Rýchlosť, s akou v tomto projekte postupuje, naozaj prekvapila. Opel Adam sa zjavuje ako blesk z jasného neba. Podkúriť chce silným mestským hráčom, akými sú Fiat 500, Ford Ka alebo aj prémiovému Mini či Citroën DS3. Možno aj preto stavia na mimoriadne mladícky imidž. Trojdverový hatchback s dĺžkou 3,7 metra si na nedostatok dizajnových nápadov sťažovať naozaj nemôže, i keď pravdu povediac, akoby sa inšpiroval svojimi súpermi.

Siluetou pripomína Fiat 500, riešením zadného veka zas Ford Ka prvej generácie a zadný stĺpik s motívom obrátenej plutvy akoby si Adam požičal z dizajnového portfólia Citroënu. Neprekáža to, všetko dokopy to však vyzerá dobre a z mohutného loga na prednej maske je jasné, z akej stajne Adam pochádza. Postavili ho na skrátenej podlahovej platforme súčasnej Corsy s rázvorom len 2300 mm.

Napriek miniatúrnym rozmerom však nebude skúpy na komfort ani bezpečnosť. Už v sérii počíta so šiestimi airbagmi a ESP. Jednoduchý, no sviežo zariadený interiér s množstvom lakovaných plôch ponúkne aj také vymoženosti ako vyhrievaný volant, audiosystém so 7-palcovou dotykovou obrazovkou, osvetlenie LED-diódami či poloautomatický parkovací systém.

Kariéru odštartuje s trojicou benzínových motorov ecoFlex s objemom od 1,2 do 1,4 litra (51 až 74 kW) spojených s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Spotrebu paliva môže za príplatok znížiť stop-štart systém.
Opel Adam predstaví automobilka na jesennom autosalóne v Paríži. Do showroomov dorazí začiatkom budúceho roka.