MG 5 EV: Prvé elektrické kombi je z Číny a predávať sa bude v Európe

Karoséria kombi sa v Európe tešila veľkej obľube, no v posledných rokoch ju vytláčajú módne crossovery a SUV. Nastupujúca elektromobilita však môže byť jej druhou šancou.

27.06.2022 10:00
MG 5 EV Foto:
Model MG 5 EV má za cieľ osloviť mladšiu klientelu, ktorá vedie aktívny život a od automobilu vyžaduje dostatok vnútorného priestoru na prevoz rodiny aj s batožinou.
debata

Kombi patrilo dlhé roky k symbolom starého kontinentu. Kým sedany plnili reprezentatívnu funkciu a hatchbacky sa udomácnili v preplnených mestách, kombi dokázali plniť funkciu rodinného auta. Zastúpené boli vo všetkých segmentoch stredného prúdu a žiadna významná automobilka pôsobiaca na európskom trhu si nedovolila nemať v ponuke model s touto praktickou karosériou.

MG 5 EV
MG 5 EV
+6MG 5 EV

Lenže potom prišli na scénu SUV a crossovery a zákazníci sa od tradičných kombi začali odvracať. Následkom toho už zmizli zo segmentu B a v strednej triede ich zostáva len hŕstka. Pomerne stabilnú ponuku ešte nájdeme medzi kompaktnými modelmi nižšej strednej triedy. Ďalším dôsledkom módnej vlny SUV a crossoverov je, že výrobcovia vo fáze prechodu na elektromobilitu navrhujú nové modely práve z dvoch spomínaných tried, ktoré majú najväčší trhový potenciál.

Jedna značka sa ale rozhodla skúsiť osloviť európskych zákazníkov práve kompaktným elektrickým kombi. Je ním britské MG, ktoré je však v čínskych rukách. Model MG 5 EV má za cieľ osloviť mladšiu klientelu, ktorá vedie aktívny život a od automobilu vyžaduje dostatok vnútorného priestoru na prevoz rodiny aj s batožinou. Auto s dĺžkou 4 600 mm, šírkou 1 818 mm a výškou 1 543 mm má na to predpoklady. Batožinový priestor má objem 479 litrov a po sklopení zadných sedadiel vzrastie prepravná kapacita na 1 367 litrov.

Auto môže slúžiť na napájanie spotrebičov vďaka... Foto: MG
MG 5 EV 2 Auto môže slúžiť na napájanie spotrebičov vďaka funkcii Vehicle-to-Load (V2L), a to výkonom 2 200 W.

Nejde o rekordné hodnoty a mnohé elektrické crossovery ich aj prekonajú, no vďaka karosérii kombi bude mať navrch z hľadiska lepšej aerodynamiky a nižšej spotreby elektriny. Praktickosť dopĺňa možnosť ťahať príves s hmotnosťou 500 kg, upevniť nosič bicyklov s nosnosťou 50 kg a na streche odviezť náklad s hmotnosťou 75 kg. Navyše môže auto slúžiť na napájanie spotrebičov vďaka funkcii Vehicle-to-Load (V2L), a to výkonom 2 200 W.

Na výber budú dva výbavové stupne, a to Comfort... Foto: MG
MG 5 EV 4 Na výber budú dva výbavové stupne, a to Comfort a Luxury.

MG 5 EV bude na výber s dvomi kapacitami batérií, a to 61,1 kWh a 50,3 kWh. Prvá možnosť zabezpečí podľa normy WLTP dojazd 400 km a druhá 320 km. Zaujímavosťou je, že väčšia kapacita bude spojená s nižším výkonom elektromotora, konkrétne 115 kW (156 k). V druhom prípade bude výkon 130 kW (177 k). Obe verzie budú mať krútiaci moment 280 Nm a poháňanú prednú nápravu.

MG 5 SW - 2021 Čítajte aj MG 5 SW: Čínska ‘elektrická Octavia‘ chce dobyť Európu

Obe konfigurácie zrýchlia z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a maximálne sa rozbehnú na 185 km/h. Maximálny nabíjací výkon je 87 kW, čo by malo stačiť na nabitie vybitých akumulátorov na 80 % za 40 minút. Na výber budú dva výbavové stupne Comfort a Luxury. Už v základnom Comfort sú súčasťou štandardnej výbavy LED predné aj zadné svetlá, 16-palcové disky kolies, bezkľúčové odomykanie a 7-palcový digitálny prístrojový štít. Výbava Luxury pridáva 360-stupňový kamerový systém, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, kožené čalúnenie interiéru a 17-palcové disky kolies.

Štandardom je paleta jazdných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu, predkolízneho asistenta s funkciou autonómneho brzdenia, asistenta pre jazdu v zápche a udržovania v jazdnom pruhu. Infotainment so vstavanou navigáciou sa ovláda cez 10,25-palcový dotykový displej, ktorý možno prepojiť so smartfónmi cez aplikácie Apple CarPlay a Android Auto.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #elektromobil #kombi #MG
Články podľa značiek