Éra Bugatti s čisto benzínovým motorom speje ku koncu. Z plánovaných 500 vozidiel postavených na báze Chironu zostalo už len zopár voľných kusov. Bugatti má tak dôvod na veľkolepú rozlúčku s motorom 8,0 W16. Žiadny podobný agregát už nikdy nevznikne. A tak prichádza jeho skutočná oslava v podobe hriešne drahého Bugatti W16 Mistral. Ten nadviaže na odkaz Veyronu 16.4 Grand Sport Vitesse z roku 2013 a preberie žezlo najrýchlejšieho roadsteru planéty. A hoci až 40 % Chironov putovalo k zákazníkom s otvorenou kabínou, Mistral je predsa len výnimočný.
Bugatti preň vytvorilo úplne novú karosériu. Dizajnéri si ako múzu vzali Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid z roku 1934 s nezabudnuteľnými „gondolami“ za opierkami hláv a čierno-žltým lakovaním. Presne túto farebnú schému preberie aj prvý Mistral. A pridáva nízke zakrivené čelné okno, ktoré plynule nadväzuje na tie bočné. Bugatti hovorí, že samotné okno je zázrakom techniky, keďže napriek zaobleniu neskresľuje výhľad vodiča. Nechýbajú ani ikonické gondoly s integrovanými otvormi pre prívod vzduchu k motoru. Bočné otvory slúžia výhradne pre olejové chladiče.
Nová je aj predná časť s najväčšou „podkovou“, aká sa kedy na Chirone objavila. Svetlá zas majú jedinečný tvar, pričom jednotlivé diódy sú „naskladané“ nad sebou. Ešte emotívnejšie pôsobia zadné svetlá v tvare písmena X, ktoré vytvárajú celok so svietiacim nápisom Bugatti. Zároveň je dizajn extrémne funkčný. Svetlá napríklad integrujú otvory pre prívod alebo odvod vzduchu a dvojica sacích otvorov za opierkami hláv vyrobená uhlíkových vlákien tvorí ochranu posádky v prípade prevrátenia. Navyše sa z otvorov šíri nenapodobiteľná zvuková kulisa motora 8,0 W16 dopovaného štvoricou turbodúchadiel.
A keď sme už pri motore, asi neprekvapí, že Mistral dostal jeho najvýkonnejšiu verziu, vyladenú až na 1 600 koní (1 176 kW), ktorá sa prvýkrát predstavila v Bugatti Chiron Super Sport 300+. Ide o najvýkonnejší čisto spaľovací motor. Z Mistralu to má urobiť najrýchlejší roadster všetkých čias. Presnú hodnotu „maximálky“ síce nepoznáme, ale Super Sport 300+ s ním dosiahol 490 km/h. Mistral veru nebude oveľa pomalší. Zrýchlenie na stovku za dve sekundy je takmer isté. A, samozrejme, do vrecka schová starší rekord Veyronu Grand Sport Vitesse, ktorý zvládal „len“ 408,84 km/h.