Je tu nový Citroën C4 X! Osloví nielen vzhľadom, ale aj vnútorným priestorom

Nový model prichádza aj ako elektromobil ë-C4 X. Rozmerovo patrí presne medzi modely C4 a C5 X.

06.07.2022 10:00
Nový Citroën C4 X a ë-C4 X Foto:
Rozmerovo sa nový Citroën C4 X radí presne medzi C4 a C5 X.
debata

Citroën predstavil originálny crossover C4 X s atraktívnym imidžom, v ktorom sa spájajú dynamické línie fastbacku s robustným imidžom SUV. Auto bude dostupné aj v podobe batériového elektromobilu s označením ë-C4 X.

Na niektorých vyspelých trhoch bude dokonca tento model ponúkaný výlučne v elektrickej verzii s motorom s výkonom 100 kW (136 k) a dojazdom 360 km podľa WLTP. To však neznamená, že by francúzska značka zanevrela na spaľovacie motory, v ponuke budú aj naftové motory BlueHDi.

Auto  má rázvor 2 670 mm a vzadu ponúka  vo... Foto: Citroën
Nový Citroën C4 X a ë-C4 X Auto má rázvor 2 670 mm a vzadu ponúka vo svojej triede rekordný priestor pre kolená.

S dĺžkou 4 600 mm sa radí nový C4 X medzi klasický hatchback C4 (4 360 mm) a C5 X (4 800 mm), oba sú tiež postavené na platforme CMP. Na karosérii nechýbajú matné čierne ochranné lišty blatníkov a spodné lemy karosérie s ochrannými panelmi Airbump s farebnými vložkami.

Nový Citroën C4 X – základné údaje
Celková dĺžka 4 600 mm
Celková výška 1 525 mm
Šírka / s vysunutými / sklopenými zrkadlami 1 800 mm / 2 032 mm / 1 834 mm
Rázvor kolies 2 670 mm
Objem batožinového priestoru 510 litrov
Predný previs 880 mm
Zadný previs 1 050 mm
Priemer kolesa 690 mm
Polomer otáčania 10,9 m
Svetlá výška 156 mm
Výška nakladacej hrany 745 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 225 kg

Silnou stránkou auta bude vnútorný priestor, pocítia to najmä zadní pasažieri. A to najmä vďaka 198 mm priestoru pre kolená v druhom rade, čo je v rámci danej triedy najlepšia hodnota a sklopnému (o 27 stupňov) operadlu. V oblasti ramien auto ponúka šírku 1 366 mm a 1 440 mm v oblasti lakťov. K tomu treba prirátať ešte veľký batožinový priestor s 510 litrami využiteľného priestoru.

Vo výbave nechýbajú ani sedadlá Advanced Comfort, na ktorých si Citroën veľmi zakladá a ktoré sa vďaka špeciálnej výplni ani po rokoch „nevysedia“ a navyše poskytujú telu výbornú ergonomickú oporu. Vyhrievané môžu byť nielen predné, ale aj zadné, predné ešte pridávajú voliteľnú masážnu funkciu.

Nový Citroën C4 X a ë-C4 X
Nový Citroën C4 X a ë-C4 X
+10Nový Citroën C4 X a ë-C4 X

Nové modely ë-C4 X a C4 X majú infotainment novej generácie, ktorý sa prvýkrát predstavil v novom C5 X. Využíva 10-palcovú HD obrazovku ktorú si možno plne prispôsobiť pomocou widgetov. Má aj prirodzené rozpoznávanie hlasu, resp. digitálneho asistenta, ktorého možno aktivovať príkazom „Hello, Citroën“, a ktorý rozumie 20 jazykom a umožňuje hlasom nastavovať niektoré systémy vo vozidle, napríklad klimatizáciu, audio, médiá, telefón a podobne.

Praktickosť auta umocňuje aj množstvo odkladacích priestorov. Je ich v kabíne až 16, a to otvorených alebo uzavretých s celkovým objemom 39 litrov. Pred spolujazdcom nechýba ani integrovaný výsuvný držiak na tablet, ktorý nájdete napríklad aj v klasickej C4-ke.

Z hľadiska jazdného komfortu vo výbave nových citroënov nechýba ani známy „lietajúci koberec“, teda odpruženie s progresívnymi hydraulickými dorazmi, pri ktorom máte pocit, akoby auto nad nerovnosťami hladko kĺzalo.

Nový Citroën C4 X je štvordverový, okno na... Foto: Citroën
Nový Citroën C4 X a ë-C4 X Nový Citroën C4 X je štvordverový, okno na kufri sa neotvára.

Pokiaľ ide o bezpečnosť, tak nový C4 X môže mať až 20 rôznych asistenčných systémov, vrátane predkolízneho varovania, núdzového brzdenia, adaptívneho tempomatu, poloautonómneho riadenia, automatického prepínania svetiel a rozpoznávania rýchlostných dopravných značiek. Taktiež vo výbave nechýba výsuvný head-up displej a cúvacia kamera s 360-stupňovým zobrazením a vizuálnym zvýraznením prekážok za autom.

V Európe sa bude tento model ponúkať s trojvalcovým preplňovaným benzínovým motorom PureTech s priamym vstrekovaním, výkonom 100 koní a 6-stupňovým manuálom alebo 130 koní s automatickou prevodovkou EAT8. Doplní ich naftový motor BlueHDi 130, tiež s 8-stupňovým automatom.

A aby sme nezabudli na elektrickú verziu ë-C4 X. Tá ponúka s batériou s kapacitou 50 kWh dojazd podľa režimu WLTP až 360 km. Pod kapotou má elektromotor s okamžite dostupnými výkonom 100 kW (136 k) a s krútiacim momentom 260 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy v režime Sport a maximálnou rýchlosťou 150 km/h.

  Nový Citroën ë-C4X – Parametre
Výkon 100 kW (136 k)
Batéria Vysokonapäťová 400 V Li-ion, 50 kWh
Dojazd – cyklus WLTP 360 km
Krútiaci moment 260 Nm
Maximálna rýchlosť 150 km/h
Zrýchlenie 0 — 100 km/h 9,7 sekundy (režim Sport)
Rýchlonabíjanie 100 kW na 80 % za 30 minút
32 A Wallbox 5 hodín (trojfázová + voliteľná 11 kW nabíjačka) až 7,5 hodiny (jednofázová)
   

Na verejnej nabíjacej stanici ho pomocou 100 kW DC rýchlonabíjačky nabijete na 80 percent za 30 minút. Pomocou wall-box s výkonom 7,4 kW trvá nabíjanie 7,5 hodiny s jednofázovým napájaním alebo iba 5 hodín s trojfázovým napájaním a voliteľnou 11 kW palubnou nabíjačkou.

Nové verzie modelov ë-C4 X a C4 X sa pre všetky trhy budú vyrábať výhradne v Európe v továrni Stellantis vo Villaverde (neďaleko Madridu, Španielsko) a predaj sa začne postupne koncom roka 2022.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #SUV #Citroen #Citroën C4 X #ë-C4 X
Články podľa značiek