Spoločné využívanie platforiem v novom koncerne Stellantis je v plnom prúde. Chcete dôkaz? Nový Dodge Hornet je technologickým dvojčaťom Jeepu Compass a len nedávno predstavenej Alfy Romeo Tonale. A je to na ňom vidieť. Lenže chuligánske DNA Dodge sa prejavilo na odlišnom dizajne. Len 4,5 metra dlhé SUV, alebo presnejšie CUV, ako ho charakterizuje Dodge, má omnoho agresívnejší vzhľad, akoby pod kapotou burácal minimálne 6-valec. Vidieť to na veľkom sacom otvore v nárazníku, štrbinovej maske a dokonca dvoch prieduchoch na prednej kapote.
Čítajte viac Dodge Challenger: Tak predsa, americká ikona prichádza s plátnom. Trvalo to 50 rokovZ profilu zaujmú masívne ochranné čierne plasty a vzadu dvojitá koncovka výfukov, ako aj osvetlené logo. Kolesá môžu mať priemer až 20 palcov. A za príplatok vám Dodge okrem grafitových diskov dopraje kontrastnú čiernu strechu či celý balík Black Track Pack. Na výber bude sedem odtieňov laku vrátane zlatého Acapulco Gold. Rebelantský duch prenikol aj do kabíny so stredovou konzolou mierne natočenou na vodiča a palubnou doskou s kontrastnými červenými akcentmi. Štartovacie tlačidlo je umiestnené na stredovej konzole a na volante nechýba volič jazdných režimov.
Digitalizáciu reprezentuje 12,3-palcový prístrojový panel a 10,25-palcová obrazovka infotainmentu Uconnect 5. Samozrejmosťou bude diaľkový prístup k vozidlu a využívanie rôznych aplikácií. Prepojenie so smartfónmi zabezpečujú bezdrôtové platformy Android Auto a Apple Carplay. Najvýkonnejšie audio Harman/Kardon sa môže pochváliť výkonom 465 W a 14 reproduktormi. Balík asistenčných systémov zahŕňa autonómne brzdy registrujúce aj cyklistov, udržiavanie v jazdnom prúde, inteligentný adaptívny tempomat, výstrahu pred križujúcimi vozidlami a tri úrovne parkovacieho asistenta.
Čítajte viac Alfa Romeo Tonale: Záchranca Alfy je tu. Nemá však čím prekvapiťPod prednou kapotou sa objavia dve pohonné jednotky, vždy však 4-valcové a s pohonom oboch náprav. Hornet bude vôbec prvým modelom Dodge s elektrifikáciou. Plug-in hybridná verzia R/T bude zároveň najvýkonnejšou. Dokonca má ísť o najvýkonnejšie kompaktné SUV v triede. Stará sa o to kombinácia 4-valca 1,3 MultiAir s elektronicky ovládanými sacími ventilmi a zadného elektromotora (90 kW). Celkový výkon sústavy je naladený na 212 kW. To je o 10 kW viac v porovnaní so sesterským Tonale. Systém dopĺňa 6-stupňová automatická prevodovka a batéria s kapacitou 15,5 kWh, ktorá má zabezpečiť bezemisný dojazd asi 50 km.
Spojenie sily spaľovacieho a elektrického motora prinesie Hornetu slušnú dynamiku. Na stovku zrýchli za 6,1 sekundy. A to má v zálohe funkciu PowerShot, ktorá dokáže na 15 sekúnd zvýšiť výkon o 18 kW. Nechýba ani Launch Control pre štart z miesta. Priaznivcov značky ale asi viac osloví klasická verzia Hornet GT s „plnotučným“ preplňovaným motorom 2,0 Huricane s výkonom 197 kW a krútiacim momentom 400 Nm. Ten v spojení s 9-stupňovým automatom a mechanickou štvorkolkou vystrelí Hornet na stovku za 6,5 sekundy. Je to síce o štyri desatinky sekundy horší výsledok, ale k dispozícii ho máte stále a nie v závislosti od stavu nabitia batérie.
Čítajte viac Dodge Durango SRT Hellcat: Američania stvorili najsilnejšie SUV sveta. Poráža aj UrusTam však Dodge nekončí, pretože neskôr by sa mal objaviť Hornet GLH s výkonom zvýšeným na 224 kW. Hornet sa tiež môže pochváliť sofistikovaným podvozkom. Už v štandarde bude disponovať adaptívnymi tlmičmi Koni s patentovanou technológiou Frequency Selective Damping. Za príplatok budú ale k dispozícii napríklad aj 4-piestikové brzdy Brembo alebo tlmiče s nastaviteľnou tuhosťou pruženia. Všetky Hornety dostanú nezávislé zavesenie štyroch kolies a vektorovanie krútiaceho momentu medzi kolesami, ktoré zlepší stabilitu v zákrutách.
Na novinku Dodge sa budú môcť pravdepodobne tešiť aj európski zákazníci. Vyrábať sa totiž bude po boku Tonale v talianskom závode Giambattista Vico. Najprv spustí Dodge výrobu GT, na budúci rok dorazí na trh hybridný Hornet R/T a vrcholové GLE sa chystá na premiéru až v roku 2024. Mimochodom, názov Hornet patril v minulosti zaniknutej automobilke Hudson a neskôr prešli práva na koncern Chrysler, ktorý v roku 1990 pohltil American Motors. V roku 2006 sa dokonca predstavil koncept Dodge Hornet, ale na výrobné linky toto malé a dobrodružné MPV nikdy nezamierilo. Názov si tak na svoju reinkarnáciu musel počkať ďalších 16 rokov.