Toto je príbeh Fabie Rally
Škoda Fabia sa stala základom súťažného vozidla v každej svojej generácii. Začalo sa to už v roku 2003 s modelom Fabia WRC, ktorý vychádzal z prvej generácie vozidla. Auto najvyššej kategórie s dvojlitrovým preplňovaným motorom s výkonom 221 kW a krútiacim momentom 600 Nm je doposiaľ najsilnejším pretekárskou Fabiou, aká kedy vznikla. Auto bolo vyrobené v 24 exemplároch.
V roku 2009 na ňu nadviazala FABIA S2000 vychádzajúca z druhej generácie hatchbacku. Auto určené pre cenovo dostupnejšie pretekanie malo atmosférický motor s objemom dvoch litrov, výkon 206 kW a krútiaci moment 250 Nm. V národných aj medzinárodných šampionátoch získala Fabia S2000 celkom 50 titulov.
V roku 2015 ju potom nahradila Fabia R5, obdobne koncipované vozidlo postavené na základoch tretej generácie. Auto už bolo postavené podľa nových pravidiel skupiny R5, teda s preplňovaným motorom s objemom 1,6 litra, a stalo sa závodným etalónom. Spoločne so zlepšeným modelom Fabia R5 evo, uvedeným v roku 2019, si táto verzia zatiaľ pripísala 1 710 víťazstiev.
Od roku 2020 po zmene názvoslovia zo strany FIA potom tieto modely nesú označenie Fabia Rally2 a Fabia Rally2 evo. Práve na ne teraz nadväzuje štvrtá generácia, teda Fabia RS Rally2.