Toyota Yaris Cross GR Sport: Malé SUV sa hrá na športovca. Ale nie pod kapotou

Rodina modelov GR Sport sa čoskoro rozrastie o „ostrý“ Yaris Cross. Nejde len o hru. Vzhľadové úpravy totiž dopĺňa stabilnejší podvozok. I keď koní pod kapotou nepribudlo.

17.08.2022 10:00
debata (1)
Yaris Cross GR Sport spoznáte na prvý pohľad... Foto: Toyota
Toyota Yaris Cross GR Sport - 2022 Yaris Cross GR Sport spoznáte na prvý pohľad vďaka novým nárazníkom, športovému výpletu masky, čiernej streche či 18-palcovým diskom s červenými strmeňmi bŕzd.

Toyota má síce imidž konzervatívnej automobilky, ale v posledných rokoch sa snaží dopriať svojmu výrobnému programu viac emócií. A nehovoríme len o čistokrvných športových modeloch ako kupé GR 86, reinkarnovanej Super, šialenom GR Yarise či pripravovanej GR Corolle. Rozširuje sa aj rodina civilných modelov s imidžom divízie GR. Po Corollle GR Sport so športovým paketom sa bude môcť najnovšie pochváliť logom divízie Gazoo Racing aj malé SUV Yaris Cross.

V interiéri nemôžu chýbať anatomické sedadlá,... Foto: Toyota
Toyota Yaris Cross GR Sport - 2022 V interiéri nemôžu chýbať anatomické sedadlá, športový volant, hliníkové pedále a plakety divízie Gazoo Racing.
Toyota Yaris cross - test 2022 Čítajte viac Test: Toyota Yaris Cross Hybrid 2WD – drsný imidž, nevinná spotreba

Toyota pre Yaris Cross GR Sport pripravila vizuálny balík s prepracovanými nárazníkmi, lesklým čiernym výpletom masky, čiernou strechou a spätnými zrkadlami a 18-palcovými 10-lúčovými diskami s červenými strmeňmi bŕzd. Interiér zušľachtili anatomické sedadlá čalúnené umelou kožou Air Nabuck. Koža pokrýva tiež 3-ramenný športový volant. Nechýbajú hliníkové pedále ani plakety GR Sport. Podstatné však je, že Toyota neostala len pri estetických zmenách. Úpravy sa dotkli aj podvozka.

Yaris Cross GR Sport má tiež upravený podvozok... Foto: Toyota
Toyota Yaris Cross GR Sport - 2022 Yaris Cross GR Sport má tiež upravený podvozok s tuhším odpružením, o 10 mm menšou svetlou výškou a priamejším prevodom riadenia.

Základom zlepšených jazdných vlastností je ale samotná vystužená karoséria. Nakláňanie v zákrutách redukujú odlišne naladené tlmiče a pružiny, ako aj svetlá výška znížená o 10 mm. S asfaltom spájajú Yaris Cross GR Sport pneumatiky Falken FK510. Za volantom by si tak mali zákazníci užiť viac radosti, hoci pod kapotou nepribudli žiadne kone navyše. Športový Yaris Cross poháňajú naďalej 3-valce 1,5 Dynamic Force. Obe verzie, teda čisto benzínová aj hybridná, majú zhodný výkon 85 kW, čo zodpovedá štandardným Yarisom.

Toyota GR Corolla 6 Čítajte viac Toyota GR Corolla: Brutálny 3-valec má 304 koní! Nechýba ‘manuál’ ani 4x4

Pocit lepšej ovládateľnosti má mať na svedomí ostrejšie reakcia na povel plynového pedálu a priamejší prevod riadenia. Pre Yaris Cross GR Sport však nebude k dispozícii pohon oboch náprav AWD-i. Toyota dala prednosť nižšej hmotnosti a väčšiemu batožinovému priestoru. Zlou správou je, že novinka sa zatiaľ dostala len na domáci japonský trh a o jej osude v Európe nie je nič známe.

Toyota Yaris Cross GR Sport - 2022
Toyota Yaris Cross GR Sport - 2022
+20Toyota Yaris Cross GR Sport - 2022

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Yaris #Toyota Yaris Cross #GR Sport
Články podľa značiek