
GAC je piatou najväčšou čínskou automobilkou, ktorej história siaha až do roku 1954. Autá vyrába pod vlastnou značkou, ale aj pod značkami Trumpchi, Aion, Hycan alebo v spolupráci s Toyotou, Hondou a Mitsubishi. Portfólio je naozaj široké – od sedanov až po SUV a MPV. Nevyhýba sa ani elektromobilom. Nedávno predstavila luxusný elektrický crossover Aion LX Plus s dojazdom 1 000 km! A svoj potenciál naznačuje prezentáciou konceptov. Tento rok to bol napríklad GAC Time s autonómnym riadením na úrovni SAE4 alebo hybridné SUV GAC Emkoo. Jednoducho, GAC reprezentuje pokrok Číny vo vývoji a výrobe áut.

A teraz sa automobilka pochválila reprezentatívnym luxusným SUV GAC GS8. Dizajn tohto velikána s dĺžkou 4 980, šírkou 1 950 a výškou 1 787 mm ide vlastnou cestou. Korunuje ho monumentálna predná maska Victory Wings, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani nové BMW či Cadillac Escalade. Lemujú ju vertikálne diódové svetlá, ktorým GAC hovorí „Eyes of Conquest“. Jednoduché línie triede SUV svedčia. Podľa GAC-u má GS8 vyžarovať majestátnosť z každého uhla. Zaujímavým prvkom je zatmavený zadný stĺpik, ostré bočné prelisy aj zadné svetlá „Ruby Lights“ s rubínovým efektom. Ešte väčší rešpekt budí hybridná verzia s maskou natiahnutou až do nárazníka.

Aj kabína má vyslovene prémiový „punc“. Prísne horizontálne línie palubnej dosky dopĺňa rozsiahla digitalizácia. Nechýba 12,3-palcový kokpit, infotainment s voľne stojacou 14,6-palcovou obrazovkou ani head-up displej s navigáciou. Je tu tiež „nálož“ asistenčných systémov – od adaptívneho tempomatu cez udržiavanie jazdných prúdov, asistenta zmeny jazdného prúdu až po plne automatické parkovanie. Luxusnú atmosféru sprevádzajú kvalitné materiály vrátane kože či prešívaného semišu. Ventilované sú nielen sedadlá, ale aj stredová lakťová opierka. Variabilný interiér s troma radmi sedadiel môže mať usporiadanie 2 + 2 + 2 , alebo 2 + 3 + 2.

O podvozku toho veľa GAC neprezradil, no predpokladáme plne nezávislé zavesenie všetkých kolies aj ponuku adaptívnych tlmičov. Jazdné vlastnosti má podporovať celkovo vysoká tuhosť konštrukcie karosérie so 17-precentným podielom ultravysokopevnostnej ocele. Prekvapením je len fakt, že nový GAC GS8 poháňa pomerne skromný preplňovaný 4-valec s objemom dvoch litrov. No technici z neho „vyžmýkali“ až 248 kW a krútiaci moment 400 Nm. Takže o dynamiku sa báť netreba. Túto silu prenáša výlučne 8-stupňová japonská automatická prevodovka Aisin na predné alebo na všetky štyri kolesá.

V zálohe je však aj spomínaná hybridná verzia, ktorá si požičala renomovanú techniku od Toyoty, tiež v kombinácii s preplňovaným dvojlitrom. Jej parametre však zatiaľ GAC neprezradil. Pravdepodobne ju uvedie neskôr. Nie je vylúčené, že s novinkou sa na vybraných trhoch stretnú aj európski zákazníci.