MG sa väčšine ľudí spája so slávnymi britskými roadstermi. Lenže na prelome tisícročí sa malému producentovi športových áut nedarilo. Záchranné koleso mu v roku 2005 hodila čínska automobilka Nanjing Automobile, ktorá kúpila väčšinu aktív z bankrotu MG Rover a plánovala vzkriesiť MG v Európe.
Po sérii nie celkom šťastných rozhodnutí a rôznych peripetií sa napokon tejto čínsko-britskej značke podarilo uchytiť sa aj na náročnom európskom trhu. V roku 2019 predala najmä v Británii viac ako 14 000 áut, o rok neskôr to bolo 25 000 vozidiel a vlani dokonca 54 000 registrácií, keď už pôsobila aj v Nórsku, vo Francúzsku a v Holandsku.
Jedným z najpopulárnejších modelov bolo elektrické kombi MG5 SW. Práve elektrifikované modely v dobrých cenách stoja za jej úspechom. A teraz dostalo MG chuť aj na ďalšie európske regióny. Medzi nimi nechýba Slovensko, kde značka avizovala zahájenie predaja v júni. A skutočne sa tak aj stalo. Od 29. júna 2022 značka MG začala svoje autá ponúkať v Česku a aj na Slovensku. Spolu 26 dílerstiev bude ponúkať dva najnovšie modely – MG ZS a MG EHS.
Nové MG ZS
Nové ZS prešlo na jar 2020 modernizáciou a aktuálne je obchodne najúspešnejším modelom MG. Silnou stránkou tohto SUV, patriaceho do B segmentu je variabilný interiér a veľký batožinový priestor. Na pohon slúžia dva zážihové motory: menší preplňovaný priamovstrekový trojvalec s objemom 1,1 litra ponúka výkon 82 kW, a väčší atmosférický štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 78 kW. Okrem nich existuje aj elektrická verzia ZS EV. Tá ponúka výkon 115 kW a na jedno nabitie prejde až 440 km.
Nové MG EHS
Pri vývoji SUV EHS bola venovaná značná pozornosť kvalite a výberu špičkových materiálov palubnej dosky aj celého komfortného interiéru. Centrálna dotyková obrazovka infotainmentu má uhlopriečku 10,1 palca. Z výberu bezpečnostných technológií stojí za zmienku MG Pilot, ktorý zastrešuje hneď niekoľko dôležitých asistenčných systémov naraz a ktorý dokáže do rýchlosti 19,2 km/h auto sám zastaviť. Na detegovanie priestoru pred vozidlom EHS využíva kombináciu kamery a radaru.
Na pohon slúži zážihový preplňovaný štvorvalec 1,5 s výkonom 119 kW, alebo vo verzii PHEV plug-in hybridná hnacia jednotka, ktorá ponúka systémový výkon 190 kW. Unikátna je napríklad desaťstupňová prevodovka kombinujúca 4 stupne pre elektromotor a 6 stupňov pre spaľovací motor. Čisto elektrický dojazd na jedno nabitie je 52 km.