Genesis predstavil svoju vlajkovú loď G90 prvýkrát v roku 2015. Vtedy však išlo o len prepracovaný Hyundai Equs. Ten v roku 2019 absolvoval väčší facelift, no to už bola vo vysokom štádiu vývoja druhá generácia, bez analógií s Hyundaiom. A je to na nej vidieť. Genesis nenechal nič na náhodu. Toto auto má všetky technológie, ktoré nájdete v Mercedese-Benz triedy S, BMW radu 7, Audi A8 či Lexuse LS. Posúďte sami. G90 má na dĺžku 5 275 a jeho predĺžená verzia až 5 465 mm! Rovnako veľkolepý je rázvor náprav s hodnotou 3 180, respektíve 3 370 mm. Dizajnu prednej časti dominuje maska Crest Grille, ktorá je vyrobená technológiou dvoch na seba vrstvených vzorov G-Matrix, vytvárajúcich silný 3D efekt. Nadväzujú na ňu extrémne úzke dvojriadkové reflektory, pripomínajúce logo značky. A keď sme už pri logu, to nové je o 80 % tenšie.
Štíhly tvar svetiel umožnilo prekríženie šošoviek denných svetiel DLR so smerovými, diaľkovými a stretávacími svetlami. Len stretávacie svetlá pozostávajú z 200 mikroskopických šošoviek, pritom poskytujú rovnaký svetelný výkon ako väčšie verzie. Rovnako fascinujúca je predná jednodielna kapota Clamshell Hood integrovaná s blatníkmi, takže nemá žiadne zbytočné spoje. Pri pohľade zboku zaujme klesajúca línia pontónu Parabolic Lile a enormne široký zadný stĺpik, takmer v štýle starších modelov Rolls-Royce. Tie umožňujú cestujúcim vzadu získať dostatok súkromia. A to majú ešte poruke elektricky ovládané roletky. Aj vzadu majú svetlá dvojriadkový dizajn. Vyniknú o to viac, o čo nižšie Genesis umiestnil poznávaciu značku a senzory. Genesis ponúkne 12 farieb karosérie vrátane laku Hallasan Green, pomenovaný podľa rovnomennej kórejskej sopke.
Luxus v každom milimtri
Kabína je skutočným kráľovstvom luxusu. Začína sa to už pri nastupovaní. Keď sa vodič priblíži k vozidlu, vysunú sa z obrysu karosérie kľučky. Po nastúpení systém EasyClose zatvorí dvere bez toho, aby sa museli cestujúci dotknúť kľučiek. Vodič môže zatvoriť dvere aj stlačením brzdového pedála. Štartovanie zasa umožňuje snímač odtlačku prstu. Kabínu rozdeľuje mohutný stredový tunel. Aj preto sú vzadu len dve miesta na sedenie. Samozrejme, každé zo sedadiel je možné nastavovať. Vybavené sú opierkou nôh, ventilovaním či masážnou funkciou. Dvojdielna panoramatická strecha otvára každý sklenený panel samostatne.
Posádku rozmaznáva systém aromatizácie interiéru s troma vôňami, ambientné osvetlenie vytvára rôznu atmosféru a aparatúra Bang & Oluffsen s 23 reproduktormi vrátane výsuvných výškových meničov sa stará o dokonalú akustiku. Dokonca vie navodiť cez funkciu Virtual Venue zvuk charakteristický pre rôzne slávne koncertné sály, ako napríklad Boston Symphony Hall. Má tiež na starosti aktívne potláčanie hluku ANC-R (Active Noise Control-Road) generovaním opačnej frekvencie ruchov, ktoré sníma viacero mikrofónov v kabíne, ale aj na podvozku. Systém analyzuje hluk v každej časti interiéru zvlášť. Napokon, Hyundai tvrdí, že Genesis G90 je najtichším autom, aké kedy skonštruoval. Pomáhajú aj vrstvené sklá. Genensis išiel až tak ďaleko, že varovné signály asistenčných systémov generuje reproduktor v hlavovej opierke vodiča, aby neobťažovali celú posádku.
Najtichší zo všetkých
Mood Curator, teda kurátor nálady umožňuje integrované ovládanie náladových funkcií od masáže cez štyri vône a ambientné svetlo až po zvuk. Celkovo ponúka štyri atmosféry. Predné sedadlá obsahujú 10 vzduchových buniek v operadlách a dve v sedákoch. K dispozícii sú štyri masážne programy a tri intenzity. Pri vystupovaní a nastupovaní sa vonkajšie bunky vyfúknu, aby zväčšili vstupný priestor. V režime Sport sa zas krajné vankúše nafukujú, aby stabilizovali telo v zákrutách. Vždy len na jednej strane podľa toho, či vozidlo prechádza pravotočivou, alebo ľavotočivou zákrutou. Vzadu nechýba 8-palcový dotykový displej ani dve 10,2-palcové obrazovky. O čistotu prostredia sa stará klimatizácia odstraňujúca baktérie. A špeciálny box s UV žiarením zas vydezinfikuje váš mobilný telefón alebo kľúče.
Vpredu je G90 vybavené najmodernejším infotainmentom so zakriveným displejom a aktualizáciou softvéru vzduchom (OTA). Takto možno vylepšovať na diaľku rôzne funkcie vozidla vrátane podvozka, navigácie, riadenia či asistentov, takže G90 ostáva neustále v dobrej kondícii. Vznešenú atmosféru dotvárajú luxusné materiály. Genesis však zároveň hovorí o udržateľnom luxuse, a tak sú napríklad „drevené“ dekorácie vyrobené z recyklovaného papiera vrátane novín. Aj preto majú tieto obklady názov Newspaper Crown Wood a Newspaper Stripe Wood. Na stredovej konzole zas nájdeme sklenené prvky. Zákazníci majú na výber päť farebných kombinácií interiéru.
Menej valcov, viac túrb
Pod kapotou pracuje 6-valcový motor 3,5 T-GDi. Nahrádza teda starší 8-valec. O výkon sa však báť netreba. Preplňovaná pohonná jednotka poskytuje dostatočných 280 kW a 530 Nm krútiaceho momentu. Predĺžená verzia LWB je doplnená o elektrický kompresor, ktorý urýchli reakcie pri nízkych otáčkach. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav. Ovládanie uľahčuje riadenie všetkých štyroch kolies, opäť technológia známa z BMW, Audi či Mercedesov-Benz. Tie zadné sa natáčajú v uhle štyroch stupňov protismerne pri nízkych rýchlostiach a o dva stupne súhlasne s prednými pri tých vyšších.
A nechýba ani viackomorové pneumatické odpruženie, ktoré upravuje charakteristiku, podľa okamžitých podmienok na základe skenovania povrchu pred vozidlom alebo podľa jedného z troch zvolených jazdných režimov. Systém tiež mení svetlú výšku v troch úrovniach – napríklad aj pri vystupovaní a nastupovaní, keď putuje karoséria o 25 mm nad štandardnú úroveň. Predchádza tiež kontaktu s obrubníkmi pri parkovaní. Dokáže tiež zvýšiť prednú časť vozidla pri prudkom klesaní, čo je komfortné pre posádku a užitočné pre ochranu vozidla. Intenzita bŕzd sa dá nastaviť v troch úrovniach.
Jedinou zlou správou je, že aj napriek európskej ofenzíve značky vlajkovú loď G90 neplánuje dovážať na starý kontinent. Nemecká prémiová trojka tak môže zatiaľ spávať bez strachu.
Čítajte viac Genesis GV60: Luxusný ‘Ioniq‘ sa blíži. Dostane krištáľovú guľu!