Toyota dopriala GR Corolle klasickú 'ručnú'. Iná ju nedostane

Toyota GR Corolla so svojimi 224 kW, pohonom oboch náprav a manuálnou prevodovkou je takmer športovým autom snov. Japonci išli naozaj do detailov. Elektronickú parkovaciu brzdu napríklad zamenili za klasiku.

17.06.2022 12:00
debata
Ostrá Corolla GR má nielen manuálnu prevodovku,... Foto: Toyota
Toyota GR Corolla - 2022 Ostrá Corolla GR má nielen manuálnu prevodovku, ale aj ručnú, teda mechanickú parkovaciu brzdu. S takouto zostavou sa pri iných Corollách nestretnete.

Toyota v posledných rokoch vychádza v ústrety motoristickým nadšencom. Začalo to kupé GT86, dnes už v druhej generácii ako GR 86, nasledovala reinkarnácia kultovej GR Supry a pokračovalo neuveriteľnými dvojčatami – GR Yaris a GR Corolla. Je vidieť, že sám šéf Toyoty Akio Toyoda miluje vôňu benzínu kdesi na okruhoch. Napokon, je vlastníkom pretekárskej licencie a tiež preteká. Potom neprekvapí, že Toyota sa snaží vyhovieť skupine entuziastov aj v detailoch a že je pre ňu dôležitý ich názor.

Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla
+6Toyota GR Corolla

Naposledy to ukázala novou verziou GR Supry s 3-litrovým motorom, ktorá na základe volaní zákazníkov dostala manuálnu prevodovku. A nebolo to vôbec ľahké. Toyota musela prepracovať dokonca aj stredový tunel a panel klimatizácie v interiéri, pretože radiaca páka by sa tam nezmestila. A teraz prichádza s ďalšou extra „vychytávkou“. Jej GR Corolla so šialeným preplňovaným 3-valcom 1,6 Turbo, ktorý dáva 224 kW, nahrádza elektronickú parkovaciu brzdu klasickou ručnou. Tí, čo radi jazdia, vedia, aký veľký je to prínos.

Toyota GR Corolla
Toyota GR Corolla
+3Toyota GR Corolla

„Pre našich nadšencov je mechanická ručná brzda dôležitou vecou,“ povedal pre americký The Drive Geoff Partain z oddelenia plánovania. GR Corolla je vlastne jedinou Corollou s takýmto riešením. Tie ostatné majú elektronickú parkovaciu brzdu, pretože je bezpečnejšia a vytvára viac miesta na stredovom tuneli, napríklad pre držiaky nápojov. Lenže kým pri bežnom aute je to výhoda, pri GR Corolle nie. Jazdci môžu klasickou ručnou brzdou lepšie ovládať prejazd zákrut, a najmä ju nechať deaktivovanú po ostrej jazde, aby nedošlo z dôvodu vysokej teploty k „zapečeniu“ brzdových platničiek.

Podľa Paula Hogarda, amerického hovorcu Toyoty, nebola výmena elektronickej parkovacej brzdy za mechanickú náročná. „Museli sme len upraviť kryt stredového tunela, aby sa doň zmestila páka manuálnej prevodovky aj páka brzdy“. Napriek Tomu Toyota neuvažuje, že by podobné riešenie použila na iných Corollách, a to kvôli spomínanej bezpečnosti. Nechce tiež majiteľom Corolly dávať návody, ako by si mohli úpravu vykonať sami. „Sme veľkými fanúšikmi tuningu, ale k tomuto nepristúpime,“ povedal Hogard. Ručná parkovacia brzda tak ostane výsadou verzie GR.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota GR Corolla #Toyota Coroll
Články podľa značiek