Subaru Ascent: Nezvyčajné SUV prešlo faceliftom

Najväčšie SUV Subaru, až pre ôsmich cestujúcich, podstúpilo po piatich rokoch modernizáciu. Zasiahla nielen dizajn, ale aj bezpečnosť a konektivitu. Skvelý základ v podobe 4-valcového „boxera“ a symetrického pohonu oboch náprav Ascentu ostal.

22.06.2022 10:00
debata
Veľkosťou masky môže nový Ascent konkurovať... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2022 Veľkosťou masky môže nový Ascent konkurovať takmer novým Lexusom. Má však aj výraznejšie LED svetlá a agresívnejšie tvarované nárazníky.

Subaru predstavilo Ascent v roku 2017 ako náhradu za nie príliš úspešné MPV Tribeca. Jednoducho, jednopriestorovým autám odzvonilo, a tak sa japonská automobilka rozhodla pre populárnejšie SUV. Navyše 8-miestne, takže o variabilitu MPV novinka vlastne neprišla. Päť rokov po premiére je však už najvyšší čas na modernizáciu. Vynovený Ascent spoznáte podľa výraznejšej prednej masky, novým LED svetlám a agresívnejšie tvarovaným nárazníkom, ktoré však zlepšujú prúdenie vzduchu pod vozidlom. Nové sú aj zadné svetlá s grafikou písmena C. Oveľa podstatnejšie sú však zmeny v interiéri. Všetky verzie dostali infotainment s väčšou, 11,6-palcovou obrazovkou v štýle tabletu. Konektivitu zlepšuje bezdrôtovým zrkadlením smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. Ide o systém, ktorý už poznáme z nového Outbacku.

Vzadu sa objavujú nové svetlá s grafikou... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2022 Vzadu sa objavujú nové svetlá s grafikou písmena C. Nová verzia Onyx Edition je vybavená 20-palcovými čiernymi diskami kolies alebo panoramatickým strešným oknom.
Subaru Forester - 2022 Čítajte viac Subaru Forester e-Boxer: Komfortnejšií, bezpečnejšií a zdatnejší

Nový systém Cabin Connect zas uľahčuje komunikáciu posádky pomocou mikrofónov a prenosu hlasu cez audiosústavu. Posádka tiež ocení aparatúru Harman/Kardon. Bezpečnostné systémy Subaru EyaSigtht ťažia z novej monokulárnej kamery, ktorá dopĺňa dve stereokamery. Širšie zorné pole, aktualizácia softvéru a elektrický posilňovač bŕzd znamenajú plynulejšie reakcie asistenčných systémov, napríklad udržiavania v jazdnom prúde alebo asistentu pre zmenu jazdného pruhu. Brzdový asistent reaguje odteraz nielen na autá, ale aj na chodcov a cyklistov. Pribudla tiež funkcia núdzového zastavenia. Zlepšený Surrond View Monitor s 360-stupňovým zobrazením okolia uľahčuje parkovacie manévre a orientáciu v teréne. Výkonnejšie sú aj adaptívne LED reflektory.

Interiér využil modernejší infotainment z... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2022 Interiér využil modernejší infotainment z Outbacku, čo znamená použitie 11,6-palcovej obrazovky.
Subaru Solterra - 2022 Čítajte viac Subaru Solterra: ‘Plejády‘ štartujú elektrickú ofenzívu

Podstatné ale je, že Ascent ostáva verný tradičnej koncepcii Subaru, teda motorom Boxer a mechanickej „štvorkolke“ Symmetrical AWD. Ascent poháňa preplňovaný 4-valec s objemom 2,4 litra a výkonom 194 kW, spojený s kontinuálnou prevodovkou CVT, schopnou prenášať vysoký krútiaci moment. Vďaka tomu zvláda Ascent aj ťahanie prívesu s hmotnosťou 2 300 kg. Tak ako Outback, je aj Ascent vybavený systémom X-Mode pre jazdu v teréne či na snehu. Pomáha aj veľká svetlá výška. Ascent neprišiel ani o svoju variabilitu. Ako jedno z mála SUV ponúka až osem miest na sedenie v konfigurácii 2 + 3 + 3. K dispozícii je však aj 7-miestna verzia s dvojicou kapitánskych kresiel v strednom rade a uličkou medzi nimi pre lepší prístup k tretiemu radu sedadiel. Po ich sklopení ponúkne Ascent ohromných 2 140 litrov pre batožinu.

Tretí rad sedadiel je určený až trom... Foto: Subaru
Subaru Ascent - 2022 Tretí rad sedadiel je určený až trom cestujúcim, čo je naozaj nezvyčajné.
Subaru Outback - test 2021 Čítajte viac Test: Subaru Outback 2,5 Lineartronic S-AWD - zlaté časy ešte neskončili

Zákazníci dostanú bohatšiu výbavu. Najmä v novej edícii Onyx Edition s panoramatickým otvárateľným strešným oknom, 20-palcovými čiernymi diskami kolies, vode odolným poťahom sedadiel StarTex so zeleným prešívaním, 3-zónovou klimatizáciou, elektricky nastaviteľnými sedadlami či slnečnými clonami v druhom rade. Ako ale asi tušíte, Ascent bez akejkoľvek elektrifikácie nebude určený európskym zákazníkom. Ostane výsadou amerického trhu, kde ho Subaru uvedie na jeseň. K európskej kariére by nutne potreboval aspoň hybridný pohon, ktorý je ale vyhradený zatiaľ len Foresteru a menšiemu XV.

Subaru Ascent - 2022
Subaru Ascent - 2022
+9Subaru Ascent - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Subaru Ascent #faceift
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek