Ioniq 6: Hyundai predstavil jeden z najočakávanejších elektromobilov tohto roku!

Ioniq 6 má elektrický dojazd vyše 600 kilometrov a takmer trojmetrový rázvor. Môže sa tiež pochváliť najlepším aerodynamickým koeficientom v celej histórii kórejskej automobilky.

15.07.2022 06:00
Hyundai Ioniq 6 (2022) Foto:
Hyundai Ioniq 6 sa môže pochváliť väčším rázvorom, než Mercedes-Benz triedy E.
debata (1)

Hyundai predstavovanie svojho luxusného elektromobilu „dávkoval“. Jeho dizajn už totiž oficiálne ukázal približne pred dvomi týždňami, no svetovú digitálnu premiéru auto absolvovalo až teraz. Automobilka ju využila na to, aby podrobnejšie predstavila techniku a technológie svojho „elektrifikovaného streamlineru“, čo je označenie, ktoré Hyundai pre Ioniq 6 používa.

Ak vás zaujíma dizajn, podrobnejšie sme o ňom písali v článku, ktorý nájdete na tomto odkaze. Možno len odbočka k „streamlineru“. Kórejci chcú týmto označením poukázať na jeho ultraaerodynamický tvar, vďaka ktorému má jeho koeficient aerodynamického odporu hodnotu 0,21, čo je v tomto smere vôbec najlepší údaj, aký kedy automobilka dosiahla.

Galéria fotografií, ktoré Hyundai zverejnil pri predstavovaní dizajnu auta koncom júna:

Hyundai Ioniq 6 (2022)
Hyundai Ioniq 6 (2022)
+7Hyundai Ioniq 6 (2022)

Ale poďme na to pekne po poriadku a začnime rozmermi. Ioniq 6 je pomerne veľké auto. Dlhý je 4 855 mm, široký 1 880 mm a vysoký 1 495 mm. Zaujímavý je najmä jeho nadštandardne veľký rázvor (2 950 mm), umožnený aj využitím modulárnej elektrickej platformy E-GMP. Ioniq 6 v tomto smere poráža napríklad aj Mercedes-Benz triedy E.

Od rázvoru sa odvíja veľkosť vnútorného priestoru, ktorý je v prípade Ioniqu 6 nielen nadštandardný, ale má aj inovatívnu architektúru. V Hyundai hovoria, že vytvorili auto s plne personalizovateľným vnútorným priestorom. A čo si treba pod tým predstaviť?

Napríklad to, že vodič si môže prispôsobiť kabínu výberom zo spektra 64 farieb a šiestich predvolených motívov. Režim Speed Sync Lighting dokonca mení vnútorné osvetlenie v závislosti od rýchlosti jazdy. Prispôsobiť si možno aj interiérový zvuk, auto je totiž vybavené elektrickou simuláciou Electric Active Sound Design (e-ASD). Ak chcete nesimulovaný zvuk, napríklad zo smartfónu prepojeného cez Apple Car Play alebo Android Auto, ide to cez osem reproduktorov prémiového audiosystému Bose.

Pozrite si 11-minútové video zo svetovej premiéry Ioniqu 6 aj so slovenskými titulkami:

(ak treba, prepnite si titulky v nastaveniach videa)

Modulárna prístrojová doska s dotykovou obrazovkou integruje do zdanlivo jedného dva separátne displeje – 12-palcový plne dotykový displej infotainmentu a 12-palcový digitálny prístrojový panel. Infotainment poskytuje navigáciu, zohľadňujúcu reálnu premávku a aj stav nabitia akumulátoru auta.

Ioniq 6 má aj celkom nové sedadlá, vyrobené špeciálne pre elektromobily, ktoré sú mimoriadne komfortné a pritom približne o tretinu tenšie, než konvenčné sedadlá. Vodič si môže prispôsobiť nielen osvetlenie a zvuk, ale aj správanie sa auta. Umožňuje to vylepšený systém EV Performance Tune-up. Vďaka nemu si možno individuálne nastaviť posilňovač, upraviť výkon motora, citlivosť plynového pedála a režim pohonnej sústavy.

Tým sa dostávame k technike. Batéria môže mať kapacitu až 77,4 kWh a buď poháňa zadný elektromotor, alebo všetky kolesá. Vrchol ponuky predstavuje dvojica elektromotorov s pohonom všetkých kolies, kombinovaným výkonom 239 kW (325 koní) a impozantným krútiacim momentom 605 Nm. Auto s touto kombináciou dokáže zrýchliť na stovku za 5,1 sekundy.

Ďalším zaujímavým údajom je spotreba energie. Tá sa v prípade štandardnej batérie s kapacitou 53 kWh s 18-palcovými pneumatikami (môžete mať aj 20-palcové), jedným elektromotorom a pohonom zadných kolies podľa WLTP odhaduje na menej ako 14 kWh/100 km.

Interiér auta pôsobí rovnako futuristicky ako... Foto: Hyundai
Hyundai Ioniq 6 (2022) Interiér auta pôsobí rovnako futuristicky ako interiér Ioniqu 5.

Vďaka tomu je Ioniq 6 jedným z energeticky najefektívnejších vozidiel na trhu. Len pre zaujímavosť – približne porovnateľnú priemernú spotrebu sme dosiahli v teste len s malou a (na pomery elektromobilov) ultraľahkou Daciou Spring. Pri tomto motore zatiaľ Hyundai bližšie parametre nezverejnil. Ak sa pozrieme na najbližšieho modelového súrodenca Ioniq 5, tak v ňom má výkon 125 kW (170 koní).

Architektúra platformy E-GMP umožňuje autu využívať 400 V aj 800 V nabíjaciu infraštruktúru, pričom 800 V je štandard. S 350 kW rýchlonabíjačkou ho možno nabiť z 10 na 80 percent kapacity batérie za 18 minút. Ani v tomto prípade Hyundai ale nespresňuje, ktorej batérie sa tento údaj týka.

Pokiaľ ide o asistenčné systémy, tak Ioniq 6 je vybavený celou sériou vylepšených asistentov v rámci architektúry Smart Sense. Napríklad Highway Driving Assist 2 (HDA 2), vylepšený asistent pre jazdu na diaľnici, pomáha udržiavať nastavenú vzdialenosť a rýchlosť od vozidla idúceho a zároveň pomáha držať vozidlo v strede jazdného pruhu aj v zákrutách. V prípade, že iné vozidlo sa priveľmi k Ioniqu priblíži, systém automaticky upraví bezpečnú vzdialenosť.

Hyundai Ioniq 6 (2022)
Hyundai Ioniq 6 (2022)
+7Hyundai Ioniq 6 (2022)

Nechýba ani inteligentný tempomat (SCC), ktorý sa „učí“ štýl jazdy vodiča a vie prispôsobiť rýchlosť aj pomocou čítania príslušných značiek. Auto taktiež dokáže vodiča pri paralelnom parkovaní upozorniť na blížiace sa auto, pri zmene jazdného pruhu na možnú kolíznu situáciu a cestujúcich na zadných sedadlách varuje, ak by hrozilo, že otvoria dvere do jazdnej dráhy blížiaceho sa auta. Auto možno tiež na diaľku zaparkovať alebo vyparkovať pomocou diaľkového ovládania.

Hyundai Ioniq 5 (2021) Čítajte viac Test: Hyundai Ioniq 5 - elektromobil ako zo sci-fi filmu

Ioniq 6, podobne ako Ioniq 5, má funkciu Vehicle-to-Load (V2L), ktorá umožňuje nabíjať iné elektrické zariadenia, napr. pri výpadku prúdu, počas kempovania alebo pri outdoorových aktivitách. V2L sa aktivuje cez vonkajší nabíjací port, druhá zásuvka na nabíjanie napr. notebookov či smartfónov sa nachádza v kabíne vozidla pod zadným sedadlom.

Ioniq 6 sa začne vyrábať v treťom štvrťroku 2022. Presný termín jeho uvedenia na slovenský trh bude, rovnako ako aj ceny, oznámený neskôr.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Hyundai #elektromobil #Hyundai Ioniq 6
Články podľa značiek