Súčasný Phantom predstavil Rolls-Royce v roku 2017. Na aristokratickú britskú značku s konzervatívnym charakterom ide teda stále o nové auto. No nejaké tie zmeny by sa po rokoch predsa len patrilo urobiť. A tak prichádza Phantom Series II. Hovoriť o facelifte by bolo ale trochu odvážne. Toto nie je auto z bežného sveta a pre bežných zákazníkov. Preto sa v Goodwoode pri akomkoľvek zásahu inšpirujú práve nimi. Modernizácia Phantomu bola skôr o tom, čo určite nemeniť a chrániť, ako o tom, čo urobiť. Priestor pre zopár štylistických retuší tu však predsa len našlo.
Tak napríklad, predný „panteón“ obohatila horizontálna priečka nad lamelami, ktorá opticky nadväzuje na líniu denných svetiel. Maska môže byť odteraz podsvietená. Tento prvok mal nedávno premiéru v menšom Ghoste. Retušmi prešli aj svetlá s laserom vytvorenou štruktúrou pripomínajúcou hviezdne nebo. Bočný profil osviežil nový dizajn kolies. Buď s trojuholníkovými fazetami s čiastočne alebo s celolešteným povrchom, alebo frézované kolesá z antikorovej ocele s diskovým dizajnom pripomínajúcim modely Rolls-Royce z dvadsiatych rokov minulého storočia.
Ako reakciu na priania klientov prichádza Phantom s príplatkovou úpravou, kde lesklý chróm nahrádza chróm s matným povrchom. Týka sa to masky, ale aj lemov okien. V interiéri Rolls-Royce jemne zväčšil hrúbku venca volantu, pretože čoraz viac zákazníkov má chuť riadiť svoj fantom sám. Phantom si tiež polepšil v konektivite a digitálnych službách. Nová aplikácia Rolls-Royce Connected umožňuje posielať adresu navigácie z mobilného telefónu priamo do vozidla, zistiť jeho polohu, vyhľadať reštauráciu, obchodné zastúpenie alebo priamo sídlo automobilky. Stlačením jediného tlačidla môže majiteľ nájsť predajcu a obrátiť sa naňho s akoukoľvek požiadavkou.
Novinkou vo svete Rolls-Royce je použitie textilu na čalúnenie zadných sedadiel namiesto kože. Ide o materiál z bambusových vlákien alebo taliansku látku. Oba materiály sú zdobené abstraktnou interpretáciou sošky Spirit of Ecstasy s jemným 3D efektom. Samozrejme, nič také ako typický zákazník Phantomu neexistuje. Aj preto sú ich požiadavky extrémne odlišné. Rolls-Royce má na to recept „bieleho plátna“, ktoré si môžu klienti „pomaľovať“ podľa vlastných predstáv. Stará sa o to program Rolls-Royce Bespoke Collective. Táto divízia je totiž schopná splniť akékoľvek nároky na farby, materiály, dekorácie či špecifické vybavenie.
Čítajte viac Test: Pár dní s najnovším Rolls-Royceom Ghost v predĺženej verzii Pod kapotou ostáva všetko po starom. Napokon, kto by chcel meniť preplňovaný 6,75-litrový 12-valec za čosi iné. Ponúka zamatových 420 kW a krútiaci moment 900 Nm, ktoré sú k dispozícii už od 1 700 otáčok za minútu. Motor je spojený s 8-stupňovou prevodovku Satellite Aided Transmission od ZF, ktorá spolupracuje s navigáciou, takže o optimálnom radení rozhoduje v predstihu na základe dát o profile trasy. Aj to prispieva k plynulej jazde. Efekt „lietajúceho koberca“ zas zabezpečuje pneumatické odpruženie a aktívne stabilizátory. Navyše sa môže Phantom pochváliť riadením zadných kolies, čo nepochybne zlepšuje jeho ovládateľnosť.