Peugeot 408: Toto je nový pohľad za hranicu módy SUV!

Nový Peugeot 408 nie je SUV, crossoverom, sedanom, kupé ani tradičným liftbackom. A dokonca nemá diesel. Napriek tomu má byť receptom na úspech.

23.06.2022 10:00
debata
Namiesto očakávaného SUV-kupé tu máme atypický,... Foto: Peugeot
Peugeot 408 - 2022 Namiesto očakávaného SUV-kupé tu máme atypický, mierne vyvýšený liftback so všetkými znakmi Peugeotu vrátane diódových „tesákov“ či nového loga.

Peugeot predstavuje asi ten najneortodoxnejší model vo svojej histórii. Napokon, sama automobilka tvrdí, že rúca konvencie. Čo sa vlastne za označením 408 skrýva? Je to auto segmentu C, teda v kategórii, kde už Peugeot má modely 308, 3008 a 5008. Absentujúca druhá nula však naznačuje, že nemá ísť SUV ani crossover. Tí, čo čakali SUV-kupé, budú teda sklamaní. Peugeot 408 dopĺňa skôr rad klasických modelov, no konvenčný rozhodne nie je. Charakterizovať by sme ho mohli ako veľký liftback so zvýšeným podvozkom, inšpirovaným crossovermi. V podstate tu máme genetického príbuzného Citroënu C5 X, ktorý sa predstavil už vlani.

Peugeot 308 losi test Čítajte viac Peugeot 308 ‘losí’ test zvládol. Na predchodcu však nemá

A je to tak, pretože oba modely spája identická platforme EMP2 V3 s rázvorom natiahnutým až na 2 787 mm, len o 10 mm kratším, ako má Peugeot 508, a tiež zhodná technika. Tam však spojitosť končí, pretože len márne by ste hľadali na týchto autách identický karosársky diel. Peugeot išiel vlastnou cestou v exteriéri aj interiéri, hoci filozofia je podobná. Peugeot 408 má dĺžku 4 687, šírku 1 848 a výšku iba 1 478 mm, čo ho jasne vyčleňuje z triedy klasických SUV. Predná „rozpíjajúca sa“ maska ho radí do novej generácie Peugeotov. K tomu pridáva diódové „tesáky“, ultratenké svetlá Matrix LED a nové logo, ukrývajúce radar adaptívneho tempomatu.

Svet crossoverov pripomína 408 výraznou... Foto: Peugeot
Peugeot 408 - 2022 Svet crossoverov pripomína 408 výraznou ochranou podvozka. Na výšku má však len necelých 1,5 metra.
Peugeot 408 - 2022
Peugeot 408 - 2022
+18Peugeot 408 - 2022

Zboku zas zaujme ostrými líniami masívnych prahov aj oblúkmi blatníkov zo sveta crossoverov, ktoré kontrastujú so splývavou siluetou zadnej časti. Tá obsahuje aj typické svetlá s motívom pazúrov. Výfuky 408 skrýva pod masívnou vložkou nárazníka, veď doraziť má aj čisto elektrická verzia. Peugeot hovorí o dôraze na aerodynamiku. Prúdenie vzduchu majú uľahčovať napríklad aj „mačacie uši“ v strešnom spojleri. Výsledným koeficientom odporu vzduchu Cx 0,28 však nijako zvlášť nevytŕča z radu. Novinka bude jazdiť na 17 až 20-palcových diskoch kolies s aerodynamickými vložkami. Paletu farieb obohatia dva nové odtiene – modrý Obssesion Blue a šedý Titanium Grey.

Na zadných svetlách sa objavuje motív pazúrov.... Foto: Peugeot
Peugeot 408 - 2022 Na zadných svetlách sa objavuje motív pazúrov. Zaujímavým prvkom sú „mačacie uši“ na zadnom spojleri, ktoré sa podieľajú na slušnej aerodynamike.

Pri pohľade do kabíny je jasná príbuznosť s novým Peugeotom 308. Je tu ďalšia generácia i-Cockpitu s malým obojstranne skoseným volantom. Pred vodičom je vysoko umiestnený 3D prístrojový panel, dopĺnený ďalšou 10-palcovou obrazovkou infotainmentu iConnect Advanced. Klasické tlačidlá pre vstup do hlavných vetiev menu nahradil Peugeot opäť dotykovým displejom. Konektivitu zabezpečia bezdrôtové platformy Android Auto a Apple CarPlay. Futuristickú atmosféru podporuje ultramalý volič automatickej prevodovky. Zásadným rozdielom v porovnaní s Peugeotom 308 je však veľkorysý priestor pre zadných cestujúcich, ktorí majú na kolená až 188 mm. A tiež batožinový priestor s objemom 536 litrov. Po sklopení operadiel (40 : 60) narastie na 1 611 litrov.

Peugeot 508 SW PSE - test 2022 Čítajte viac Test: Peugeot 508 SW PSE – exotika do zásuvky nahrádza GTi

Komfort reprezentujú masážne a vyhrievané sedadlá, dvojzónová klimatizácia, indukčná nabíjačka smartfónu či výkonné audio Focal Premium s 10 reproduktormi. Peugeot 408 je tiež vyzbrojený 30 asistenčnými systémami, ktoré pracujú na základe údajov z celkovo deviatich kamier a šiestich radarov. Novinkou je balík Drive Assist 2, ktorý rozširuje podporu vodiča o poloautomatickú zmenu jazdného prúdu pri predbiehaní a odporúčanie maximálnej rýchlosti. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat s funkciou stop & go, udržiavanie v jazdnom prúde, či monitoring jazdných prúdov až do vzdialenosti 75 metrov. Novinkou je aj systém nočného videnia Night Vision či varovanie pri cúvaní z parkovacieho miesta.

Palubnú dosku s treťou generáciou i-Cockpitu... Foto: Peugeot
Peugeot 408 - 2022 Palubnú dosku s treťou generáciou i-Cockpitu preberá Peugeot 408 z tristoosmičky. Ponúka však výrazne väčší interiér, najmä na zadných sedadlách, a tiež väčší batožinový priestor s objemom minimálne 536 litrov.
Peugeot 408 - 2022
Peugeot 408 - 2022
+8Peugeot 408 - 2022

Tak ako Citroën C5 X, ani Peugeot 408 nedostane naftový motor, čo je vo francúzskom kontexte naozaj netypické. Diesely majú zatiaľ všetky jeho modely, vrátane malého Peugeotu 208. Základnou motorizáciou sa tak stane 3-valec 1,2 PureTech (96 kW). Nad ním budú stáť dve plug-in hybridné verzie s preplňovaným 4-valcom 1,6 PureTech. V slabšej verzii Hybrid 110 e-EAT8 je naladený na 110 kW a v silnejšej 225 e-EAT8 na 132 kW. Obom však bude pomáhať elektromotor so zhodným výkonom 81 kW, takže systémový výkon stúpne na 134, respektíve 167 kW. Batéria s využiteľnou kapacitou 12,4 kWh má stačiť približne na 40 km bezemisnej jazdy. Na domácom wallboxe (7,4 kW) sa nabije doplna za hodinu a 55 minút.

Peugeot 308 - 2021 Čítajte viac Peugeot 308: Elektromobil vylúčený nie je. Použije techniku dodávok

Všetky motorizácie vrátane 3-valca sú štandardne spriahnuté s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2024 pribudne čisto elektrická verzia. Novinku bude Peugeot vyrábať vo francúzskom závode Mulhouse. Neskôr sa výroba rozbehne v čínskom Čcheng-tu pre tamojší trh. Bude mať pravdepodobne iné označenie, keďže číslo 408 patrí na tamojšom trhu malému sedanu odvodenému z hatchbacku 208. K prvým európskym zákazníkom dorazí nový „fastback“ začiatkom roka 2023, aj preto je ešte skoro na presnejšie prevádzkové údaje a ceny. O úspechu rozhodne až budúcnosť. Peugeot však tvrdí, že klasické SUV začínajú byť z dôvodu masového rozšírenia nudné. Štyristoosmička by tak mohla osloviť tých, ktorí chcú čosi výnimočné.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Peugeot #Peugeot 408
Flowers
Články podľa značiek