spojku a používa dva rýchlostné stupne pre elektrický pohon a štyri pri využití spaľovacieho motora. Plug-in hybridná verzia ASX s celkovým výkonom 118 kW použije silnejší elektromotor a pridá batériu s kapacitou 10,8 kWh, ktorá by mala zabezpečiť čisto elektrický dojazd asi 40 km. Bohužiaľ, ASX sa rozlúči s pohonom 4×4, a tak sa z pôvodného kompaktného SUV stane skôr crossover. Blízka príbuznosť s Capturom bude zrejmá aj z miesta rodiska. Nové ASX bude schádzať z montážnych liniek španielskeho závodu Renaultu o Valladollid.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (2021) Čítajte viac Test: Mitsubishi Eclipse Cross s elektrickou výpomocou

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mitsubishi #Mitsubishi ASX
Články podľa značiek