EcoBoost s prehľadom porazil agregát 1.4 TSI Twincharger od Volkswagenu a vysokovýkonný motor Ferrari 4.5 V8, ktorý skončil na tretej priečke. O jeho víťazstve nebolo pochýb, keďže získal takmer dvojnásobný počet bodov v porovnaní s druhým motorom od VW.
Najmenší z rodiny novej generácie maloobjemových preplňovaných motorov Fordu však exceloval aj v ďalších podkategóriách. Je zároveň najlepší nový motor roka 2012. V tejto najsledovanejšej triede sa mu podarilo zdolať famózny trojlitrový diesel s trojicou turbodúchadiel BMW 3.0 TwinTurbo (280 kW) pre verzie M diesel, ale aj fantastický naftový motor 2.2 SkyActive diesel od Mazdy s najnižším kompresným pomerom na svete.
Fordov malý EcoBoost získal do tretice aj najlepšie hodnotenie v triede motorov so zdvihovým objemom do jedného litra. Z potenciálnych titulov mu ušla len kategória Zelený motor roka, kde ho prevýšil hybridný systém General Motorsu montovaný do Chevroletu Volt a Oplu Amera – elektromobilov s predĺženým dojazdom.
V triede Športový motor roka si zlatú medailu odniesol 8-valec Ferrari 4.5 V8 z Ferrari 458 Italia, pred McLarenom 3.8 V8 a BMW 4.4 TwinTurbo.
Zdá sa, že motor Ford 1.0 EcoBoost čaká skvelá kariéra. Z objemu jedného litra dáva vďaka priamemu vstrekovaniu a prepĺňaniu výkon 74, 88 alebo 92 kW, čo je porovnateľné s atmosférickými motormi s objemom od 1,6 až do 2,0 litra, pričom spotreba je podstatne nižšia. Svoju premiéru má v minivane Ford B-Max, ktorý s ním spotrebuje na 100 km len 4,9 litra benzínu na 100 km. Ford s týmto 3-valcom však po prvý krát v histórii počíta aj do modelov nižšej strednej triedy. Už čoskoro sa teda objaví pod kapotou Fordu Focus s nemenej zaujímavým údajom spotreby – 5,0 l/100 km.
O výsledkoch ankety Engine of the Year rozhoduje odborná jury zložená zo 76 motoristických novinárov z 35 krajín sveta. Každý má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdelí medzi jednotlivé agregáty, pričom maximum bodov pre jeden motor je 15. Na rozdiel od ankety Auto roka môže ten istý motor kandidovať a zvíťaziť vo viacerých ročníkoch, kým nie je porazený iným.
Motor roka 2012 | |
---|---|
Poradie | body |
1. Ford 1.0 EcoBoost (Ford Focus) | 401 |
2. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Polo, Beetle, Golf…) | 288 |
3. Ferrari 4.5 V8 (Ferrari 458 Italia) | 224 |
Nový motor roka 2012 | |
---|---|
Poradie | body |
1. Ford 1.0 EcoBoost (Ford Focus) | 257 |
2. BMW 3.0 TwinPower Turbo Diesel (BMW M550d) | 154 |
3. Mazda 2.2 Diesel SkyActiv (Mazda CX-5) | 143 |
Zelený motor roka 2012 | |
---|---|
Poradie | body |
1. GM 1.4 EV s predĺženým dojazdom (Ampera, Volt) | 197 |
2. Ford 1.0 EcoBoost (Ford Focus) | 159 |
3. Nissan elektrický pohon (Nissan Leaf) | 145 |
Športový motor roka | |
---|---|
Poradie | body |
1. Ferrari 4,5 V8 (Ferrari 458) | 171 |
2. McLaren 3.8 V8 (McLaren MP4–12C) | 147 |
3. BMW 4.4 TwinTurbo V8 (M5, M6) | 127 |