
Škoda prežíva dramatické obdobie. Nedostatok komponentov zredukoval jej európske predaje v prvom polroku 2022 o 24,9 %. Predala len 259 692 áut, pričom aj vlaňajší rok patril z hľadiska registrácií k tým horším. Z dôvodu vojny na Ukrajine navyše celkom prišla o svoj druhý najvýznamnejší trh – Rusko. To však nie je koniec „apokalypsy“. Škoda totiž už dlhodobo padá aj v Číne, ktorá bola pre ňu absolútnou prioritou.

Ešte v roku 2018 tu predala okolo 350 000 vozidiel. S príchodom lacnej koncernovej značky Jetta v roku 2019 sa však jej čínsky odbyt začal prepadať nevídaným tempom. Napríklad vlani tam Škoda zaznamenala medziročný pokles o viac ako 60 percent, keď dodala zákazníkom len asi 55 000 áut. Naproti tomu Jetta predala trikrát toľko. Niektoré čínske médiá dokonca skloňujú definitívny odchod značky z čínskeho trhu.

Napriek tomu to ešte Škoda nevzdáva. Dokonca predstavila v Číne novinku – modernizovaný Kodiaq GT. Ide o SUV-kupé, ktoré v Európe nepoznáme, podobne ako predĺženú Octaviu alebo Kamiq GT. Predná maska pôsobí ako väčšia, keďže jej nový čierny lem splýva s okolitými partiami. Nový je však napríklad aj tvar zadných výfukov – okrúhle nahrádzajú podlhovasté. A potom sú tu špecifické disky kolies.

Ešte viac zmien prebehlo v kabíne, kde Škoda využila svoj najnovší infotainment s 12-palcovou centrálne umiestnenou obrazovkou. To si vyžiadalo totálne prepracovanie palubnej dosky, pretože v tej predchádzajúcej bol displej priamo integrovaný. Nechýba ani digitálny kokpit a nový trojramenný volant. Emócie zvyšuje červeno-čierne čalúnenie sedadiel a výplní dverí. Čínski zákazníci budú mať naďalej na výber dve motorizácie.
