GAC GS8: Za toto SUV sa Číňania hanbiť nemusia. Hybrid má od Toyoty

Čínske autá prestávajú byť len nelegálnymi kópiami renomovaných modelov svetových značiek. GAC GS8 je skvelým príkladom. Jeho imidž ešte k tomu zvyšuje technika od Toyoty, ktorá sa dostala do hybridnej verzie.

28.07.2022 09:00
debata
GAC GS8 nie je žiadnym „začiatočníkom“. Ide už... Foto: GAC
GAC GS8 - 2022 GAC GS8 nie je žiadnym „začiatočníkom“. Ide už o druhú generáciu reprezentatívneho SUV s dĺžkou takmer päť metrov. Šokuje najmä veľkosťou prednej masky Victory Wings.

GAC je piatou najväčšou čínskou automobilkou, ktorej história siaha až do roku 1954. Autá vyrába pod vlastnou značkou, ale aj pod značkami Trumpchi, Aion, Hycan alebo v spolupráci s Toyotou, Hondou a Mitsubishi. Portfólio je naozaj široké – od sedanov až po SUV a MPV. Nevyhýba sa ani elektromobilom. Nedávno predstavila luxusný elektrický crossover Aion LX Plus s dojazdom 1 000 km! A svoj potenciál naznačuje prezentáciou konceptov. Tento rok to bol napríklad GAC Time s autonómnym riadením na úrovni SAE4 alebo hybridné SUV GAC Emkoo. Jednoducho, GAC reprezentuje pokrok Číny vo vývoji a výrobe áut.

GAC Emkoo Čítajte viac GAC Time Concept a Emkoo: Doba imitovania sa končí

A teraz sa automobilka pochválila reprezentatívnym luxusným SUV GAC GS8. Dizajn tohto velikána s dĺžkou 4 980, šírkou 1 950 a výškou 1 787 mm ide vlastnou cestou. Korunuje ho monumentálna predná maska Victory Wings, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani nové BMW či Cadillac Escalade. Lemujú ju vertikálne diódové svetlá, ktorým GAC hovorí „Eyes of Conquest“. Jednoduché línie triede SUV svedčia. Podľa GAC-u má GS8 vyžarovať majestátnosť z každého uhla. Zaujímavým prvkom je zatmavený zadný stĺpik, ostré bočné prelisy aj zadné svetlá „Ruby Lights“ s rubínovým efektom. Ešte väčší rešpekt budí hybridná verzia s maskou natiahnutou až do nárazníka.

Rešpekt budí GAC GS8 aj zozadu. Jednoduché... Foto: GAC
GAC GS8 - 2022 Rešpekt budí GAC GS8 aj zozadu. Jednoduché línie dopĺňajú ostré prelisy.

Aj kabína má vyslovene prémiový „punc“. Prísne horizontálne línie palubnej dosky dopĺňa rozsiahla digitalizácia. Nechýba 12,3-palcový kokpit, infotainment s voľne stojacou 14,6-palcovou obrazovkou ani head-up displej s navigáciou. Je tu tiež „nálož“ asistenčných systémov – od adaptívneho tempomatu cez udržiavanie jazdných prúdov, asistenta zmeny jazdného prúdu až po plne automatické parkovanie. Luxusnú atmosféru sprevádzajú kvalitné materiály vrátane kože či prešívaného semišu. Ventilované sú nielen sedadlá, ale aj stredová lakťová opierka. Variabilný interiér s troma radmi sedadiel môže mať usporiadanie 2 + 2 + 2 , alebo 2 + 3 + 2.

Ako vidieť, na digitalizácii sa naozaj... Foto: GAC
GAC GS8 - 2022 Ako vidieť, na digitalizácii sa naozaj nešetrilo. Okrem virtuálneho kokpitu a veľkej obrazovke infotainmentu je tu aj head-up displej, ktorý má v GS8 premiéru.

O podvozku toho veľa GAC neprezradil, no predpokladáme plne nezávislé zavesenie všetkých kolies aj ponuku adaptívnych tlmičov. Jazdné vlastnosti má podporovať celkovo vysoká tuhosť konštrukcie karosérie so 17-precentným podielom ultravysokopev­nostnej ocele. Prekvapením je len fakt, že nový GAC GS8 poháňa pomerne skromný preplňovaný 4-valec s objemom dvoch litrov. No technici z neho „vyžmýkali“ až 248 kW a krútiaci moment 400 Nm. Takže o dynamiku sa báť netreba. Túto silu prenáša výlučne 8-stupňová japonská automatická prevodovka Aisin na predné alebo na všetky štyri kolesá.

GAC Aion LX Plus - 2021 Čítajte viac GAC Aion LX Plus: Čína má elektromobil s dojazdom 1 000 km!

V zálohe je však aj spomínaná hybridná verzia, ktorá si požičala renomovanú techniku od Toyoty, tiež v kombinácii s preplňovaným dvojlitrom. Jej parametre však zatiaľ GAC neprezradil. Pravdepodobne ju uvedie neskôr. Nie je vylúčené, že s novinkou sa na vybraných trhoch stretnú aj európski zákazníci.

GAC GS8 - 2022
GAC GS8 - 2022
+34GAC GS8 - 2022
GAC GS8 - 2022
GAC GS8 - 2022
+7GAC GS8 - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Čína #GAC #GAC GS8
Články podľa značiek