Audi predstavuje ďalšie nové SUV. A nehovoríme o elektromobile. Zostavu klasických športovo-úžitkových áut doplní Audi Q6. Ako naznačuje nomenklatúra, zaradí sa medzi známe Q5 a Q7. Párna číslica by mala označovať emotívne SUV-kupé, ale nie je to tak. Q6 je tak trochu z „iného cesta“. Džkou 5 099 mm prerastie aj svojich vznešenejších súrodencov. Lenže rázvor náprav 2 980 mm, o ktorý sa postarala modulárna platforma MQB Evo, ho drží pri zemi. A tá prezrádza aj to, že základom Q6 je čínske SUV VW Teramont. Hlavnou zbraňou Q6 má byť jeho praktickosť a modularita. Kabína totiž ponúkne tri rady sedadiel. A to buď v usporiadaní 2 + 2 + 2 alebo 2 + 3 + 2. Máme tu teda naozaj veľké 7-miestne SUV.
Okrem typických znakov Audi, ktorými sa dizajnéri snažili zakryť skutočný pôvod, sa novinka „líška“ čínskym zákazníkom aj ich „zbraňami“. Dizajn je totiž inšpirovaný tvorom Čchi-lin z čínskej mytológie. Toto zviera má jeden alebo viac rohov, zeleno-modrú šupinatú kožu, telo koňa alebo jeleňa a dračiu hlavu s medveďou šijou. Nechýba ani možnosť dvojfarebného lakovania s kontrastnou čiernou strechou. Q6 môže jazdiť na 19– až 21-palcových diskoch. Interiér využíva najnovší infotainment s 12,3-palcovým digitálnym kokpitom a 10,1-palcovou obrazovkou. Tretí, 8,6-palcový, displej, najmä pre funkcie klimatizácie, našiel miesto v stredovej konzole. No a digitálnu šou dopĺňa head-up displej.
Čínski zákazníci dostanú na výber tri benzínové motorizácie. Základ tvorí Q6 40 TFSI so 4-valcom 2,0 TFSI (195 kW), nad ktorým stojí jeho výkonnejšia verzia Q6 45 TFSI (220 kW). Na vrchole hierarchie sa usadí úplne nové 6-valcové Q6 50 TFSI s motorom 2,5 TFSI, ktorý v Európe zatiaľ nepoznáme. Mohutné SUV s ním zrýchli na stovku približne za 7,5 sekundy. Na rozdiel od Teramontu bude štandardom pohon oboch náprav quattro a automatická prevodovka. Luxus zabezpečí príplatkové adaptívne odpruženie. K dispozícii je tiež záplava asistenčných systémov, vrátane inteligentného parkovacieho asistenta. Výroba bude prebiehať v Číne v spolupráci s automobilkou SAIC Motor.