Kia XCeed: Crossover zo Žiliny má retuše a nový silný GT-line

Rodinu Ceed zmodernizovala Kia už vlani. Teraz sa zmien dočkal ako posledný aj crossover XCeed. Štylistické zmeny korunuje športová verzia GT-Line s motorom 1,6 T-GDi. No Xceed si polepšil aj v bezpečnosti.

19.07.2022 09:00
debata
XCeed dostal po facelifte nové LED svetlá s... Foto: Kia
Kia XCeed - 2022 XCeed dostal po facelifte nové LED svetlá s integrovanými hmlovkami. To umožnilo vytvoriť v nárazníku nové prieduchy pre prívod vzduchu k brzdám. Toto je navyše GT-line.

Kia predstavila celkom nového člena rodiny Ceed v roku 2019. A urobila dobre. Outdoorová verzia Ceedu s názvom XCeed sa totiž rýchlo prepracovala na post bestsellera modelového radu. Za necelé tri roky sa pre XCeed rozhodlo viac ako 120 000 zákazníkov. A keďže bežné Ceedy vrátane Proceedu absolvovali modernizáciu už vlani, neprekvapí, že inovácie teraz podstupuje aj XCeed. Novinku spoznáte najmä vďaka štylistickým zmenám.

XCeed dostal nové LED svetlá, výraznejšiu masku a prepracovaný nárazník. Premiestnenie hmlových svetiel do hlavných svetlometov umožnilo vytvoriť nové prieduchy, optimalizujúce prúdenie vzduchu v oblasti kolies. Vzadu je opäť nový nárazník s čiernym difúzorom a imitáciou výfukov. Lesklé čierne sú aj podbehy. Paletu kolies rozšíril nový dizajn 18-palcových diskov, hoci základom sú hliníkové šestnástky. A menila sa aj ponuka farieb. Pribudol žltý lak Lemon Splash, zelený Celadon Spirit Green a sivý Yuca Steel Gray.

Zozadu spoznáte GT-line najmä vďaka difúzoru... Foto: Kia
Kia XCeed - 2022 Zozadu spoznáte GT-line najmä vďaka difúzoru lakovanému vo farbe karosérie a 6-uholníkovým diódam vo svetlách.

No najväčšou novinou je športovo ladená verzia GT-line, ktorá využíva typické prvky už známych dynamicky orientovaných Ceedov. GT-line má agresívnejší výplet masky, zväčšené sacie otvory v nárazníku, vzduchové clony lemované matným chrómom, špecifické 18-palcové disky s „diamantovým“ výbrusom, pričom podbehy a difúzor sú lakované vo farbe karosérie. Naopak, strecha, strešné lišty a spätné zrkadlá využívajú klavírnu čerň. Zadné svetlá dostali efektnú 6-uholníkovú grafiku diód. GT-line má byť podľa Kie voľbou pre tých, ktorí nechcú robiť kompromis medzi rozumom a srdcom.

Zopár zmien sa nájde aj v priestrannej kabíne. Týkajú sa najmä vynoveného infotainmentu s 12,3-palcovým digitálnym kokpitom a 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou. Zmenená je najmä grafika. Konektivitu zlepšilo viacnásobné pripojenie Bluetooth a bezdrôtové pripojenie smartfónov cez rozhrania Android Auto a Apple CarPlay. Viac možností dáva posádke aplikácia Kia Connect, napríklad prepojenie s osobným kalendárom. Celkový dojem zlepšujú kvalitnejšie materiály ako napríklad čierny obklad v oblasti radiacej páky alebo dekorácie zo saténového chrómu. Nové je aj bezrámové vnútorné spätné zrkadlo.

Interiér má zlepšenú grafiku a funkcie... Foto: Kia
Kia XCeed - 2022 Interiér má zlepšenú grafiku a funkcie infotainmentu. Verzia GT-line pridáva skosený volant, športové sedadlá či radiacu páku potiahnutú perforovanou kožou.

Premiérový GT-line pridáva špecifické športové sedadlá, skosený športový volant D-cut, čierny strop alebo radiacu páku potiahnutú perforovanou kožou. Xceed pritom ostáva rovnako praktickým autom s batožinovým priestorom s objemom od 426 do 1 378 litrov, prestaviteľným dnom kufra a sklopnými operadlami delenými v pomere 40 : 20 : 40. Bohaté vybavenie reprezentuje dvojzónová klimatizácia, vyhrievané a ventilované sedadlá, vyhrievaný volant a čelné sklo či prémiové audio JBL Premium Clari-Fi. Balík bezpečnostných systémov si polepšil o inteligentný tempomat Smart Cruise Control, ktorý upravuje rýchlosť aj na základe dát navigácie vrátane profilu trasy.

Kia XCeed - 2022
Kia XCeed - 2022
+22Kia XCeed - 2022

XCeed ponúka vynovenú paletu agregátov vrátane benzínových a naftových motorov a tiež plug-in hybridu. Základom je benzínový 3-valec 1,0 T-GDi (88 kW) a naftový motor 1,6 CRDi MHEV (100 kW). Nad týmito jednotkami stojí benzínový 4-valec 1,5 T-GDi (118 kW) a nová najvýkonnejšia verzia 1,6 T-GDi (150 kW). Tá v kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou zrýchľuje na stovku len za 7,5 sekundy. Atmosférický plug-in hybrid 1,6 GDi PHEV (103 kW) využíva 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, batériu s kapacitou 8,9 kWh, ktorá mu umožňuje elektrický dojazd 48 a v mestskej premávke až 60 km.

Sympatické je, že Kia necháva na výber zákazníkom stále 6-stupňové manuálne prevodovky. Klasický manuál si môžete dopriať s motormi 1,0 T-GDI, 1,5 T-GDi aj v kombinácii s dieslom 1,6 CRDi. V tomto prípade ide o inteligentnú prevodovku iMT s elektronickou spojkou, ktorá umožňuje mild-hybridu plachtiť aj so zaradeným prevodovým stupňom. Vynovený XCeed bude schádzať naďalej z liniek slovenského závodu Kie v Žilne. Ceny by sme sa mali dozvedieť v priebehu augusta a prvé kusy by sa mohli dostať k zákazníkom na jeseň.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #facelift #Kia Ceed #Kia Xceed
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek