Toyota má síce imidž konzervatívnej automobilky, ale v posledných rokoch sa snaží dopriať svojmu výrobnému programu viac emócií. A nehovoríme len o čistokrvných športových modeloch ako kupé GR 86, reinkarnovanej Super, šialenom GR Yarise či pripravovanej GR Corolle. Rozširuje sa aj rodina civilných modelov s imidžom divízie GR. Po Corollle GR Sport so športovým paketom sa bude môcť najnovšie pochváliť logom divízie Gazoo Racing aj malé SUV Yaris Cross.
Toyota pre Yaris Cross GR Sport pripravila vizuálny balík s prepracovanými nárazníkmi, lesklým čiernym výpletom masky, čiernou strechou a spätnými zrkadlami a 18-palcovými 10-lúčovými diskami s červenými strmeňmi bŕzd. Interiér zušľachtili anatomické sedadlá čalúnené umelou kožou Air Nabuck. Koža pokrýva tiež 3-ramenný športový volant. Nechýbajú hliníkové pedále ani plakety GR Sport. Podstatné však je, že Toyota neostala len pri estetických zmenách. Úpravy sa dotkli aj podvozka.
Základom zlepšených jazdných vlastností je ale samotná vystužená karoséria. Nakláňanie v zákrutách redukujú odlišne naladené tlmiče a pružiny, ako aj svetlá výška znížená o 10 mm. S asfaltom spájajú Yaris Cross GR Sport pneumatiky Falken FK510. Za volantom by si tak mali zákazníci užiť viac radosti, hoci pod kapotou nepribudli žiadne kone navyše. Športový Yaris Cross poháňajú naďalej 3-valce 1,5 Dynamic Force. Obe verzie, teda čisto benzínová aj hybridná, majú zhodný výkon 85 kW, čo zodpovedá štandardným Yarisom.
Čítajte viac Toyota GR Corolla: Brutálny 3-valec má 304 koní! Nechýba ‘manuál’ ani 4x4Pocit lepšej ovládateľnosti má mať na svedomí ostrejšie reakcia na povel plynového pedálu a priamejší prevod riadenia. Pre Yaris Cross GR Sport však nebude k dispozícii pohon oboch náprav AWD-i. Toyota dala prednosť nižšej hmotnosti a väčšiemu batožinovému priestoru. Zlou správou je, že novinka sa zatiaľ dostala len na domáci japonský trh a o jej osude v Európe nie je nič známe.