Škoda Vision 7S: Toto auto zmení celú 'škodovku'. Na nabitie prejde 600 km!

Vision 7S nie je len ďalším konceptom Škody. Definuje jej novú identitu a nový dizajnový jazyk. Aj preto na nej nenájdete okrídlený šíp. Zároveň posúva vpred technológiu platformy MEB. So sériovou verziou by sme sa mali stretnúť do roku 2026.

30.08.2022 19:30
debata (16)
Vison 7S otvára novú kapitolu dizajnu. Má... Foto: Škoda
Škoda Vision 7S - 2022 Vison 7S otvára novú kapitolu dizajnu. Má prednú masku Tech-Deck Face vybavenú senzormi a svetlá v tvare písmena T. Sedem otvorov v nárazníku dotvára drsný imidž SUV.

Elektrifikácia Škody je v plnom prúde. I keď zatiaľ to tak nevyzerá. Na trhu má jediný batériový model – Enyaq iV. Elektrické Citigo je totiž minulosťou. No za dverami sú hneď tri novinky, ktoré sa predstavia už do štyroch rokov. Očakávať môžeme malý mestský elektromobil, stredne veľké SUV Elroq, akýsi elektrický Karoq, a tiež veľké 7-miestne SUV s dojazdom až 600 km.

Napokon, investíciou 5,6 miliardy eur chce Škoda zvýšiť podiel predaja elektromobilov v Európe do konca dekády na viac ako 70 %. A jedným z ťahákov má byť práve sériová verzia Vision 7S. Na prvý pohľad je jasné, že toto auto otvára novú kapitolu.

Koncept Škoda Vision 7S (2022)
Koncept Škoda Vision 7S (2022)
+11Koncept Škoda Vision 7S (2022)

S predošlými produktmi Škody, ktoré vznikali ešte pod taktovkou Jozefa Kabaňa, nemá veľa spoločného. Tento projekt mal už plne v rukách Oliver Stefani. I keď tradíciu neobchádza. Vision 7S si zachoval typické prelisy na prednej kapote či „škodovácky“ tvar masky, no všetko je interpretované po novom.

V štýle Modern Solid, ktorý postupne preberú ďalšie modely. Je to veľký zlom. Už len tým, že na štúdii nenájdete okrídlený šíp. Dominantný je nápis Škoda v celkom novom vyhotovení a s integrovaným mäkčeňom. Veľké SUV s dĺžkou 5 016 a rázvorom náprav 3 075 mm má robustnú spodnú časť karosérie a klesajúcu kabínu, ktorá je ladená v aerodynamickom duchu. Tieto dve časti oddeľuje typická „tornado line“.

Koncept je poriadnym kusom auta. Na dĺžku má až... Foto: Škoda
Škoda Vision 7S - 2022 Koncept je poriadnym kusom auta. Na dĺžku má až 5 016 mm a jeho rázvor je 3 075 mm. Ide teda o doteraz najväčšie SUV Škody.

Predná maska je plochejšia a širšia ako v minulosti. A, samozrejme, zaslepená. Masívne rebrovanie nahrádza čierne sklo. Jej názov Tech-Deck Face naznačuje, že ukrýva senzory potrebné pre asistenčné a autonómne systémy. Úplne nový dizajn majú aj svetlá. Sú síce situované opäť pod sebou, ale tentoraz v tvare písmena T. Denné svetlá tvoria totiž úzku horizontálnu linku a zabiehajú hlboko do blatníkov. Ten istý motív nájdeme aj na spätných zrkadlách a zadných svetlách. Masívnosť spodných partií zvýrazňuje nárazník, mimochodom, vyrobený z recyklovaných pneumatík, so siedmimi vertikálnymi otvormi. Ten stredný slúži ako poistka pre prerušenie vysokonapäťového okruhu.

Vzadu sú opäť svetlá v tvare písmena T. Ale aj... Foto: Škoda
Škoda Vision 7S - 2022 Vzadu sú opäť svetlá v tvare písmena T. Ale aj spojler, ktorý zlepšuje aerodynamiku. Podvozok má svetlú výšku až 242 mm. Tá je takmer zo sveta off-roadov.

Že sa Vision 7S hlási do sveta SUV, naznačujú aj robustné prahy, hranaté výrezy blatníkov a svetlá výška až 242 mm. Kolesá s aerodynamickými vložkami majú 22 palcov. Strecha sa končí výrazným spojlerom, ktorý sa vznáša nad trojuholníkovým stĺpikom. Karoséria je lakovaná po prvý raz matným lakom. Dizajnéri vybrali zelený odtieň. Mimochodom, Škoda bude používať dva zelené tóny – smaragdový a „elektrický“. Aj tým rozlíši svoje elektrické a konvenčné portfólio. Ako sa na koncept patrí, vybavený je digitálnymi spätnými zrkadlami, výsuvnými kľučkami dverí, tentoraz vertikálnymi, a protismernými zadnými dverami. Takže skelet sa zbavil stredového stĺpika. O to väčší otvor vzniká pri nastupovaní.

Koncept Škoda Vision 7S (2022)
Koncept Škoda Vision 7S (2022)
+9Koncept Škoda Vision 7S (2022)

Obrí interiér v zmenách nezaostáva. Má šesť samostatných sedadiel i keď v sériovej verzii sa počíta, že zvládne celkom sedemčlennú posádku. Siedmy člen tu však predsa len môže byť. Na stredový tunel totiž dizajnéri uchytili protismernú detskú sedačku, ktorá je tak umiestnená v najbezpečnejšej zóne vozidla. Palubná doska je vybavená vysoko umiestneným 8,8-palcovým digitálnym kokpitom. Výhľad naň uľahčuje malý sploštený volant s vertikálnymi ramenami! Vybavený je tiež rolovacími tlačidlami. V centre „palubovky“ zas nájdeme 14,6-palcový otočný tablet. Jeho poloha závisí od usporiadania kabíny. Vision 7S totiž ponúka dve konfigurácie – Jazda a Relax.

Kabína poskytuje dva druhy usporiadania – pre... Foto: Škoda
Škoda Vision 7S - 2022 Kabína poskytuje dva druhy usporiadania – pre jazdu a pre relax, napríklad pri nabíjaní. Vychytávkou je integrovaná detská sedačka v stredovom tuneli. Umiestnená je v najbezpečnejšej zóne vozidla.

V režime Jazda budú všetky ovládacie prvky v základnej polohe, tak aby k nim mal vodič dobrý prístup. Displej je vtedy vo vertikálnej polohe. V režime Relax, ktorý je určený napríklad pre nabíjanie, sa prístrojová doska a volant posunú dopredu a sedadlá v prvom a druhom rade zas mierne dozadu, aby mohli cestujúci sedieť ešte pohodlnejšie. Displej sa presunie do horizontálnej polohy, takže je ideálny na prehrávanie videoobsahu. Rovnováhu medzi digitálnymi a analógovými prvkami nastoľuje trojica veľkých otočných ovládačov pod displejom, doplnených haptickou odozvou. Krajné slúžia klimatizácii a stredným sa ovláda obsah obrazovky. Pod nimi sú ešte dve tlačidlá pre voľbu konfigurácie kabíny a rolovacie tlačidlo na ovládanie hlasitosti.

Škoda Vision 7S - 2022
Škoda Vision 7S - 2022
+21Škoda Vision 7S - 2022

Ekologickú povahu Vision 7S dotvára rozsiahle nasadenie recyklovaných materiálov. Palubná doska využíva čalúnenie z umelej kože, rohože sú opäť z použitých pneumatík a sedadlá z textílií, ktoré obsahujú 40 % prírodnej vlny a 60 % vlákien vyrobených z PET fliaš. Chróm tu nenájdete vôbec. Škoda ho nahradila matným lakom. K novým prvkom Simply Clever patria magnetické plochy na uchytenie telefónov či tabletov alebo výduchy klimatizácie, ktoré sa vysunú až v prípade potreby prísunu väčšieho množstva vzduchu. Bohužiaľ, veľkosť batožinového priestoru ostáva tajomstvom. Podobne ako technika. Vieme len to, že koncept je vybavený li-ion batériou s kapacitou až 89 kWh, čo je výrazne viac ako pri Enyaqu iV (78 kW). Tým sa má dojazd „vyšplhať“ až na 600 km.

Škoda Vision 7S - skice 2022 Čítajte viac Škoda Vision 7S: Prvé skice konceptu ukazujú radikálne zmeny

Prestávky na nabíjacích staniciach skráti podpora nabíjania výkonom 200 kW. Doteraz bolo maximum 150 kW. Nové elektrické SUV s troma radmi sedadiel tak posunie platformu MEB na vyššiu úroveň – výkonom a dojazdom. To ale neznamená, že Škoda zabúda na svoje konvenčné modely. Hneď na budúci rok nás čaká premiéra štvrtej generácie Superbu a druhej generácie Kodiaqu. No a v roku 2024 je na rade celkom nová Octavia. Aj tieto modely budú niesť novú vizuálnu identitu Škody. Budú mať teda nové nápisy a možno aj nové logo, ktoré sa zbaví 3D prvkov, aby bolo viac kompatibilné s digitálnym prostredím. Len pre zaujímavosť: dizajn vynoveného loga je výsledkom hodnotenia 165 návrhov, ktoré posudzovalo 2 200 respondentov.

Technické údaje

Dĺžka (mm) 5 016
Šírka (mm) 1 940
Výška (mm) 1 888
Rázvor náprav (mm) 3 075
Svetlá výška (mm) 242
Prevádzková hmotnosť (kg) cca 2 700
Kapacita batérií (kWh) 89
Max. nabíjací výkon (kW) 200
Dojazd (km) cca 600
Škoda Vision 7S

© Autorské práva vyhradené

16 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Concept #koncept #Škoda-Auto #Škoda Vision 7S
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek